Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel poodhaluje novou Astru. Premiéra bude za několik týdnů, co už víme?

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Opel už za několik týdnů představí novou generaci modelu Astra. Německá automobilka ještě před premiérou nabízí pohled na maskovaný prototyp a poodhaluje detaily z testování.

Už teď víme, že nová generace Astry dorazí jako pětidveřový hatchback a kombík, spekuluje se také o crossoveru. Rozměry budou podobné jako u současného provedení: v případě hatchbacku by se délka měla natáhnout o pouhé čtyři milimetry na 4374 mm, šířka se zvětší o 51 mm na 1922 mm a rozvor se prodlouží o 13 mm na 2675 mm. Objem zavazadlového prostoru má narůst z 370 na 422 litrů.

Technický základ poskytne platforma EMP2, vyvinutá ještě v době skupiny PSA, také chystané pohonné jednotky jsou známé z vozů francouzských značek Peugeot, Citroën a DS. Standardem bude benzinový tříválec 1.2 Turbo (1.2 PureTech), dostupný ve dvou variantách s 81 kW a 96 kW. Doplní jej turbodiesel 1.5 CDTI (BlueHDi) naladěný na 96 kW, který bude jedinou vznětovou možností. K dispozici nicméně bude výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem.

Dorazí také dvojice plug-in hybridních motorizací. Obě použijí kombinaci benzinové šestnáctistovky s elektromotorem, osmistupňovým automatem a pohonem předních kol. V závislosti na naladění spalovacího motoru však poskytnou kombinovaný výkon 132 nebo 162 kW.

Co se designu týče, nová Astra zřejmě bude mít podobné proporce jako nový Peugeot 308, současně však samozřejmě nabídne vlastní charakteristické prvky. Vůz by měl ještě rozvinout designový směr, s nímž přijela nová Mokka. Uvnitř se objeví dvojice displejů, tedy digitální přístrojový panel a obrazovka infotainmentu, dobrou zprávou je, že by se mělo dostat i na fyzické ovladače.

Výbava nabídne nejen pokročilé asistenční a bezpečnostní systémy, ale také příjemné komfortní prvky, například vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední i zadní sedadla. Očekáváme také sedačky s masážní funkcí.

Testování nové generace, které je aktuálně ve finální fázi, zahrnovalo například jízdy na površích s horší přilnavostí v zimním Švédsku, kde se teploty pohybovaly okolo -30°C a také ostré zacházení v testovacím centru Dudenhofen, kterého zahrnovalo nejen jízdy na okruhu, ale také návštěvy klimatické komory - ta umí nasimulovat extrémní počasí a drsné klimatické podmínky. Prototypy vyrazily také na silnice ve skutečném světě, zejména v okolí německého města Rüsselsheim, kde Opel sídlí.

Video se připravuje ...

Jan Zajíc
Diskuze (14)

Doporučujeme

9. 7. 2021 18:41
Re: sportovní vůz
Nojo. A dnešní realita EU vede do plug-in hybridních motorizací. Nejlepší Astře tak zbude na výběr kombinace benzinové šestnáctistovky s elektromotorem o výkonu 162 kW.
Avatar - Plautus
8. 7. 2021 20:28
Re: sportovní vůz
No neviem, či si príliš navyberá, keď platforma, na ktorej bude stáť, nie je vhodná /upravená/ pre ich zabudovanie. Predstava by to bola pekná, no realita býva dnes už neúprosnejšia.
2. 7. 2021 17:27
Re: sportovní vůz
apropo motory si může Opel vybírat i ze spousta sportovních značek ve Stellantis
1. 7. 2021 22:57
Re: Re: prodloužený rozvor kombi Astra
Ty jsi taky odstrašující případ..
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2021 19:41
Re: Nabídka motorizací....
Sranda ze prave pod pazoutom sa mi opel zacina pacit... s interierom suhlas... voci 308 to bude v kabine hned ina liga ale hlavne bude to pouzitelny kokpit presne tak... uz mokka je paradna... a povedal by som ze uz tam ziak vyskolil ucitela a verim za aj astra tu 308mu proste opat predci ... :yes: