Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž 2018 živě: Toyota RAV4 má hrany všude. A opravdu hodně prostoru vzadu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 10. 2018
17
43
Zobrazit náhledy (17)
Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4 Toyota RAV4
I když se oficiálně představila už na jaře, evropskou premiéru zažívá Toyota RAV4 až na autosalonu v Paříži. A naší pozornosti neunikla.

Stánek japonské Toyoty patřil v Ženevě především konceptu Aurisu třetí generace, z něhož se vyklubala nová Corolla. O té jsme vás již informovali, horkou novinku doplňuje na výstavišti v Paříži také sportovně-užitková RAV4. Ta se sice světu představila už na jaře letošního roku a debut před veřejností zažila v New Yorku, Evropané se však s pátou generací mohou seznámit až nyní v Paříži.

A nutno říct, že oficiální snímky neklamaly, naživo je auto skutečně odvaz, alespoň co se designu týče. Nová „ravka“ sází na funky vzhled plný hran, které najdeme nejen na přídi se šestiúhelníkovou maskou, ale i bocích či víku zavazadelníku. Jeden by se podivil, že alespoň ta kola ještě zůstala kulatá...

Hran je plno také v interiéru, jen se podívejte na tu palubovku. V klíčových vlastnostech se ale kabina od ostatních novinek značky příliš neodlišuje. Uprostřed stojí sedmipalcový displej multimédií, které v případě vystavených hybridních kousků doprovází audiosystém JBL. Jen připomeňme, že jde o jedenáct reproduktorů s výkonem 800 wattů.

Zatímco délka 4595 mm se od předchůdce příliš neliší, rozvor natažený o 31 mm (nyní 2690 mm) a karoserie rozšířená o 10 mm už ano. A opravdu hodně to pomohlo celkovému vnitřnímu prostoru. Když jsem se s výškou 176 centimetrů posadil sám za sebe, měl jsem před nohami opravdu velkou rezervu a dostatek místa mi zůstával i nad hlavou. Seděl jsem tu sám, ale pocitově mi přišlo, že i třem dospělým by se tu cestovalo komfortně, což je vzhledem k celkovým rozměrům auta chvályhodné. Děkujme za to především modulární platformě TNGA, která kromě bohatšího prostoru slibuje i nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti.

Elektricky výklopné víko zavazadelníku putuje vysoko a problém není ani s nakládací hranou. Nepotěší však fakt, že přímo na ni navazuje podlážka, takže nepočítejte s tím, že v kufru utopíte tolik zavazadel jako u konkurence. Svou porci si ukrojilo hlavně nasazení hybridního pohonného ústrojí se základem v 2,5litrovém zážehovém motoru. „Ravku“ lze mít i jen se spalovacím motorem, pro evropské zákazníky je jím dvoulitrový benzinový čtyřválec dostupný s manuální i automatickou převodovkou.

Toyota RAV4 – mezigenerační srovnání rozměrů
ModelRAV4 (2018-)RAV4 (2012-2018)
Délka (mm)45954600
Šířka (mm)18541844
Výška (mm)16991704
Rozvor (mm)26902659
Údaje platí pro americkou specifikaci Toyoty RAV4

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Prcek so 176 cm
Mundy
| 12. 10. 2018
Normálny človek má cca okolo 185 cm a nie prcek so 176 cm!
Prostor
LukášP
| 5. 10. 2018
Pro mě je největší prioritou prostor a toho je tu opravdu hodně, tudíž se mi to líbí ;-)
Design zadarmo...
webpaja
| 4. 10. 2018
A někdo chce obojí, Toyota tragicky selhává s RAV4 hlavně v odpudivosti designu
Design zadarmo...
Joab
| 3. 10. 2018
A vůbec nejlepší je, když vnější plechy a vůbec design souzní s použitou technikou. Což se tady vzácně povedlo..
No ale i chudí, prostí lidé musí něčim jezdit. Hele, to by byl slušnej reklamní slogan, pro Toyotu a ty její deriváty typu Lexus! Asi jim napíšu.
Avatar - Ozzman
Změna pro Ozzyho :)
Ozzman
| 3. 10. 2018
6.No, vzhledem k tomu, že rád propaguješ zdejší Audio firmu, by si to jeden dokázal vydedukovat, ale ja tě potkal u Lidlu na světlech, v Hostivici se jinak nepohybuji mimo té hlavní. Ale neboj, většinou jezdím po dálnici >:D A s tím servisem, to by si se bát nemusel, já si kupuju taková auta, kdy do toho servisu moc nejezdím >:-[] >:D Ale myslel jsem, že to má být i případ Toyoty, tak jsi mne trochu znepokojil >:D

5. Užitkáč, T350 6 míst a obývací pokojíček za přepážkou >:D Navíc, je to prémiová konstrukce... motor v předu a RWD >:D

4. Je jedno, jak tomu budeš říkat, prostě to tak je >:D

Ok, Auris má kufr fajn, proti tomu nic nemam, víš, kdyby tam dávali naftovej dvoulitr, myslím, nějakej pořádnej ,tak jsem ho v létě, když jsem sháněl auto, snad i šel projet, ale bohužel >:D