Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Zonda Revolucion je novým rekordmanem Nürburgringu!

Michal Fokt
Diskuze (9)
Zapomeňte na Vipery, LFA, GT-R, Aventador, 918 Spyder, ba dokonce i na Radicaly. Zonda Revolucion objela Nordschleife za nepochopitelných 6:30...

Není to sice ještě oficiálně potvrzeno samotnou automobilkou a neví se ani, který šílenec seděl za volantem, ale objevila se informace, že novým nejrychlejším autem Severní smyčky Nürburgringu je italský supersport Pagani Zonda Revolucion. A proč by si to někdo vymýšlel? Extrémistický supersport prý pokořil o plných 18 sekund čas Zondy R z roku 2010, Nissan GT-R Nismo za sebou nechal o skoro 39 s, Aventadoru SV a Porsche 918 Spyder nadělil bezmála půlminutu. A dokonce i Radical SR8LM za ním zaostal o 18 vteřin.

Je ovšem třeba říci, že Zonda Revolucion, vyrobená v pouhých pěti exemplářích, není auto se silniční homologací, ale okruhový speciál, v žebříčcích produkčních aut ji tedy nenajdete. To ovšem její schopnosti nijak nesnižuje a cena 2,2 milionu euro bez daně se jeví jako opodstatněná.

Motor Zondy V12 6.0 od AMG má vyladěný na výkon 800 koní (588 kW), což je o 50 k více, než má výchozí "erko", a točivý moment leží za hranicí 750 N.m. Je tu i vylepšená aerodynamika (nové deflektory vpředu, stabilizátor vzadu a zadní křídlo ve stylu efjedničkového systému DRS s možností volby dvou nastavení) a karbon-titanový závoďák váží jen 1070 kg.

Otázkou tedy momentálně zůstává, kdy měla Zonda tento čas zajet, když je na okruhu omezená maximální rychlost na rovinkách...

Michal Fokt
Diskuze (9)
Avatar - Chari
13. 11. 2015 22:56
Re: AMG 6,0
7.3 měli všechny původní Zondy. 6.0 má jen Zonda R, Zonda Revolucion a Huayra
Avatar - beibej
13. 11. 2015 20:19
Re: AMG 6,0
a není to 7,0?
13. 11. 2015 19:33
AMG 6.0
Přesně tak,je tam atmosféra,turba má až Hujarááá... ;-)
13. 11. 2015 15:20
AMG 6,0
Hlavně se uvnitř nachází atmosférický motor AMG 6,0litru..
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 14:45
Re: A čeho je to jako rekord !?
Líbí se mi tvůj postoj ke značce Honda. Na začátku je závodní speciál, jenž je následně přetaven ve street-legal komerční hot hatch. :yes: Tak to má u Hondy být. :-)

A co teprve takové NSX, tam byl na začátku raketoplán. >:-[]