Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Opel GT X Experimental
Opel GT X Experimental
Opel GT X Experimental
Opel GT X Experimental
49 Fotogalerie

Opely měly zastaralý design, říká šéfdesignér. Slibuje odvážnější auta

Šéfdesignér Opelu, Mark Adams, říká, že Opely měly zastaralý design, který bylo potřeba změnit. Přerod značky má přinést odvážnější modely.

Stávající designový jazyk značky Opel se představil na konceptu GT X Experimental z roku 2018. Později z něj vzešel produkční model Mokka a nejnověji také Astra. V následujících letech se bude dále šířit modelovým portfoliem značky, což znamená přímé či nepřímé nástupce modelů Crossland, Grandland a Insignia, stejně jako znovuzrozenou Mantu.

Základními principy nového designového jazyka jsou smělost a čistota. Šéfdesignér Opelu, Mark Adams, se v rozhovoru s kolegy z britského Autocaru k nutnosti změny vzhledu vozů vyjádřil takto: „Došli jsme k názoru, že značky Opel a Vauxhall byly zastaralé a příliš mainstreamové. Takže jsme chtěli být smělejší, ale naopak zároveň čistší. Zní to jako protiklady, ale je to jako sladkokyselá chuť: tyhle dvě chutě spolu nemají fungovat, ale sedí k sobě.

Opel chce úpravou designu podpořit snahu o změnu toho, jak značku vnímají zákazníci. „Slova jako pokrokový a důmyslný nevystihují názor lidí na Opel, ale jsou přesně tím, čím bychom chtěli být. Chceme být progresivní a moderní.“ Zároveň ale Adams uznává, že změnit názor zákazníků není jednoduché: „Značku můžete zničit přes noc, ale je velmi těžké ji dostat tam, kde ji chcete mít. Stále jsme na začátku cesty. Mokka je zásadní, ale je jenom startem. Děláme smělé kroky vpřed a budeme celou dobu důslední.

Důležitou součástí designu budoucích Opelů je takzvaný Vizor na přídi. „Opelu scházela charakteristická tvář. Měl hezkou tvář, jako například Insignia, ale mnoho jiných vzbuzovalo podobný pocit. Vizor je skutečně důležitý. Není to maska, je to všechno, včetně světel a technologií, které chcete předvést,“ řekl Adams.   

Velmi důležité pro rozvoj nového designového jazyka a identity značky bylo, aby se Opel začal aktivně účastnit plánování budoucích architektur v rámci koncernu Stellantis. S tím také souvisí snaha se odlišit o ostatních značek v rámci koncernu, které budou vyjíždět se sdílenou technikou.

Adams k tomu řekl: „Vidíte Astru a pak Peugeot 308. Doufám, že byste neřekli, že stojí na stejných základech. Některé věci jsou stejné, ale spíše takové, které lidé nevidí, jako například startéry. Věci, na které se díváte a kterých se dotýkáte, jsou odlišné.“ Příslušnost do koncernu Stellantis prý Opelu umožnila být odvážnější.

Opel zatím zůstane mainstreamovou značku, ale zároveň se v rámci přerodu chce pokusit posouvat vlastní hranice. S tím právě mají pomoci i (ve smyslu designu) odvážnější budoucí modely. Adams v rozhovoru rovněž zmínil, že se neplánuje rozdělení značek Opel a Vauxhall, ani jejich sloučení pod jedním jménem. Přestože jsou prakticky totožné, budou dále existovat souběžně.

Video placeholder
Nový Opel Astra poprvé na českých cestách. Jezdí stejně dobře, jak vypadá? • Auto.cz