Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2010: Mercedes-Benz CLS

Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
72 Fotogalerie
Prvních několik let na trhu nedokázal designové limuzíně Mercedesu konkurovat vůbec nikdo a dokonce ani dnes nemají všechny prémiové značky odpovídající konkurenční model. Čas ale letí a tak přišel čas na nový Mercedes-Benz CLS. Co je nového?

Aktuální styl značky se v novém CLS odráží dokonale. Na bocích nechybí charakteristický prolis, který mají všechny nové modely. Zadní blatníky dostaly zvýraznění, které najdeme na třídě E i S. Mezigeneračně pozměněná je ale silueta. Hmota karoserie se přesunula více dozadu, což dovolilo vyniknout úctyhodné délce přední kapoty. Velmi nízká prosklená plocha kabiny vypadá na první pohled ještě menší, než tomu bylo dosud. Boky jsou snad o něco svalnatější, ale v poměrovém porovnání s prosklením, rozhodně vyšší.

Příď je silně inspirována aktuální sportovní vlajkovou lodí Mercedesu - sportovnímu kupé SLS AMG. Kolem masky jsou nové technicky vyspělé světlomety, sestavené výhradně ze světelných diod. Uvnitř sdruženého světlometu je v několika segmentech integrováno celkem 71 diod.

Zadní pohled překvapivě neprozrazuje příslušnost k hranatému designovému jazyku, který dnes ve Stuttgartu ctí. Barokní linky předchozí generace se taky proměnily jen málo. Dojem exkluzivity a technické vyspělosti dodávají novému CLS výrazné světelné efekty koncových svítilen s diodovými prvky.

Interiér je zcela původní, nic v něm nenaznačuje, že by třída CLS měla být příbuzným třídy E nebo některého jiného Mercedesu. Přístrojová deska dokonale integruje rozměrný centrální displej, designéři tedy nepřipustili další pokračování hranatých kapliček, které rostou z přístrojové desky například v éčku. Nový sportovní volant, který má CLS na prvních zveřejněných fotografiích, dostal výrazné tvarování věnce a to včetně seříznutí ve spodní části. Před řidičem jsou jen tři kruhové přístroje. Centrálně umístěný rychloměr dostal, jak je dnes u Mercedesu obvyklé, velký info-displej integrovaný do středu kruhové výseče.

Mercedes-Benz CLS je standardně čtyřmístný a uvnitř velmi luxusní. Zajímavé je širší použití hliníku například na dveře vozu, které jsou o 24 kilogramů lehčí než dveře stávajícího CLS. Také aerodynamika byla vylepšena a to o 13 procent – koeficient odporu je tak roven hodnotě 0,26.

Pod kapotou se nově objeví i čtyřválec a to v březnu příštího roku. CLS 250 CDI BlueEfficiency – to je plný název nového CLS se čtyřmi válci. Jedná se zde o dvakrát přeplňovaný motor OM651 o objemu 2,1 litru a výkonu 150 kW, který se používá například v E 250 CDI. Účel této motorizace je zřejmý – kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km a emise CO2 134 g/km. Základní cena pro Německo včetně DPH bude 59.857 Euro, tedy asi 1,5 milionu korun.

Ale ani zájemci o šestiválce nepřijdou zkrátka. Nové dieselové CLS 350 CDI BlueEfficiency se bude moci pochlubit 195 kW (620 Nm) a vyjde na 63.427 Euro (necelých 1,6 milionu korun). Zážehový motor CLS 350 BlueEfficiency s 225 kW a 370 Nm bude stát jen o málo více – 64.617 Euro. V nabídce budou od ledna.

Těšit se můžeme i na osmiválce. CLS 500 BlueEfficiency s novým 4,7 V8 Biturbo o výkonu rovných 300 kW (700 Nm) zamíří k prvním majitelům v dubnu 2011. Objednávat jej bude možné už od prosince, cena ale zatím nebyla zveřejněna. Později se dostane i na 5,5 V8 Biturbo (400 kW, 800 Nm) ve vrcholném CLS 63 AMG.

Standardem bude elektromechanický posilovač řízení Direct-Steer, který snižuje spotřebu paliva a dal konstruktérům větší volnost při nastavení charakteristiky řízení. Díky němu se navíc bude do auta dodávat Active Parking Assist – systém, který dokáže auto sám zaparkovat (příplatek 869 Euro).

Seznam standardní a příplatkové výbavy dohromady obsahuje asi tucet dalších asistenčních systémů. Nechybí mezi nimi adaptivní tempomat Distronic Plus, brzdový asistent Plus, Pre-Safe brake nebo nové aktivní systémy Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist, které místo pouhého varování před autem v mrtvém úhlu, resp. před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu umí také pomocí přibrzďování kol ovlivnit směr jízdy.