Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Zafira Tourer: Ceny na českém trhu od 449.900,- Kč

David Bureš
Diskuze (6)
Třetí generace oblíbené Zafiry je v základu vybavena šesti airbagy, manuální klimatizací či elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky.

Opel zveřejnil kompletní český ceník Zafiry Tourer. Nová generace MPV z Rüsselsheimu je k dispozici ve třech stupních výbavy. Ceny začínají na částce 449.900,- Kč, Zafira Tourer je v tomto případě poháněna atmosférickou osmnáctistovku s 85 kW. Nejlevnější turbodiesel – 2,0 CDTI s 81 kW – přijde na 525.900,- Kč.

Při uvedení na český trh dostane Zafira do vínku čtyři zážehové a tři vznětové motory. Benzinová škála je prozatím tvořena čtyřválci, atmosférickým 1,8 (85 kW a 103 kW) a přeplňovaným 1,4 Turbo (88 kW a 103 kW).

Z dieselových motorů jsou nabízeny tři výkonové verze motoru 2,0 CDTI s 81 kW, 96 kW a 121 kW. Variantu s 96 kW už je možné pořídit i v úsporném provedení ecoFLEX. K motorům 1,4 Turbo (103 kW) a 2,0 CDTi (97 kW a 121 kW) je za příplatek 45 tisíc k dispozici šestistupňový automat.

Základní výbava Essentia nabízí přední, boční a hlavové airbagy, aktivní opěrky hlavy předních sedadel, rádio CD 300 se čtyřmi reproduktory, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Automobil stojí na ocelových kolech o velikosti 16“.

Opel Zafira Tourer: Ceny na českém trhu (benzinové agregáty)
Motor1,81,81,4 Turbo1,4 Turbo
Převodovka5M5M6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1796179613641364
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/5600103/630088/4200-6000103/4900-6000
-1] ">Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/3800175/3800200/1850-4200200/1850-4900
Max. rychlost [km/h]185195185200 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,712,910,8 (10,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,26,76,7 (7,2)
Cena Essentia [Kč]449.900,-490.900,-478.900,-490.900,-
Cena Enjoy [Kč]469.900,-510.900,-498.900,-510.900,-
Cena Cosmo [Kč]529.900,-570.900,-558.900,-570.900,-

Stupeň Enjoy je o 20 tisíc korun dražší. Za tuto částku přidává komfortní tříramenný volant s chromovanými prvky, rádio CD 400 se sedmi reproduktory, tempomat, přední loketní opěrku, osvětlení pod řadicí pákou, černé střešní ližiny a kryt zavazadlového prostoru. Ráfky jsou v tomto případě strukturované, 17 palců velké.

Cosmo stojí o dalších 60 tisíc korun více. Výbava je rozšířena o třetí řadu sedadel, elektrickou parkovací brzdu, asistent pro rozjezd do kopce, dvouzónovou automatickou klimatizaci, palubní počítač včetně kontrolního systému sedmi sedadel, elektrické ovládání zadních oken, dešťový senzor, volant potažený kůží a automatické přepínání světel s detekcí tunelu.

Systém Lounge umožní sklopit prostřední sedadlo v prostřední řadě sedadel a dvě krajní posunovat v podélném směru v rozsahu 280 mm a v příčném směru o 50 mm směrem k podélné ose vozidla. Vzhled pak vylepšují 17palcová kola z lehkých slitin, stříbrné střešní ližiny a chromové lišty.

Nabízena je samozřejmě i příplatková výbava. Nosič kol FlexFix integrovaný do zadního nárazníku je za 19.400,- Kč, přední a zadní parkovací senzory přijdou na 16.500,- Kč, Bluetooth hands-free sada stojí 13.700,- Kč. Sedmimístné provedení ke stupňům Essentia a Enjoy přijde na 17 tisíc korun.

Opel Zafira Tourer: Ceny na českém trhu (vznětové agregáty)
Motor2,0 CDTI2,0 CDTI2,0 CDTI ecoFLEX2,0 CDTI
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1956195619561956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400096/400096/4000121/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-2500300/1750-2500300/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]183195 (192)193208 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,9 (11,5)11,49,8 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,25,5 (6,2)4,55,2 (6,0)
Cena Essentia [Kč]525.900,-535.900,-543.900,--
Cena Enjoy [Kč]545.900,-555.900,-563.900,-569.900,-
Cena Cosmo [Kč]605.900,-615.900,-623.900,-629.900,-

U dvou vyšších stupňů je nabídka příplatkové výbavy širší. Zahrnuje například systém Flex-Ride s plynulou regulací tlumičů CDC (24 tisíc korun) nebo panoramatické čelní sklo (31.900,- Kč). Sada Driver Assistance 2, jejíž součástí je adaptivní tempomat, palubní počítač, indikátor vzdálenosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a rozpoznávač dopravních značek, stojí 22 tisíc korun. Optická sada OPC Line, zahrnující přední a zadní spoiler, střešní spoiler na zádi a zvýrazněné boční prahy, přijde na 29.800,- Kč.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Uhlik
13. 12. 2011 09:11
Re: je treba uznat
Ani Grand sa nechyta velkostou nie, a cena je tiez ina potom ? Vyhoda to moze byt len z pohladu spolahlivosti, co sa tyka bezpecnosti, pouzitych technologii, spotreby ci ekologie tak je to nevyhoda.

Mimoto, v tejto Zafire nie je nic neodskusane, vsetko uz pozname z Insignie, alebo z Astry ci Merivy.
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 01:30
Re: je treba uznat
Nevím, co si představuješ pod pojmem "svůj věk"..., ale o tolik starší není a leckdy to může být jen výhoda. K té velikosti, máš Scénic i Grand Scénic.
Avatar - Uhlik
13. 12. 2011 01:19
Re: je treba uznat
Scenic, okrem toho ze uz ma svoj vek, je aj o poznanie mensie auto.

A aj tak pride akcna cena, ako vzdy, davam tomu par mesiacov, aj to som to prehnal.
Avatar - Delfin2
12. 12. 2011 16:42
pekná Zafira Tourer..
Ale je treba uznať, že ceny Zafiry sú priateľnejšie ako ceny Touranu...Grand Scenic je krásny páči sa mi, ale nieje v ponuke žiaden dobrý benzínový agregát kde opel alebo VW má slušné benzínové motory.
12. 12. 2011 15:38
Re: je treba uznat
No když to porovnám např. s Renault Scenic, tak mi za 460 000 tis nabízí nový 1,6 dCi, 130 PS, 320 Nm při 1500 ot/min, start/stop systém, kombi spotřebu 4,5l/100 km. Zafira je s porovnatelným motorem (2.0 ekoflex) skoro o 100 tis dražší, tak se rozhodně nejedná o nějak slušnou nabídku. Navíc Scenic rozhodně není jako auto horší, než Zafira.
Za mě předražená záležitost...