Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ouředníček před startem Rallye Dakar 2021: Poprvé za volantem toyoty

Michal Štěpanovský
Diskuze (7)

Poosmé se chystá Tomáš Ouředníček na dakarskou rallye. Třikrát jí absolvoval jako navigátor Miroslava Zapletala, následně startoval čtyřikrát jako jezdec s fordem a nyní vyměnil vůz za starší Toyotu Hilux. Všechno samozřejmě pod týmovou hlavičkou Ultimate Dakar.

Nejlepšího výsledku dosáhl jako navigátor Zapletala, po jehož boku se při prvním jihoamerickém ročníku v roce 2009 radoval ze sedmého místa v kategorii automobilů. Spolujezdcem dřevohostického závodníka a konstruktéra byl také v letech 2010 a 2012. Nejlepším jezdeckým výsledkem je pro Ouředníčka poslední jihoamerický ročník (2019), kdy s Fordem Raptor RS Cross-country od Prokopova ýmu MP-Sports dojel na 17. místě.

Přijetí s otevřenou náručí

Po čtyřech letech s Fordem Ranger přesedl do Toyoty Hilux, která si získala jeho srdce. „Poté, co jsem měl možnost se v ní svézt, jsem byl úplně ohromen! Bylo to něco, jako láska na první pohled - nebo možná spíš jako návrat k dávné lásce,“ říká Ouředníček, který se opět vrací k technice značky Toyota.

„Toyota nás přijala s otevřenou náručí. Je to značka s obrovským srdcem, která má v sobě neuvěřitelně pozitivní náboj, vyrábí výborná závodní auta a panuje v ní příjemná lidská atmosféra. Rozhodnutí posunout se dál bylo nejintenzivnější ve chvíli, kdy vyhrála vůbec nejtěžší Dakar v Peru a nejen to vedlo náš tým k přemýšlení o změně. O tom, že je její technika na nejvyšší úrovni, jsme se přesvědčili také na letošním Dakaru. Předjet Toyotu téměř není možné,“ směje se Tomáš Ouředníček.

Stačí být do dvacítky

Spojencem a hlavním partnerem týmu je dealerství Toyoty, jihlavská společnost HS Automobil. „Všechno proběhlo neuvěřitelně hekticky, ale jsem nesmírně rád, že jsme tuto skvělou nabídku dostali a mohli jsme ji s radostí přijmout,“ říká jezdec. 

Současný vůz není poslední model a vzhledem k rozpočtu a celkové situaci to tentokrát bude jen o tom, aby posádka dojela. „Jestliže jsme v předchozích letech říkali, že chceme být v nejlepší desítce, tak tentokrát bychom byli mega spokojení s umístěním mezi prvními dvaceti. Na začátek nové závodní éry s Toyotou se velice těšíme. Věříme, že se nám všem bude díky tomuto novému partnerství dařit a napřesrok už pojedeme na Dakar v továrním voze Toyota Gazoo Racing,“ netají se svými ambicemi brněnský pilot Tomáš Ouředníček.

Výsledky na Dakaru

  • 2009 – 7. (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2010 – odstoupil (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2012 – 40. (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2016 – 46.
  • 2018 – 33.
  • 2019 – 17.
  • 2020 – 30.
Michal Štěpanovský
Diskuze (7)

Doporučujeme

30. 12. 2020 12:47
Re: Co je v tom za motor?
Dik :yes:
30. 12. 2020 10:11
Re: Co je v tom za motor?
Nejnovější specifikace s kterou jede třeba Al-Attiyah nebo Alonso má pod kapotou V8 5 litrů s výkonem kolem 300 Kw. Ouředníček má specifikaci cca 3 roky starou. Motor bude stejný jen s nižším výkonem - cca 250 kw....
30. 12. 2020 09:30
Co je v tom za motor?
Do Rangeru dávali pětilitr z Mustangu... co je tady?
Avatar - Roman Horký
29. 12. 2020 17:32
Re: Ojezděnej starej krám !?
Jsi tady asi nový. Jinak bys věděl, že podle vládců zdejších diskusí s Kojotou jezdí Kojota Bojs a Kojota je největší fuj na světě, protože si dovolila elektrifikovat svoje modely a celé to je k ničemu a zkrat a o elektřinu by si tady nikdo kolo neopřel a vůbec Kojota a prostě fuj.
29. 12. 2020 17:14
Re: Ojezděnej starej krám !?
Tak je to hlavně o penězích. A upřímně, na když naši na Dakaru vítězili, tak tatra byla v podstatě jediný tovární tým v poli (tak jako dneska Kamaz).