Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pařížská galerie novinek - II. část

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 9. 9. 2000 • 22:37
Pařížský autosalon je vždy něčím zvláštní. Ať už je to jeho umístěním v hlavním městě Francie, kterému těžko svým věhlasem mohou konkurovat města jako Ženeva, Frankfurt či Turín, kde se konají další evropské výstavy. Nebo alespoň v tomto roce značný...

Pařížský autosalon je vždy něčím zvláštní. Ať už je to jeho umístěním v hlavním městě Francie, kterému těžko svým věhlasem mohou konkurovat města jako Ženeva, Frankfurt či Turín, kde se konají další evropské výstavy. Nebo alespoň v tomto roce značným přílivem novinek. Přeci jen shlédnout tolik světových novinek jako například: Hondu Civic, Renault Lagunu, Hyundai Neos, Ferrari 550 Barchetta, BMW Z9 Cabrio, Kia Magentis, Lancia Nea, Audi Steppenwolf, Citroen C5, Ford Mondeo či Fiat Dobló je pro běžného "nepřipraveného" návštěvníka silné sousto. Těchto návštěvníků se v tomto roce očekává 1,3 miliónu (!)

Tento týden přinášíme druhý - závěrečný díl přehledu novinek jednotlivých značek (od Mercedes-Benz po Volvo).

První díl naleznete

(doporučujeme počkat do načtení dokumentu se všemi ikonami, než na některou z ikon kliknete. Tím byste přerušili načítání a museli byste reloadovat dokument)

Mercedes-Benz

Na stánku značky Mercedes-Benz se všechno točilo kolem světové premiéru vozu Sports Coupé, odvozeného z třídy C. Jeho úkolem bude konkurovat vozu Audi A3 a chystanému kompaktu BMW řady 3, čímž se vytvoří luxusní kategorie nižší střední třídy. Ten bude nabízen s motory o výkonu 95 až 145 kW, které budou svůj potenciál přenášet na zadní kola prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky. Tu bude na přání možné nahradit šestistupňovým automatem s možností ručního řazení Sequentronic a také klasickým pětistupňovým samočinným ústrojím. Pozoruhodným prvkem příplatkové nabídky je mimo jiné i panoramatická posuvná skleněná střecha. V Paříži Mercedes-Benz představil i nenápadný facelift off-roadu řady G.

Více informací o Sports Coupé najdete ZDE.

Mitsubishi

Mitsubishi se v Paříži pochlubilo pětidveřovou variantou malého off-roadu Pinin. Ten bude vybaven nově vyvinutým čtyřválcem 2,0 GDI/95 kW s přímým vstřikováním paliva. K vidění byla také již z Tokia známá studie vozu pro volný čas kategorie SUV s názvem SUW Active, která je osazena výkonným přeplňovaným dvoulitrem GDI s výkonem 184 kW (250 k). Že by se Mitsubishi po úspěchu mezi off-roady chystalo i do skupiny SUV? Mitsubishi dále představila nový 1,9 DI-D turbodiesel s Common-rail systémem, který je k dispozici ve dvou výkonových variantách (75 a 85 kW) pro Space Star a Carismu.

Nissan

Expozici Nissanu vévodily rovnou dva koncepty. Prvním byl vůz kategorie SUV pojmenovaný X-trail, který je vlastně prototypem chystaného automobilu, konkurujícího Hondě CR-V a Land Roveru Freelander. Jeho výroba bude v Japonsku zahájena již v období únor/březen příštího roku. Do Evropy by pak měl dorazit někdy v roce 2002. Druhým exemplářem byla odvážně tvarovaná studie sedanu střední třídy Fusion. O ní výrobce bez rozpaků říká, že řada jejích designérských prvků bude použita na nástupci modelu Primera. Micra dostala opět řadu vylepšení a motor 1,3/55 kW byl nahrazen novým 1,4 s výkonem 60 kW.

