Paříž živě: Mitsubishi Colt - Nyní ve stylu Lanceru
Aktuální generace Coltu stála na počátku současného vzestupu Mitsubishi a po čtyřech letech přichází čas na obměnu. Novinka je inspirovaná větším Lancerem. Příslušnost k současným modelům Mitsubishi na první pohled prozrazuje lichoběžníková maska chladiče. Karoserie i nadále vyšší stavbou připomíná vozy kategorie MPV, je ale širší a nižší než u předchůdce.
Zatímco před A-sloupkem designéři vytvořili zcela nový tvar, směrem do zadu došlo na evoluci současných tvarů. Černé fólie na bočních sloupcích opticky zvětšují prosklenou plochu. Nižší zadní světla a nový tvar zadního nárazníku korespondují s agresivnějším pojetím designu.
Pohonné jednotky jsou převzaty z předchůdce. Základní motorizací bude benzinová 1,1 o výkonu 55 kW a točivém momentu 100 Nm, dále 1,3 (70 kW, 125 Nm) a 1,5 (80 kW, 145 Nm). Všechna maxima jsou dosažena při 6000 ot./min (výkon), resp. 4000 ot./min (točivý moment). Motor 1,3 se bude prodávat kromě pětistupňové manuální převodovky také s automatizovanou převodovkou. Dieselový motor tvořil v předchozí generaci jen 13 % prodejů a jeho úprava pro emisní normu Euro 5 by byla příliš nákladná, proto se Mitsubishi rozhodlo jej z nabídky vyřadit.
Výroba nového Coltu bude zahájena počátkem října a do prodeje se dostane na přelomu října a listopadu. Příští rok na jaře bude zahájen prodej úsporné verze Clear Tec a ostrou verzi CZT nahradí Colt Ralliart s motorem 1,5 Turbo (110 kW). Na rozdíl od CZT ale bude Ralliart v nabídce s tří- i pětidveřovou karoserií.
Nový Colt bude i nadále vyjíždět z bran nizozemské továrny NedCar. Mitsubishi předpokládá roční prodeje kolem 65 tisíc kusů, tedy zhruba čtvrtinu všech Mitsubishi prodaných v Evropě. Colt tak bude mít důležitou roli při snižování průměrných emisí CO2 japonské značky.