Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra zatím bez US homologace, problém tkví v airbagu

David Bureš
Diskuze (1)
Nové Pagani se zatím nemůže prodávat v USA, chybí mu totiž správný airbag.

Pagani Huayra neprošlo americkými homologačními testy, protože mu chybí takzvaný pokročilý airbag. Takový airbag díky senzorům přizpůsobí své nafouknutí v době nárazu podle výšky a hmotnosti pasažéra.

Firma Pagani doufala, že Huayra dostane výjimku a nebude muset tento airbag použít. Stejnou výjimku v posledních letech získaly například vozy značky Lamborghini a Tesla Roadster. Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) se však dříve nechal slyšet, že přestane tyto výjimky udělovat.

Výjimky někteří výrobci získali díky tomu, že vývoj pokročilého airbagu je drahý. O tuto výjimku žádal i modenský výrobce supersportů. Podle Pagani bude vyvinutí pokročilého airbagu firmu stát 4 miliony euro.

Ani předchůdce Huayry - Pagani Zonda - nebyl homologován ve Spojených státech, airbagy Zondě zcela chyběly. Huayra však byla postavena tak, aby se v USA mohla prodávat. Oficiální americká premiéra italského supersportu proběhla tento týden, Huayra se zde měla dostat do prodeje na konci roku 2012.

Pagani se nechal slyšet, že chce v USA příští rok prodat pět vozidel. Postupně se prodeje měly zvýšit na 15 vozů ročně. Díky odmítnutí homologace americkými úřady to však vypadá, že se Huayra k americkým zákazníkům nedostane dříve než v roce 2015.

Pagani Huayra je poháněna vidlicovým dvanáctiválcem M158 s úhlem sevření válců 60° z dílny AMG, který je uložen podélně před zadní nápravou. Pohonná jednotka je vybavena dvěma turbodmychadly a mazáním se suchou skříní, z objemu 5980 cm3 poskytuje výkon přes 515 kW (700 k) a točivý moment přes 1000 Nm.

Základem vozu, jehož design se ladil pět let, je monokok z karbonu a titanu. Použití těchto materiálů se zasloužilo o hmotnost 1350 kg bez náplní. Na zvýšení tuhosti celé konstrukce se podílejí pomocné rámy z chromolybdenových trubek, k nimž je připevněno zavěšení kol.

Při vývoji nového Pagani se vycházelo z postupů vyzkoušených na Zondě R, na níž se testovaly i nové kompozitní materiály. Ty jsou použity v konstrukci šasi i na povrchové díly karoserie.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - Hammunasakra
12. 8. 2011 00:22
Smutné..
.. že zrovna takhle výjímečnému malosériovému výrobci výjímku NEdali (a Lamborghini, značce patřící gigantu VolksWagen ANO :no: ;-\