Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Prozkoumali jsme Hyundai i30 N Fastback, jenž si brousí zuby na Octavii RS

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 10. 2018
16
33
Zobrazit náhledy (16)
Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Fastback Hyundai i30 N Option Hyundai i30 N Option
Jednou ze zajímavých premiér pařížského autosalonu je i představení nového Hyundaie i30 N Fastback. Nošovická novinka se ukázala světu hned ráno.

Zatímco modely některých automobilek zůstávají zahalené až do oficiální tiskové konference, jiné značky ukázaly své novinky hned po otevření bran výstaviště. Jednou z nich je i Hyundai, který se v Paříži chlubí vskutku rozsáhlým stánkem. Vedle aut s alternativními pohony je to letos hlavně o sportovních vozech, takže si tu můžete prohlédnout třeba rallyeový speciál a dokonce si zazávodit na závodním simulátoru ve hře WRC 7.

Největším lákadlem stánku korejské automobilky je model, který se ještě před pár dny proháněl maskovaný na mosteckém okruhu a odhalil se teprve před pár dny. Jde o Hyundai i30 N Fastback, jenž se po hatchbacku i30 N stává dalším členem sportovní rodiny. Korejci přivezli vícero exemplářů, nejvíce se mi ale líbí ten „šmoulově“ modrý, což je barva dobře známá již z hatchbacku. I ostatní prvky auta zůstávají shodné, třeba osmnácti- či devatenáctipalcová kola (v závislosti na provedení N nebo N Performance) s červenými brzdovými třmeny. Na první pohled je to opravdu sportovní lahůdka...

360p720p1080p

Velké odlišnosti od hatchbacku nečekejte ani uvnitř. Kokpit namísto moderních technologií sází spíše na jednoduchost, v kapličce zůstávají analogové budíky, osmipalcovou obrazovku multimédií uprostřed doprovází panel s fyzickými tlačítky třeba pro nastavování teploty. Sympatický a sportovní je i posez za volantem v sedačkách se slušným bočním vedením, takže nebudete mít problém ani při svižném řezání zatáček.

Horší je to ovšem s prostorem vzadu, což jsme si u i30 Fastback ukázali už na ženevském autosalonu. Vzadu opravdu není mnoho místa. I já se skromnou výškou 176 centimetrů jsem se sám za sebe posadil jen tak tak. Před koleny mi nezbývá žádné místo, když se pokusím vypomoci si vzpřímeným posezem, zase mi rychle dojde prostor nad hlavou. Ani nástupní prostor do druhé řady není nikterak velkorysý.

Parametry zavazadelníku asi v případě tohoto modelu nejsou pro potenciální kupce klíčové, přesto jsme se podívali i sem. Po zklamání z prostoru ve druhé řadě musím říct, že kufr celkový dojem zlepšil. Není tak malý, jak by se na první pohled mohlo zdát, navíc má chytré úschovné prostory po stranách i pod podlážkou. Ve standardní konfiguraci pojme kufr 450 litrů, při sklopení zadní lavice 1351 l.

Jak už jsem nastínil v úvodu, i30 N Fastback, stejně jako hatchback, přijede ve dvou výkonnostních provedeních – N a N Performace. První disponuje výkonem 184 kW, silnější dostane 202 kW. V obou případech se bavíme o přeplňovaném zážehovém dvoulitru o shodném točivém momentu 353 N.m. Krátkodobý nárůst na 378 N.m umožňuje funkce overboost, přičemž síla je posílána na přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Tu jsme si na výstavišti vyzkoušeli alespoň „na sucho“ a řidič se může těšit na kulisu s krátkými a přesnými drahami.

Vzhledem k ne příliš početnému zástupu konkurentů je nejbližším soupeřem slabší varianty Škoda Octavia RS, mladoboleslavský liftback dostává z dvoulitrového TSI dostává 180 kW.

Osobně jsem na sportovní fastback hodně zvědavý, jakož i na jeho prodejní čísla. Už standardních verzí lze totiž na českých silnicích potkat více než dost. Uvidíme, jestli i30 N Fastback nakonec naváže na úspěchy korejského hot-hatche...

Hyundai i30 Fastback N – technická data nabízených variant
Modeli30 Fastback Ni30 Fastback N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW]184202
Točivý moment [N.m]353 (378*)353 (378*)
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
*Při funkci overboost

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - AntMan
Poměr cena výkon
AntMan
| 6. 10. 2018
Další rána pro příznivce Škodovky. Hyundai N Performace může slavné Škodě RS ukázat svojí krásnou *, když na to šlápne. 180kW proti 202kW není málo. A cena bude taky víc než pěkná oproti předražené Škodě. Držim Hyundai palce.
RS vs. i30N
berka
| 5. 10. 2018
Nevím proč by si měl Hyundai i30N brousit zuby na Octavii RS, když by ji jedním zívnutím sežral a ani o tom nevěděl. RS opravdu není konkurence i30N. Někteří by rádi chtěli aby tomu tak bylo, ale fakt ne.
Avatar - Emel
Nechápu
Emel
| 5. 10. 2018
Avatar - woody-alien
Nechápu
woody-alien
| 4. 10. 2018
AdamLancl, DanKalpen, JanaSoukupova........ ;-) Kurňa to je ale náhoda, že je tenhle Spolek přátel Hyundaie tak krásně jednotný nejen v názorech, ale i ve způsobu psaní a vytváření nicků. >:-[]
Avatar - Emel
Nechápu
Emel
| 4. 10. 2018
Výborně, jsem rád, že se dostaneme i k nějaké diskusi... můžete nám prosím vysvětlit, co máte společného s uživateli MilanDrobny, JirkaHrabl, TomasBrum, MartinDolezalik, DavidDvorsky a FilipKacirek?

Jen jste si náhodou zvolili stejný formát přezdívky a shodujete se v názorech, ale jinak se vůbec neznáte? Nebo jste jednotlivé osobnosti jednoho schizofrenika? Patříte do nějaké organizované skupiny diskutérů?

O Hyundai celkem nejde, čistě pro pořádek, i30N považuju za výborné auto a jako fastback se mi líbí ještě víc.