Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pardubice testují minibus na CNG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Dopravní podnik města Pardubic nasadil do zkušebního provozu minibus Stratos LF 33 CNG, kombinující techniku Iveca Daily s karoserií české společnosti.

Pardubický dopravní podnik v rámci testování alternativ ke klasickým městským autobusům ve dnech od 8. do 18. prosince letošního roku nasadil do svého linkového provozu minibus Stratos LF 33 CNG, který si zapůjčil od pražské společnosti SKD Trade a.s.

Testovaný exemplář je spojením podvozku s pohonnou jednotkou a přední částí karoserie vozidla Iveco Daily s karoserií od českého výrobce Stratos.

Nízkopodlažní minibus nabízí sedadla pro sedmnáct sedících pasažérů a prostor pro stejný počet stojících cestujících spolu s místem pro jeden dětský kočárek nebo invalidní vozík.

K pohonu vozidla slouží agregát 3.0 CNG, což je původně vznětový čtyřválec přepracovaný pro použití stlačeného zemního plynu dodáním zapalovacích svíček.

Výhoda této pohonné jednotky s výkonem 100 kW (136 k) při 3500 min-1 a točivým momentem 350 Nm při 1500 min-1 spočívá ve vysokém kompresním poměru, zajišťujícím výbornou účinnost motoru. Avizovaná dojezdová vzdálenost minibusu Stratos LF 33 CNG má být 260 km.

Minibus Stratos LF 33 CNG je cestujícím v Pardubicích k dispozici na lince 20 ze zastávky Hlavní nádraží směrem k poliklinice, Rokycanova ul. a zpět. Jízdy jsou bezplatné a jízdní řád je zveřejněn na dotčených zastávkách i webu Dopravního podniku města Pardubic.

Ing. Tomáš Pelikán, ředitel pardubického dopravního podniku k testovacímu provozu minibusu uvedl, že k nasazení při složitých dopravních situacích, kdy dochází k nejrůznějším objížďkám, dále na jednosměrné komunikaci jako je například ulice Rokycanova, kam míří cestující na polikliniku jej předurčuje jeho velikost.

Důležitá jsou pro Dopravního podniku města Pardubic i reakce restujících ohledně bezproblémového nástupu i výstupu z nízkopodlažního vozidla a samotného komfortu cestování.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)