Paříž 2010: Audi A7 Sportback
Pětidveřové A7 Sportback měří na délku 4969 mm, čímž jen těsně zůstává pod pěti metry a výsostným teritoriem Audi A8. Šířka 1911 mm, výška 1420 mm a rozvor náprav 2914 mm jsou proti A8 menší jen v řádu centimetrů. Do zavazadlového prostoru se vejde 535 litrů zavazadel, po sklopení sedadel se prostor zvětší na 1390 litrů. U každé specifikace, dostupné v okamžiku zahájení prodeje, mohou zákazníci počítat se stálým pohonem všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Na výběr budou tři šestiválce, každý s jiným druhem plnění.
Základem bude atmosférický zážehový 2,8 FSI. Audi zatím některé podrobnosti kolem tohoto motoru tajilo. Nyní je již zřejmé, že nejslabší nabízená motorizace bude poskytovat 150 kW a 280 Nm, které bude směřovat na všechna čtyři kola. Co do výkonu je další v pořadí turbodmychadlem přeplňovaný vznětový 3,0 TDI. Zde jsou špičkové parametry 180 kW a 500 Nm, kombinovaná spotřeba je přitom 6,0 l/100 km. Zatím nejvýkonnějším motorem bude 3,0 TFSI – zážehový šestiválec přeplňovaný mechanickým kompresorem. A7 bude využívat verzi naladěnou na 220 kW a 440 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h s tímto potrvá 5,6 sekundy, kombinovaná spotřeba 8,2 l/100 km je jen o dva decilitry vyšší než u 2,8 FSI.
Audi A7 Sportback - technická data a ceny na českém trhu | |||
Motor | 2,8 FSI quattro | 3,0 TDI quattro | 3,0 TFSI quattro |
Převodovka | S tronic | S tronic | S tronic |
Zdvihový objem [cm3] | 2773 | 2967 | 2995 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 150/5250 | 180/4000-4500 | 220/5250-6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 280/3000-5000 | 500/1400-3250 | 440/2900-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 235 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 | 6,5 | 5,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,0 | 6,0 | 8,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1805 | 1845 | 1860 |
Cena [Kč] | 1.331.200,- | 1.583.400,- | 1.599.000,- |
Kromě této trojice se chystá také slabší verze turbodieselu 3,0 TDI s parametry 150 kW a 440 Nm. V nabídce bude s pohonem pouze předních kol a bezestupňovou převodovkou Multitronic, cena bude 1.409.200,- Kč. Pohotovostní hmotnost tohoto modelu je výrazně nižší než u ostatních – A7 Sportback v tomto provedení váží 1695 kg. Manuální převodovka nebude přinejmenším v době uvedení na trh vůbec v nabídce.
Ve vzdálenějším časovém horizontu bychom se podle neoficiálních informací měli dočkat i osmiválcových motorů, včetně výkonné verze S7.
Součástí standardní výbavy budou přední světla xenon plus s osmnácti diodami pro denní svícení a automatickým přepínáním dálkových světel, zadní diodová světla, rádio s rozhraním MMI a možností přenosu dat přes UTMS, automatická klimatizace či látkové čalounění. Vozy budou mít standardně 18palcová kola, v seznamu příplatkové výbavy jsou však rozměry i o dva palce větší. Stylovým i funkčním doplňkem je zadní výsuvný spojler, vysouvající se automaticky při rychlostech vyšších než 130 km/h. Zpět je zasunut po snížení rychlosti jízdy pod 80 km/h. Velká pozornost byla věnována spárám, které jsou v oblasti dveří široké pouze 3,8 milimetru a v klíčových partiích z hlediska hluku pak dokonce jen 3,6 mm. Dobré sžití s automobilem by mělo zajistit řízení s elektrickým posilovačem o strmém poměru 15,9:1.
Na výběr bude samozřejmě i široká paleta příplatkových položek – například kožené čalounění, adaptivní tempomat, přední světla tvořená pouze diodami, navigace, audiosystém Bose, čtyřzónová klimatizace, head-up displej, vzduchové odpružení nebo zadní sportovní diferenciál s aktivním rozdělováním točivého momentu.