Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: Prodejní trhák Logan ve verzi kombi

Dan Vořechovský
Diskuze (92)
Stávající model Dacie, Logan, bude od příštího roku v showroomech doplněn o verzi kombi s názvem MCV.

Již v dubnu tohoto roku bylo potvrzeno, že se v Paříži světu představí Dacia Logan ve verzi kombi nebo jako MCV (multi convivial vehicle), jak ho označuje samotná rumunská automobilka. Vůz se začne v Rumunsku prodávat hned v říjnu, na evropské trhy se ale dostane až počátkem roku 2007.

Oproti sedanu má MCV delší rozvor o 27 cm (celkově 2 905 mm) a nabízí více prostoru a také různé varianty uspořádání interiéru. Obsahuje i třetí řadu sedadel pro dva pasažéry. Podle Dacie by se do třetí řady sedadel měli bez problémů vměstnat osoby měřící i 190 cm. Při sklopení třetí řady nabízí Logan zavazadlový prostor o velikosti 700 litrů, který je při sklopení druhé řady sedadel rozšířen až na 2 350 litrů. Celková délka vozu je 4 450 mm, šířka (včetně vnějších zrcátek) činí 1 993 mm a na výšku vůz měří 1 640 mm.

V nabídce pohonných jednotek najdeme tři benzínové agregáty a jeden diesel. Základním agregátem je benzínová čtrnáctistovka s výkonem 55 kW a maximálním točivým momentem 112 Nm. Větší šestnáctistovka má výkon 64 kW a kroutící moment 128 Nm. Oba motory jsou spojeny s manuální pětistupňovou převodovkou známou i z Renaultu Mégane II. Nejvýkonnějším benzínovým agregátem je šestnáctiventilová šestnáctistovka podávající výkon 77 kW a maximální točivý moment 148 Nm. S tímto motorem by měl Logan kombi zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s. Spotřeba paliva je přitom u tohoto motoru stejná jako u čtrnáctistovky, a to zhruba 7,5 l/100 km v kombinovaném režimu. Dieselový agregát zastupuje motor 1.5 dCi s druhou generací přímého vstřikování common rail od Renaultu. S tímto motorem dosahuje průměrná spotřeba vozu 5,3 l/100km. Motor podává výkon 50 kW a maximální točivý moment 160 Nm je dostupný od 1 700 ot./min.

Do standardní základní výbavy patří např. systémy ABS a EBD, přední airbagy pro řidiče a spolujezdce nebo 15palcová ocelová kola. Standardem nejvyššího stupně výbavy pak není např. ani autorádio, ale najdeme tam dálkové ovládání dveří, palubní počítač nebo podélné střešní nosníky.

Sledujte AUTO.CZ, informace z mezinárodního autosalonu v Paříži budeme průběžně aktualizovat.


Paříž v našem videomagazínu Roadlook TV

Po návratu týmu AUTO.CZ z Paříže zveřejníme i další díl našeho videomagazínu Roadlook TV věnovaný škodováckým novinkám a poté i pořad s nejzajímavějšími pařížskými novinkami.

Speciální pařížská příloha AUTO.CZ

Popis všech novinek u většiny značek s cca. 2.000 (!) fotografiemi zastřeší tradiční speciální příloha serveru AUTO.CZ. Pro představu si prohlédněte přílohu letošního ženevského autosalonu.

Blog Libora Zezulky

Dění ze zákulisí pařížského autosalonu a našeho týmu popisuje Libor Zezulka na svém blogu (libor.blog.auto.cz)

Dan Vořechovský
Diskuze (92)
Avatar - MeSiL
27. 10. 2006 09:28
Re: Šířka auta
Myslíš přes ty zrcátka? :-)
2. 10. 2006 14:24
Re: TREFA
Tak já nekritizoval to, že ta palubka je stejná u kombi i sedanu, ale její vzhled! Neboli jinak řečeno, stejnou kritiku ode mě uslyšíš i na palubku sedanu. Prostě šedý plastový moře bez sebemenší invence, spousta prázdných ploch ;-\ A aby jsem rovnou umlčel různý kritiky, fábka taky u palubky invencí zrovna neoslňuje, ale aspoň si to vynahrazuje přeci jen o dost lepšími materiály a celkovým lepším dojmem kvality. Neboli jinak řečeno: Fábka má tvrdě konzervativní design interiéru, zatímco Logan interiér absolutně nudný, bez nápadu. Toť můj názor...
1. 10. 2006 13:41
Re: Logan uz nevi co by
A proč ty zas automaticky předpokládáš, že všici musej mít víc jak tři děti??? A taky to, že do všech ojetejch aut se musí jenom lít peníze? Ono se musí umět trochu hledat a o ojetých autech to platí dvojnásob! A poslední poznámka: i ten dělník z kolbenky nebo z pole může mít dobrý vkus a může se zajímat o auta, a pak mu opravdu nemusí být jedno, jak vypadá a jezdí to, od čeho má klíčky na botníku...
1. 10. 2006 13:21
Re: TREFA
tak právě s proporcemi mám docela problém. Předek OK, zvykl jsem si. Zadek vysloveně povedený, ale boční pohled mě děsí. Nevyváženě dloooouhý rozvor a pak kraťoučký zadní převis. To mi fakt nesedí. No a hlavně ten interiér, to je fakt obludnost :no: Na druhou stranu, za tu cenu...
1. 10. 2006 13:18
Re: moc nelibi
Kdo by měl komu sloužit?? Škoda už dávno není státní podnik a už vůbec ne nějaký sociální ústav, aby někomu dávala něco zadarmo nebo jen za cenu materiálu! Je, stejně jako Dacia, podnik, který chce svému majiteli přinášet zisky a zatím se jí to dost daří. Že si to hodně lidí nemůže dovolit, to je věc jiná, ale to samá můžeš říct i o novém Loganu, na toho taky každý nedosáhne. Takže Tvůj příspěvek nějak nechápu...