Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018: C5 Aircross plug-in hybrid ukazuje elektrifikovanou budoucnost Citroënu

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross
20 Fotogalerie
Diskuze (24)
Nové SUV C5 Aircross jsme už na evropském trhu přivítali, přesto se v Paříži objevuje také premiérově. Hovoříme o verzi s plug-in hybridním pohonem.

I když hodně automobilek letošní autosalon v Paříži vynechalo, ty domácí si příležitost k prezentaci svých novinek nemohou nechat ujít. Na výstavišti tak nechybí Renault, Peugeot ani Citroën. Poslední jmenovaná automobilka přivezla vedle svých ostatních modelů i největší tahák v podobě modelu C5 Aircross s plug-in hybridním pohonem.

Na první pohled se automobil tváří jako ostatní vystavené cé-pětky Aircross, jejichž cesta započala na čínském trhu a v květnu jsme je přivítali také v Evropě. Rozdíl je ovšem v tom, že tento kousek lze nabíjet ze zásuvky. Zároveň jde o první vlaštovku v novodobé vlně elektrifikace, kterou francouzská značka chystá pro příští roky.

V útrobách pracuje přeplňovaná zážehová šestnáctistovka s výkonem 132 kW, jíž doprovází elektromotor o výkonu 80 kW. Síla je prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky e-EAT8 posílána jen na přední kola, C5 Aircross tak v hybridním provedení nedostane čtyřkolku, o čemž hovořily úvodní spekulace. Citroën si od lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 13,2 kWh slibuje až 50 kilometrů čistě na elektřinu v rychlosti až 135 km/h. Plné dobití potrvá čtyři až osm hodin v závislosti na zásuvce.

Zaměříme-li se na design, rozeznáte plug-in hybrid na výstavišti také díky speciální bílo-modré barevné kombinaci s novou grafikou. Stejné barvy kombinují Francouzi i v interiéru, který ale ve srovnání s běžnou verzí zásadními úpravami neprošel. Liší se snad jen infotainment, který umí navíc zobrazit i informace související s plug-in hybridem, tedy o průtoku energie či zbývajícím dojezdu na elektriku.

Hovořit o elektrickém startu značky by nebylo úplně přesené, vždyť francouzská automobilka už nějaký čas nabízí elektrické E-Berlingo či městský elektromobil C-Zero. Plug-in hybridní C5 Aircross je však počátkem nové elektrifikované vlny. Počínaje jím chce totiž Citroën každý další nový model osadit i nějakou formou hybridního či elektrického pohonu. Do roku 2023 se prý máme dostat na 80 % elektrifikovaného portfolia. Za další dva roky už má mít elektromotor v útrobách každý nový citroën.

Vstoupit do diskuze (24)