Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pamatujete vůbec ještě Alfu Romeo MiTo? Končí až teď...

David Bureš David Bureš 15. 8. 2018
20
25
Zobrazit náhledy (20)
Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce Alfa Romeo Mito Veloce
Klesající zájem o třídveřová auta a léta na trhu znamenají, že prodeje MiTa pozvolna klesají. Alfa ho proto nahradí něčím s vyšším potenciálem.

Životní cyklus Alfy Romeo MiTo ukazuje, jak se svět automobilů za posledních deset let změnit. Přišla v roce 2008 jako třídveřový malý hatchback, který chtěl oslovit zákazníky, jimž Alfa tehdy neměla co nabídnout. Jenže o takové vozy už dnes zájem není, segment malých aut je navíc nabitý množstvím aut, a tak MiTo po deseti letech končí bez přímého nástupce.

Automobil se už minulý měsíc přestal v továrně Mirafiori vyrábět s tím, že prodej bude definitivně ukončen někdy na začátku roku 2019, s tím, jak budou postupně vyprodané jeho skladové zásoby.

„MiTo je třídveřové auto a lidé volí stále více pětidveřová auta,“ vysvětluje hlavní důvod klesajícího zájmu zákazníků šéfka evropské divize Alfy Romeo Roberta Zerbi. Jestliže v roce 2009 bylo na evropských trzích podle serveru Carsalesbase prodáno přes 62.000 exemplářů MiTa, v následujících letech jeho prodeje pozvolna klesaly. Loni se ho už tak na starém kontinentu prodalo už jen 11.000 kusů.

Nelze ale vinit jen třídveřovou karoserii auta, o níž evropští zákazníci skutečně ztrácejí zájem, MiTo už je jednoduše stařík. Prodává se deset let, což je obzvlášť v tak nabitém segmentu malých aut strašně dlouhá doba. Vždyť konkurenční Audi A1 se v roce 2008 ještě ani neprodávalo (přišlo v roce 2010) a letos už přichází v nové generaci.

Alfa ale především viní koncepci MiTa a s jeho přímým nástupcem už nepočítá, jak ostatně potvrdily letos zveřejněné budoucí strategické plány značky. Místo malého třídveřového hatchbacku tak dorazí malé SUV. „Umožní nám oslovit širší skupinu zákazníků, mladší klientelu mezi 30 a 40 lety věku,“ říká k těmto plánům Zerbi. To budou teoreticky někteří majitelé MiTa, kteří během let zestárli a založili rodinu a potřebují tak větší auto. Malé SUV má navíc z globálního hlediska větší potenciál než malý hatchback, což je kategorie populární hlavně v Evropě.

Malé SUV má podobně jako MiTo, tehdy inspirované modelem 8C, zaujmout svým vzhledem. Zerbi v tomto ohledu zdůrazňuje, že vzhledově nepůjde jen o zmenšenou verzi Stelvia.

Kdy však novinka dorazí, Zerbi neprozradila. Alfa s ním počítá v následující pětiletce, jeho příchod se počítá do dvou let. V nabídce segmentu C má každopádně doplnit nástupce dnešní Giulietty.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - petr164
Co by Alfě pomohlo
| 17. 8. 2018
Na rozdíl od pánů produktových manažerů, kteří znají skutečnou situaci běžné populace jen z rychlíku, dobře vím, že je potřeba vyrobit vcelku spartánský pětidveřový hatch s nízkou základní hmotností, dobrými sedadly s bočním vedením, živými neuchlastanými motory, přesnou, ale jednoduchou manuální převodovkou a kromě klimatizace, muziky a elektrického ovládání oken a zrcátek nic zbytečného, co vůz prodražuje, činí ho těžším a poruchovějším. Alfa by měla jít ke kořenům, protože dobře vím, že místo Dacií a Cactusů od Citroenu by v dané cenové kategorii sportovní Alfa doslova zářila. Přitom u Alfy a FCA je spousta použitelných řešení, která jsou levná, robustní a kinematicky vytříbená, že to není nereálný sen ale zcela reálná varianta. Kdo chce, ten dělá, kdo nechce, ten se vymlouvá, že to nejde.
Avatar - petr164
Přesně trefený důvod
| 17. 8. 2018
Dvoudvéřáky jsou nepraktické, doba, kdy se dělávaly kvůli zpevnění karoserie je dávno pryč. Mito bylo plánováno jako základ pro mladě se sportovním duchem, ale jak dlouho jsou tito mladí pouze ve dvou a s bagáží? Navíc Mito nebylo nikdy cenově přitažlivé a sportovní svezení se vždy nabízelo za nižší cenu u konkurence a za nesrovnatelně nižší cenu sportovních ojetin. Proto nejraději jezdím se starými Alfami, které nabízejí přesně to, co ocením a co mne i baví.
777? Tady 123...
| 17. 8. 2018
To mě samozřejmě taky! Nicméně to je subjektivní volba, která by v kontextu mého příspěvku nefungovala. Původní 156 má na sobě několik detailů, které ji vizuálně nepustí z doby, kdy vznikla (černé lišty na nárazníku, malá klasická přední světla, grafika světel zadních, nenalakovaná zrcátka,...), proto jsem uvedl fl verzi.
MiTo
| 16. 8. 2018
Alfa si to dělá sama. Nejen svoji nerealistickou cenovou politikou, ale i tím, že u silnějších benzinových motorizací MiTa i Giulietty v posledních letech zrušila manuální převodovky. Naprosto neomluvitelné.... :-O ;-\ :'-( :-(
P.S. A manuál k benzinovému motoru 2.0 v Giulii taky dodnes nenabídli! 8-s 8-s 8-s :no:
777? Tady 123...
| 16. 8. 2018
Já si naopak myslím, že 156 vypadá mnohem lépe v původní, předfaceliftované podobě!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku