Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra: Ruský miliardář si koupil hned dva kusy

Pagani Huayra: Ruský miliardář si koupil hned dva kusy

Pagani Huayra: Ruský miliardář si koupil hned dva kusy Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Když má člověk peníze, jde skoro všechno. Třeba koupit si dva drahé supersporty najednou. Navíc od stejného modelu!

Nejmenovaný ruský miliardář si pořídil najednou hned dvě Pagani Huayra. Jeden vůz je v černé a druhý v tmavě modré barvě. Je to možná rozmařilost, proč si pořizovat dvě prakticky stejná auta. Ale když na to někdo má a jeden mu evidentně nestačí... Huayra přitom stojí nemalý milion eur a ještě padesát tisíc navrch, to jest v korunách takřka 27 milionů. Proti Veyronu je to celkem láce. Proč zrovna srovnáváme s Veyronem? Inu, protože tento pán má ve své garáži, jistě obrovské a dobře zabezpečené i několik kousků s červenou elipsou Bugatti včetně Vitesse L'Or Blanc. Ještě se divíte?

Černá Huayra dostala navíc příplatkovou nelakovanou karbonovou karoserii s viditelnou strukturou. Za tu chtějí u Pagani ještě extra 112,5 tisíce eur (2,89 milionu korun). Když někdo evidentně neví, co s penězi, není mu zkrátka a dobře pomoci. Většina fanoušků tohoto supersportu si navíc svůj sen splnit nemůže. Jiný má prostě to štěstí a potřebné finance, že tak učiní hned dvakrát...Mimochodem, oba bolidy jsou registrované ve Švýcarsku.

Připomeňme, že Huayra měla světovou výstavní premiéru před dvěma lety v Ženevě. Je poháněna celohliníkovým vidlicovým dvanáctiválcem M158 od AMG s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. Ten z objemu 5,98 l dává díky dvojici turbodmychadel minimálně 522 kW (710 k) a nachází se podélně před zadní nápravou. Rovných 1.000 N.m přenáší sedmistupňová sekvenční převodovka Xtrac dozadu. Zatímco ona sama váží 96 kg a je umístěna napříč před motorem, celé auto má zhruba 1350 kg. Monokok je vytvořen z karbonu a titanu, podvozek se zavěšením typu push-rod s dvojitými lichoběžníky, vinutými pružinami a tlumiči disponuje rozvorem 2795 mm. Hřebenové řízení nepostrádá posilovač. Střela měří na délku 4605 mm, do šířky 2036 mm a na výšku jen 1169 mm.

Huayra s křídlovými vzhůru výklopnými dveřmi umí svištět až 370 km/h a z klidu na stovku sprintuje během 3,3 s. Karoserie je vybavena čtveřicí klapek, které se starají o přítlak a mohou pracovat nezávisle na sobě. V „šatech“ z uhlíkových vláken najdeme také několik otvorů pro chlazení (nejen) karbon-keramických kotoučových brzd, ale i pohonné jednotky samotné. Kokpit je čalouněn luxusní kůží a doplňuji ji opět karbon, nebo hliník. Nechybí ani (nezbytný?) informační systém. Ceny jsou pochopitelně vždy individuální, neboť zákazník si může navymýšlet spoustu patřičně drahých příplatků.

Vstoupit do diskuze (43)