Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel následuje PSA, zveřejní skutečnou spotřebu svých aut

Jan Mička
Diskuze (30)
Aféra Dieselgate se v loňském roce postarala o pořádný rozruch, ale také popíchla výrobce aut k větší transparentnosti. Opel zveřejnil své plány pro blízkou budoucnost.

Krokem ke zlepšení důvěry v dieselové motory je změna metodiky měření udávané spotřeby paliva a produkce emisí. Už dlouho se ví, že současná norma NEDC má své dny sečteny a brzy ji nahradí nový způsob, který přinese výsledky bližší reálnému provozu. Má zkratku WLTP, například nový dvoulitrový turbodiesel od Mercedesu (OM654) je na něj již s předstihem připraven, a nezahálí ani koncern PSA nebo Opel. A právě německý výrobce zatím jako poslední zveřejnil své plány do budoucna.

Automobilka Opel byla na podzim loňského roku nařčena zástupci ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe, že její vozy až pětinásobně překračují množství vypouštěných oxidů dusík v porovnání s laboratorními testy. Nařčení se nepotvrdilo, dost možná ale Opel „popíchlo“ k ještě větší aktivitě okolo zlepšení důvěry v dieselové motory. Z poslední tiskové zprávy vyplývá, že od června letošního roku bude značka u modelu Astra vedle výsledků spotřeby podle NEDC uvádět také hodnoty naměřené metodikou WLTP a podnikne další kroky v iniciativě ohledně redukce oxidů dusíku pomocí systému SRC.

Podle Opelu se nyní jedná o ryze dobrovolný krok, jehož záměr vyhlásil již v prosinci loňského roku. Šéf automobilky Karl-Thomas Neumann vyzývá členské státy Evropské unie a další evropské země, aby urychlily vývoj metodiky pro měření emisí v běžném provozu a pomohly zastavit stávající nejistotu způsobenou výsledky udávanými v současnosti. Naměřené výsledky podle WLTP u modelu Astra budou zveřejněny na speciální mikrostránce, přičemž postupně budou přibývat i další modely.

Neumann věří, že vznětové motory budou v Evropě i nadále hrát významnou roli, pokud se autoprůmysl založí na jejich neustálém zlepšování. Opel přispívá svou rukou k dílu a od roku 2018 zavede technologii vstřikování močoviny pro všechny modely, tedy i například pro Astru, která ji dosud díky menším rozměrům a nižší hmotnosti pro splnění normy Euro 6 nepotřebovala. Vozidla podléhajícím testům podle přísnější metodiky WLTP se už bez SCR patrně neobejdou.

Jan Mička
Diskuze (30)
Avatar - wakantanka
31. 3. 2016 20:47
Re: Co je to "skutocna" spotreba?
:yes:
31. 3. 2016 11:42
Re: Pokrok směrem vzad
Spousta lido tu píše nesmysly jen aby si koplo... Ne vše nový je lepší, to si netroufám tvrdit, ale dělat z mototrových inženýrů hlupáky je je nefér. Do obličeje by jim to většina frajerů bez hlubšího vnímání a přemýšlení kritizujících na forech samozřejmě neřekla.

V roce 89 jeden z nejlepších motorů svý doby V12 5,0l od BMW dával 300HP a žral od 15-ti výš, dnes tyto výkony poskytnou šestiválce v naftě, nebo foukaný benzínový dvoulitry. A mnohem šetrněji. Ano, nemají zvuk, charakter a je jednoznačně poznat, že válce chybí. Pokud se ale bavíme o poměru výkon/spotřeba/emise jsme někde jinde.
31. 3. 2016 10:40
Re: reálná spotřeba už zde byla, jen o ni nebyl zájem
a kdyz merili 1.4TSI na dalnici pri max, tak mel nizsi spotrebu nez mazda 2.0i a 1.2tsi mel jeste nizsi a to jeste chladil kat benzinem.
31. 3. 2016 10:35
Re: Pokrok směrem vzad
Urcite ke zmene doslo, kdyz si vemes 3.0TDI biturbo, tak ma temer stejne parametry jako 3.0TSI jednoturbo, pred par lety mel 3litrovy diesel 60kw a vypoustel vsechen dehet a NOX. Jasne jsou nasobne slozitejsi.
31. 3. 2016 10:32
Re: Co je to "skutocna" spotreba?
spiritmonitor je dobry zdroj, tam sa pozeram stale. Min je ked jazdis eco, max je ked jazdis ako na okruhu, v podstate max spotreba motora od majitelov.
Ak ja jazdim eco, tak tie minima dosahujem a nie su uplne daleko od udavanych od vyrobcu. Takze vyrobca udava minimalne mozne spotreby, ktore sa daju dosiahnut, ale boli to - motor aj vodica.