Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Ford iosis X

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
Rok po prvním iosisu přichází druhý, tentokrát v podobě lehkého crossoveru

Zatímco loňksým konceptem Iosis - předzvěstí nového Mondea, které také na stánku nechybí - Ford deklaroval nový designový směr, pojmenovaný Kinetic design, který již obdržel Ford S-Max a nové Mondeo, letos přichází druhá fáze; ještě vybroušenější koncept iosis X, předznamenávající možnou podobou lehkého SUV či crossoveru, který Ford chystá na rok 2008.

Čistě designová, nepojízdná studie rozvíjí možnosti Kinetic designu do extrémních forem. Tvary se oprostily od zavedených klišé a naznačují, že ve Fordu to myslí s designem opravdu vážně. Kříženec čtyřdveřového kupé a terénního vozu s dveřmi otevíranými proti sobě vychází z původního Iosisu, avšak jeho linie se zvedají - pomyslně, i doopravdy - směrem vzad a konec vozu je již v solidní výšce nad zemí. Příď naopak nabrala ve jménu ochrany chodců slušný objem a nepostrádá snad všechny známé triky k optickému vylehčení. Celek je vyveden v polární bílé - tradiční pro Fordův motorsport - ozvláštněné stříbrnými pruhy. Nechybí miráda originálních detailů, mezi nimiž dominuje skleněná střecha, podlaha (!) a originálně umístěná zrcátka s hledáčkovými svítilnami.

Uvnitř čeká prostor, rozdělený na dvě poloviny mohutnou průběžnou konzolou a obložený kombinací kůže, oranžových plastů a ozdobných panelů s vysoce leštěným povrchem piánové bílé. Pro čtyři cestující jsou k dispozici samostatná, originální sedadla s integrovanými bezpečnostními pásy, množstvím odkládacích prostor a tvarovaným prostorem pro nohy. Štíhlá přístrojová deska se maximálně přizpůsobila tělům posádky a štít se dvěma samostatnými kruhovými přístroji připomíná obří brýle. Interiér je vyplňován měkkým ambientním oranžovým světlem z mnoha míst, stejná barva září i z podsvícení přístrojů.

Sledujte AUTO.CZ, informace z mezinárodního autosalonu v Paříži budeme průběžně aktualizovat.


Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV

Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.

Speciální pařížská příloha AUTO.CZ

Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.

Blog Libora Zezulky

Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Ladislav Čermák
Diskuze (21)
29. 9. 2006 10:55
Na pocatku byla zmena pocasi.
Tento koncept vubec nemusel dopadnout tak, jak dopadl. Borci v baraku designeru to namalovali celkem normalne, ale protoze truhlarska dilna na vyrobu konceptu je pres dvur a ten nejmladsi, kterej jim chodi pro koblihy nebo beha s papirama, kdyz videl, jak venku leje, ten planek jen smotal a stcil za kosili. Bohuzel ta cast, kde byla spodni pulka auta, mu couhala ven, zmokla a obrazek se rozpil. Skoda, ze to nejezdi, jako minimonster truck by to melo urcite uspech.
29. 9. 2006 10:43
Re: prostituce
V tom by byl problém, kdyby pak z obou automobilek vyjížděly auta podobná jako vejce vejci. Copak konstruktér formule 1 po odchodu z jedné stáje půjde navrhovat kochyňské mixéry? Když je někdo v oboru dobrej, proč by u toho neměl zůstat? Antara nevypadá špatně.
29. 9. 2006 10:39
Re: Potíž je v tom,
Potíž je v tom, že "odbornik" prostě plácne nesmysl a naprosto mu nedochází, jaký obsah má to, co právě řekl. Jinak by něco takového říct nikdy nemohl.
Avatar - misoo
28. 9. 2006 16:38
Re: Potíž je v tom,
jasne, ved je predsa odbornik ! >:D
Avatar - VelkejChytrák
28. 9. 2006 13:35
Potíž je v tom,
že u fordů nikdy auta dělat neuměli. To pak můžou vymejšlet cokoli, vždycky z toho vyjde blábol.