Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018: C5 Aircross plug-in hybrid ukazuje elektrifikovanou budoucnost Citroënu

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Nové SUV C5 Aircross jsme už na evropském trhu přivítali, přesto se v Paříži objevuje také premiérově. Hovoříme o verzi s plug-in hybridním pohonem.

I když hodně automobilek letošní autosalon v Paříži vynechalo, ty domácí si příležitost k prezentaci svých novinek nemohou nechat ujít. Na výstavišti tak nechybí Renault, Peugeot ani Citroën. Poslední jmenovaná automobilka přivezla vedle svých ostatních modelů i největší tahák v podobě modelu C5 Aircross s plug-in hybridním pohonem.

Na první pohled se automobil tváří jako ostatní vystavené cé-pětky Aircross, jejichž cesta započala na čínském trhu a v květnu jsme je přivítali také v Evropě. Rozdíl je ovšem v tom, že tento kousek lze nabíjet ze zásuvky. Zároveň jde o první vlaštovku v novodobé vlně elektrifikace, kterou francouzská značka chystá pro příští roky.

V útrobách pracuje přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 132 kW, jíž doprovází elektromotor o výkonu 80 kW. Síla je prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky e-EAT8 posílána jen na přední kola, C5 Aircross tak v hybridním provedení nedostane čtyřkolku, o čemž hovořily úvodní spekulace. Citroën si od lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh slibuje až 50 kilometrů čistě na elektřinu v rychlosti až 135 km/h. Plné dobití potrvá čtyři až osm hodin v závislosti na zásuvce.

Zaměříme-li se na design, rozeznáte plug-in hybrid na výstavišti také díky speciální bílo-modré barevné kombinaci s novou grafikou. Stejné barvy kombinují Francouzi i v interiéru, který ale ve srovnání s běžnou verzí zásadními úpravami neprošel. Liší se snad jen infotainment, který umí navíc zobrazit i informace související s plug-in hybridem, tedy o průtoku energie či zbývajícím dojezdu na elektriku.

Hovořit o elektrickém startu značky by nebylo úplně přesené, vždyť francouzská automobilka už nějaký čas nabízí elektrické E-Berlingo či městský elektromobil C-Zero. Plug-in hybridní C5 Aircross je však počátkem nové elektrifikované vlny. Počínaje jím chce totiž Citroën každý další nový model osadit i nějakou formou hybridního či elektrického pohonu. Do roku 2023 se prý máme dostat na 80 % elektrifikovaného portfolia. Za další dva roky už má mít elektromotor v útrobách každý nový citroën.

Stanislav Kolman
Diskuze (24)
Avatar - AntMan
6. 10. 2018 18:18
citroen frantík
Po těch zkušenostech co mam s Peugeotem tak nechci už žádného francouze domů.
Avatar - pallas
4. 10. 2018 01:26
Re: Jsem zvědavý
ale veď to už majú vyskúšané. DS5 hybrid.
3. 10. 2018 09:39
Re: Musíš
Ne protože netankuju denně ale s nafťákem tak 2x - 3x do měsíce, navíc plnou nabereš za 10 minut a ještě u toho sithneš pozvat na kafe pumpařku. Ale pokud je to tak, že PHEV auto můžu nabíjet v režimu "jak se mi chce" s tím, že to pak bude fungovat jako mild hybrid, tak beru svoji poznámku zpátky.
3. 10. 2018 09:36
Re: Musíš
Akurat vcera som bol na skoleni, kde jedna z tem, boli prave nabijacie stanice. ono ti to uz nie je ani tak drahe - stojanovy stlpik, ktory obhospodaruje prakticky vsetko v TOP konfiguracii stoji 3k€. Nabijanie pre 2 auta, riadenie a manazment nabijania, ochrany, bud funkcia ako ostrovny system, alebo kludne pripojena do komunikacnej siete a pripadne riesit s nejakym dodavatelom a vyuzivaniu jeho sluzieb. Toto si jednotlivec len tak nekupi, ale nejaku nastennu nabijacku do domu, kde len treba spravne nadimenzovat privod to vyjde aj pod 1000€ a to je uz zanedbatelna polozka pri kupe BEV ci PHEV. Lacniet to nadalej bude s masivnejsim rozsirenim. Ja by som elektro bral na to, co jazdim vsetkymi desiatimi. Zatial to vsak nemam kde nabijat, ale po zisteni, ze sa to riesit da s nejakym dodavatelom mozno pozistujem viac. Aj ked najblizsie auto bude zase zrejme spalovak - dovody velmi prozaicke - financne, ale hlavne pre mna vyhovujuce priestorovo zatial EV nie je.
Avatar - speedfred
3. 10. 2018 07:31
Re: Musíš
Porovnávaš síce troška extrémy : hybrid vs užraný športiak ,ale tebe sa každopádne hybrid vypláca a polepšil si si.