Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018: C5 Aircross plug-in hybrid ukazuje elektrifikovanou budoucnost Citroënu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 10. 2018
20
24
Zobrazit náhledy (20)
Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross
Nové SUV C5 Aircross jsme už na evropském trhu přivítali, přesto se v Paříži objevuje také premiérově. Hovoříme o verzi s plug-in hybridním pohonem.

I když hodně automobilek letošní autosalon v Paříži vynechalo, ty domácí si příležitost k prezentaci svých novinek nemohou nechat ujít. Na výstavišti tak nechybí Renault, Peugeot ani Citroën. Poslední jmenovaná automobilka přivezla vedle svých ostatních modelů i největší tahák v podobě modelu C5 Aircross s plug-in hybridním pohonem.

Na první pohled se automobil tváří jako ostatní vystavené cé-pětky Aircross, jejichž cesta započala na čínském trhu a v květnu jsme je přivítali také v Evropě. Rozdíl je ovšem v tom, že tento kousek lze nabíjet ze zásuvky. Zároveň jde o první vlaštovku v novodobé vlně elektrifikace, kterou francouzská značka chystá pro příští roky.

V útrobách pracuje přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 132 kW, jíž doprovází elektromotor o výkonu 80 kW. Síla je prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky e-EAT8 posílána jen na přední kola, C5 Aircross tak v hybridním provedení nedostane čtyřkolku, o čemž hovořily úvodní spekulace. Citroën si od lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh slibuje až 50 kilometrů čistě na elektřinu v rychlosti až 135 km/h. Plné dobití potrvá čtyři až osm hodin v závislosti na zásuvce.

Zaměříme-li se na design, rozeznáte plug-in hybrid na výstavišti také díky speciální bílo-modré barevné kombinaci s novou grafikou. Stejné barvy kombinují Francouzi i v interiéru, který ale ve srovnání s běžnou verzí zásadními úpravami neprošel. Liší se snad jen infotainment, který umí navíc zobrazit i informace související s plug-in hybridem, tedy o průtoku energie či zbývajícím dojezdu na elektriku.

Hovořit o elektrickém startu značky by nebylo úplně přesené, vždyť francouzská automobilka už nějaký čas nabízí elektrické E-Berlingo či městský elektromobil C-Zero. Plug-in hybridní C5 Aircross je však počátkem nové elektrifikované vlny. Počínaje jím chce totiž Citroën každý další nový model osadit i nějakou formou hybridního či elektrického pohonu. Do roku 2023 se prý máme dostat na 80 % elektrifikovaného portfolia. Za další dva roky už má mít elektromotor v útrobách každý nový citroën.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - AntMan
citroen frantík
AntMan
| 6. 10. 2018
Po těch zkušenostech co mam s Peugeotem tak nechci už žádného francouze domů.
Jsem zvědavý
pallas
| 4. 10. 2018
ale veď to už majú vyskúšané. DS5 hybrid.
Musíš
h.onzyk
| 3. 10. 2018
Ne protože netankuju denně ale s nafťákem tak 2x - 3x do měsíce, navíc plnou nabereš za 10 minut a ještě u toho sithneš pozvat na kafe pumpařku. Ale pokud je to tak, že PHEV auto můžu nabíjet v režimu "jak se mi chce" s tím, že to pak bude fungovat jako mild hybrid, tak beru svoji poznámku zpátky.
Musíš
Reco
| 3. 10. 2018
Akurat vcera som bol na skoleni, kde jedna z tem, boli prave nabijacie stanice. ono ti to uz nie je ani tak drahe - stojanovy stlpik, ktory obhospodaruje prakticky vsetko v TOP konfiguracii stoji 3k€. Nabijanie pre 2 auta, riadenie a manazment nabijania, ochrany, bud funkcia ako ostrovny system, alebo kludne pripojena do komunikacnej siete a pripadne riesit s nejakym dodavatelom a vyuzivaniu jeho sluzieb. Toto si jednotlivec len tak nekupi, ale nejaku nastennu nabijacku do domu, kde len treba spravne nadimenzovat privod to vyjde aj pod 1000€ a to je uz zanedbatelna polozka pri kupe BEV ci PHEV. Lacniet to nadalej bude s masivnejsim rozsirenim. Ja by som elektro bral na to, co jazdim vsetkymi desiatimi. Zatial to vsak nemam kde nabijat, ale po zisteni, ze sa to riesit da s nejakym dodavatelom mozno pozistujem viac. Aj ked najblizsie auto bude zase zrejme spalovak - dovody velmi prozaicke - financne, ale hlavne pre mna vyhovujuce priestorovo zatial EV nie je.
Avatar - speedfred
Musíš
speedfred
| 3. 10. 2018
Porovnávaš síce troška extrémy : hybrid vs užraný športiak ,ale tebe sa každopádne hybrid vypláca a polepšil si si.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku