Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel představuje elektrickou dodávku. Jmenuje se Vivaro-e a používá motor z Corsy

David Bureš David Bureš 30. 4. 2020 • 20:30
24
2
Zobrazit náhledy (24)
Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e Opel Vivaro-e

Užitkový elektromobil Opel Vivaro-e využívá elektromotor o výkonu 100 kW. Stejné síly dosahuje i agregát v elektrické Corse-e.

Opel vstoupil do éry elektrifikace a postupně rozšiřuje svoji nabídku plug-in hybridních a čistě elektrických modelů. Začalo to plug-in hybridem Grandland X Hybrid4 a elektromobilem Corsa-e a nyní pokračuje elektřinou poháněnou dodávkou Vivaro-e. Její první kusy na trh dorazí na konci roku, objednávky budou spuštěny v létě.

Vivaro-e se prezentuje jako první čistě elektrická dodávka ve středně velké kategorii užitkových vozidel, nutno ale podotknout, že tento titul mu dlouho nevydrží. Elektrickou variantu totiž již brzy nabídnou také technicky spřízněné modely Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace.

Automobil bude poháněn elektrickým motorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m, což jsou mimochodem stejné parametry jako u elektrického malého hatchbacku Corsa-e. Vivaro-e se dokáže přitom rozpohybovat na 130 km/h, tato elektronicky omezená maximální rychlost tak umožňuje i pohyb na dálnici.

Na výběr nicméně budou dvě sady lithium-iontových baterií. Základní s kapacitou 50 kWh vystačí na ujetí 230 kilometrů bez nutnosti dobíjet podle metodiky WLTP, zatímco ty větší 75kWh zvýší dojezd až na 330 kilometrů. V obou případech jsou akumulátory umístěny v podlaze, pod nákladním prostorem, což snižuje těžiště pro lepší jízdní vlastnosti i snížení náchylnosti na boční vítr.

Pomocí využití rychlonabíječky stejnosměrným proudem o síle 100 kW lze větší baterie na 80 % jejich kapacity dobít za 45 minut, u menších je tento čas zkrácený na půl hodiny.

Opel přitom zdůrazňuje, že nosnost elektrické dodávky je srovnatelná s konvenčními verzemi. Dosahuje hodnoty 1.275 kilogramů, zatímco u modelu s dvoulitrovým turbodieselem pod kapotou činí 1.405 kg. Vivaro-e navíc umožňuje i příplatkové tažné zařízení, které umožní utáhnout přívěs těžký až 1.000 kilogramů.

K dispozici budou různé verze, ať už plechový van nebo osobní dodávka pro převoz osob. V každém případně však platí, že je Vivaro-e prezentováno primárně jako užitkový automobil do města.

Příchodem Vivara-e se přitom elektrifikace nabídky Opelu nezastaví. V roce 2021 totiž dorazí další elektrická dodávka, v podobě kompaktního modelu Combo-e. Do roku 2024 pak značka nabídne různě elektrifikovanou variantu od všech svých modelů – v nových generacích se mimo jiné můžeme těšit na elektrickou verzi SUV Mokka nebo plug-in hybridní variantu kompaktní Astry.

Související články

Témata
30. 4. 2020 20:27
Re: Ale
tak se s nami podelte o to, jake zkusenosti s timto autem (nebo lepe touto modelovou radou) maji ti vasi znami... a prosim konstruktivne
30. 4. 2020 12:11
Ale
Francouzská mrdka!!! Zkušenosti známých s těmato průjmama to jen potvrzují

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku