Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ouředníček před startem Rallye Dakar 2021: Poprvé za volantem toyoty

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 29. 12. 2020 • 08:39
22
7
Zobrazit náhledy (22)
Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček Tomáš Ouředníček

Poosmé se chystá Tomáš Ouředníček na dakarskou rallye. Třikrát jí absolvoval jako navigátor Miroslava Zapletala, následně startoval čtyřikrát jako jezdec s fordem a nyní vyměnil vůz za starší Toyotu Hilux. Všechno samozřejmě pod týmovou hlavičkou Ultimate Dakar.

Nejlepšího výsledku dosáhl jako navigátor Zapletala, po jehož boku se při prvním jihoamerickém ročníku v roce 2009 radoval ze sedmého místa v kategorii automobilů. Spolujezdcem dřevohostického závodníka a konstruktéra byl také v letech 2010 a 2012. Nejlepším jezdeckým výsledkem je pro Ouředníčka poslední jihoamerický ročník (2019), kdy s Fordem Raptor RS Cross-country od Prokopova ýmu MP-Sports dojel na 17. místě.

Přijetí s otevřenou náručí

Po čtyřech letech s Fordem Ranger přesedl do Toyoty Hilux, která si získala jeho srdce. „Poté, co jsem měl možnost se v ní svézt, jsem byl úplně ohromen! Bylo to něco, jako láska na první pohled - nebo možná spíš jako návrat k dávné lásce,“ říká Ouředníček, který se opět vrací k technice značky Toyota.

„Toyota nás přijala s otevřenou náručí. Je to značka s obrovským srdcem, která má v sobě neuvěřitelně pozitivní náboj, vyrábí výborná závodní auta a panuje v ní příjemná lidská atmosféra. Rozhodnutí posunout se dál bylo nejintenzivnější ve chvíli, kdy vyhrála vůbec nejtěžší Dakar v Peru a nejen to vedlo náš tým k přemýšlení o změně. O tom, že je její technika na nejvyšší úrovni, jsme se přesvědčili také na letošním Dakaru. Předjet Toyotu téměř není možné,“ směje se Tomáš Ouředníček.

Stačí být do dvacítky

Spojencem a hlavním partnerem týmu je dealerství Toyoty, jihlavská společnost HS Automobil. „Všechno proběhlo neuvěřitelně hekticky, ale jsem nesmírně rád, že jsme tuto skvělou nabídku dostali a mohli jsme ji s radostí přijmout,“ říká jezdec. 

Současný vůz není poslední model a vzhledem k rozpočtu a celkové situaci to tentokrát bude jen o tom, aby posádka dojela. „Jestliže jsme v předchozích letech říkali, že chceme být v nejlepší desítce, tak tentokrát bychom byli mega spokojení s umístěním mezi prvními dvaceti. Na začátek nové závodní éry s Toyotou se velice těšíme. Věříme, že se nám všem bude díky tomuto novému partnerství dařit a napřesrok už pojedeme na Dakar v továrním voze Toyota Gazoo Racing,“ netají se svými ambicemi brněnský pilot Tomáš Ouředníček.

Výsledky na Dakaru

  • 2009 – 7. (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2010 – odstoupil (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2012 – 40. (navigátor Miroslava Zapletala)
  • 2016 – 46.
  • 2018 – 33.
  • 2019 – 17.
  • 2020 – 30.

Související články

Témata
30. 12. 2020 12:47
Re: Co je v tom za motor?
Dik :yes:
30. 12. 2020 10:11
Re: Co je v tom za motor?
Nejnovější specifikace s kterou jede třeba Al-Attiyah nebo Alonso má pod kapotou V8 5 litrů s výkonem kolem 300 Kw. Ouředníček má specifikaci cca 3 roky starou. Motor bude stejný jen s nižším výkonem - cca 250 kw....
30. 12. 2020 09:30
Co je v tom za motor?
Do Rangeru dávali pětilitr z Mustangu... co je tady?
29. 12. 2020 19:45
Re: Ojezděnej starej krám !?
hnuj pro dobytek a bolsevizovana EU A SAUDOVE s docházející ropou LISAJICI se k ISRAELI... Chávez...
Avatar - Roman Horký
29. 12. 2020 17:32
Re: Ojezděnej starej krám !?
Jsi tady asi nový. Jinak bys věděl, že podle vládců zdejších diskusí s Kojotou jezdí Kojota Bojs a Kojota je největší fuj na světě, protože si dovolila elektrifikovat svoje modely a celé to je k ničemu a zkrat a o elektřinu by si tady nikdo kolo neopřel a vůbec Kojota a prostě fuj.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku