Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel vyrobil v polských Gliwicích již dva miliony automobilů

David Bureš
Diskuze (29)
Opel provozuje v Polsku dvě továrny. Ta v Tychách vyrábí pohonné jednotky, ta v Gliwicích se stará o produkci osobních automobilů.

Polská továrna Opelu v Gliwicích slaví. Ze zdejší výrobní linky vyjely od zahájení produkce již dva miliony automobilů. Jubilejním modelem se stal kabriolet Cascada poháněný přeplňovanou šestnáctistovkou.

Dvou miliontý vyrobený vůz v tmavě modré metalíze míří k zákazníkovi na australský trh. U protinožců se kabriolet u nás známý jako Opel prodává se znaky zdejšího Holdenu. Ještě letos začne výroba Cascady i pro severoamerický trh, kde se auto bude prodávat jako Buick.

První automobil byl v Gliwicích dokončen 31. srpna 1998. Zpočátku se továrna orientovala na výrobu Astry, později produkci doplnily i Zafira nebo Agila. Dnes se zde vyrábějí modely Cascada a Astra ve třech karosářských verzích (tří- a pětidveřový hatchback a sedan), a to se znaky Opelu a Holdenu.

Ještě letos bude v Gliwicích zahájena produkce nové generace Astry. Ta bude představena na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, proti současné generaci má automobil zhubnout 100 kilogramů.

Továrna v Gliwicích patří mezi největší polské exportéry, vozy zde vyrobené byly mimo jiné vyvezeny do Severní Ameriky, Asie nebo Oceánie. Opel v Polsku provozuje ještě jeden závod. Motorárnu v Tychách založilo v roce 1996 Isuzu, později ji převzal Opel. Zde vyrobené agregáty pohánějí takové modely jako Corsa, Meriva, Combo, Astra a Zafira.

David Bureš
Diskuze (29)
13. 4. 2015 10:20
Re: DÁLE BYCH CHTĚL NÁRUŽIVÉ ČTENÁŘE INFORMOVAT ...
pŘIZNEJME SI ŽE MAROS JE teentítkov palici na srrr a netreba to pamrrr >:D
13. 4. 2015 10:13
Re: DÁLE BYCH CHTĚL NÁRUŽIVÉ ČTENÁŘE INFORMOVAT ...
jj
KDYŽ UŽ JSME U TĚCH ROPNÝCH SMRAĎOCHŮ Z POLSKA A SLOVENSKA A POMINEME ČECHONĚMCE, JE POTŘEBA UVÉST ŽE NA SVĚTĚ EXISTUJE TAKÉ NEJSPRÁVNĚJŠÍ AUTOMOBILKA [odkaz] KTERÁ UŽ VYROBILA 45.000 ks [odkaz] ČISTÝCH ELEKTROMOBILŮ HLAVNĚ NEJLEPŠÍHO Z NEJLEPŠÍCH [odkaz] NA KTERÝ ŽÁDNÁ ŠÁDE ANI OUPL VE VŠECH SMĚRECH PROSTĚ NEMÁ ;-)
PS: kdo nemá alespoň 10MBit [odkaz] [odkaz] ať ANI NEKLIKÁ !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
12. 4. 2015 07:50
VW in Amerika (1-3 2015)
kedze sa tu spomina VW a jeho vnutorne spory, tak som sa pozrel na jeho predajev USA, ktore su udajne pricinou onych sporov.

(1-3 2014/ 1-3 2015) (3/14 - 3/15)

VW Jetta -16,1 -26,2
Jetta Sedan -9,8 -19,6
Jetta Sport Wagon -60,7 - 71,2
Passat -16,0 - 29,5
Beetle -29,8 -28,8
Beetle Coupe - 33 -37,7
Tiguan - 8,5 - 0,6
VW CC - 50,9 - 54, 6
Touareg -8,6 - 6,6
Eos - 31,2 - 35,1
VW Routan - 100 - 100
Golf GTI + 108 + 97,3 (za 3 mesiace 5754 predanych Golf R)
Golf R +5900 + 11, 850 (za 1-3/15 predanych 5900,rok predtym 14)

Takze az na Golf ma VW v USA velke straty
12. 4. 2015 07:25
Re: DÁLE BYCH CHTĚL NÁRUŽIVÉ ČTENÁŘE INFORMOVAT ...
Som na auto.cz uz mozno 4 roky, takze Gilgita poznam a urcite nie vzdy suhlasim s jeho "agresivnejsim" pristupom, ale napriek tomu mu nedam preto minusky vseobecne. V pluskach a minuskach hodnotim suhlas alebo nesuhlas s obsahom konkretneho textu a nie mojusympatickost alebo nesympatickost k autorovi.
Avatar - AUDIRS6
11. 4. 2015 22:53
Re: žiadna správa o konflikte vo vedení VW ??
OK, znacka VW ako taka ma dlhodobo v USA problem, to je znama vec. Je tesne pred modelovou obmenou US Passatu, ktory je tam povazovany za klucovy model. To, ako sa vypredavali radovo za hodiny Golfy R v niekolkych vlnach ukazuje, ze smer uz je dobry, len nemaju to ako urychlit.
Co sa osobnych sporov Piech / Winterkorm tyka - je dost mozne, ze to vyustilo k tomu, ze W. sa chysta na dochodok...
Skor sa bojim o pokracovanie a dalsie hierarchicke delenie koncernu ako takeho, z mojho hladiska v tom zmysle, aby neutrpelo Audi. Doterajsia hierarchia mala zmysel a zacala uz aj prinasat ovocie: Ozivenie takmer mrtveho Seatu, Rekordne predaje Audi, ale aj brutalny rast Skody...
Takze som zvedavy, ci a ako sa bude aj na tychto veciach nieco menit.