Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Osamu Suzuki opouští vedení značky, je mu 91 let a vedl ji přes čtyři desetiletí

Suzuki Across
Suzuki Across
Suzuki Across
Suzuki Across
63 Fotogalerie
Diskuze (4)

Jednadevadesátiletý Osamu Suzuki se rozhodl, že v červnu tohoto roku odstoupí ze své pozice ve vedení stejnojmenné značky. V jejím čele přitom stál více než čtyři desetiletí.

Osamu Suzuki by měl v červnu odstoupit z pozice ředitele společnosti Suzuki Motor Corp, kterou po něm převezme jeho syn Toshihiro Suzuki. Ten přitom již nyní působí v rámci automobilky na pozici výkonného ředitele.

V rozhovoru pro Reuters stávající ředitel uvedl, že se rozhodl své místo předat novému vůdci, který se bude muset vypořádat s výzvami v podobě přechodu na elektrifikovaná vozidla a nové konkurence, jakou představují například značky Tesla a další noví výrobci elektromobilů. Současně ale dodal, že chce pokračovat v práci pro automobilku v roli poradce.

Nehodlám utéct ani se schovávat,“ uvedl Suzuki s tím, že chce i nadále zůstat ve společnosti, kterou založil dědeček jeho manželky. V jeho úctyhodném věku tak můžeme jen obdivovat jeho energii i chuť do života a další práce. Té si přitom v rámci Suzuki užil víc než dost.

Ve společnosti totiž začal pracovat již v roce 1958 a v roce 1978 se stal jejím ředitelem. Během svého působení v čele značky pak stál za několika klíčovými rozhodnutími, včetně vstupu na indický trh. Zde Suzuki působí prostřednictvím své dceřiné společnosti Maruti Suzuki, která je majoritním hráčem na trhu, jehož význam by se měl do budoucna ještě zvyšovat.

Během své kariéry ale zažil i několik pádů, přičemž ten nejvýraznější přišel v roce 2016, kdy se ukázalo, že Suzuki používalo pro měření spotřeby svých modelů špatný standard a slibované hodnoty u dvou milionů vozidel tak nemusely odpovídat realitě. Osamu Suzuki se proto tehdy vzdal své pozice výkonného ředitele a zůstal jen v pozici ředitele.

To už je ale dávná minulost. Nyní Suzuki čeká boj s elektrifikovanou konkurencí, která je stále početnější. Čtvrtý největší výrobce automobilů v Japonsku ale před časem ohlásil, že chce v průběhu následujících 5 let investovat do elektrifikace téměř 10 milionů dolarů. „Cílem je teď uhlíková neutralita,“ uvedl budoucí ředitel Toshihiro Suzuki. „Suzuki nesmí zaostávat za globální konkurencí.

Vstoupit do diskuze (4)