Opel

Poněkud jednotvárný byl prostor, vymezený značce Opel. Většinu výstavní plochy totiž okupovala další světová premiéra - automobil Corsa, který dává jasně najevo příbuznost se svým předchůdcem. Želízko Opelu mezi malými vozy oproti předchůdci výrazně povyrostlo (má nejdelší rozvor ve třídě) a má tím pádem spadeno hlavně na naši Škodu Fabii. Nabízet se bude ve tří a pětidveřové variantě, s motory od litrového tříválce se 43 kW až po verzi 1.8 GSi s výkonem 92 kW. V nabídce bude též převodovka Easytronic, což je kombinace mechanického a samočinného ústrojí.

Více informací o novém Opelu Corsa najdete .

Peugeot

Co do počtu zajímavostí hrál první housle na pařížském autosalonu Peugeot. Představil sériovou podobu nádherného kabrioletu Peugeot 206 CC (Coupé Cabriolet) s tuhou sklápěcí střechou. Ten vychází z mnohokrát prezentované studie 20srdce. Dominantou expozice však byla čtveřice konceptů miniautomobilů do města pod názvem City Toyz, z nichž každý byl ušit na míru jinak smýšlejícím zákazníkům. Od roztomilé e-doll pro dámy (oranžová), přes tandem bobslid (červená) a roadster kart up (stříbrno-modrá) až po extrémní vrooMster (zelená), připomínající koncepcí vodní skútr nebo čtyřkolový motocykl. Největším lákadlem však byl prototyp Prométhée, jenž je předobrazem nástupce modelu 306, pojmenovaného s největší pravděpodobností 307.

Porsche

Asi největší překvapení si do Paříže přivezlo Porsche. To nyní chrlí jednu novinku za druhou nejnovějším přírůstkem do sbírky sportovních vozů je model Carrera GT2. Dravě elegantní roadster nese prvky typické pro Porsche, aerodynamika si však vybrala svou daň, takže lze na voze najít i prvky, obvyklé spíše pro Ferrari. Jde sice zatím pouze o studii, její sériová výroba je však již jistá a firma předpokládá produkci v období let 2004-2005 a to v minimálně 500kusové sérii. Před zadní nápravou se nachází vidlicový desetiválec s výkonem impozantních 410 kW. Ten by měl vůz vystřelit z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy a dvoustovkou by měl "letět" za méně než 10 s. Největší rychlost by se pak měla přehoupnout přes 330 km/h. Lehké úpravy se také dotkly modelů Boxster a 911 Carrera, jde však především o změny ve vybavení.

Renault

Z mnoha špionážních snímků bylo jasné, že Renault chystá novou generaci vozu střední třídy Laguna, a to se také potvrdilo. Nezvykle tvarovaný vůz se představil jako pětidveřový liftback a možná ještě extravagantnější kombi. Prostorné vozy bude zpočátku pohánět trojice motorů - zážehové 1.6, 1.8 a 3.0 V6. Ty později doplní dvoulitrový agregát s přímým vstřikováním 2.0 IDE známý již z méganu a trojice přeplňovaných vznětových motorů dCi se systémem Common Rail. První z nich bude mít objem 1,9 l, výkon 77 kW a točivý moment 200 N.m, druhý dostane ze stejného objemu 88 kW a 270 N.m. Vrcholem palety naftových pohonných jednotek pak bude agregát 2.2 dCi s parametry 98 kW a 320 N.m. K vidění byla i sérová podoba dvousedadlového vozu Clio Renault Sport 3.0 V6 s motorem nad zadní nápravou, ten se však bude vyrábět až v roce 2003.

Více informací o novém Renaultu Laguna najdete ZDE.

Saab

Saab si na nejvýznamnější francouzský autosalon přivezl známé modely 9-3 a 9-5, za pozornost však stál řez motorem SVC (Saab Variable Compression) a stejně tak novým ekologicky šetrnějším agregátem SCC (Saab Combustion Control), který má nižší emise výfukových plynů i spotřebu. Novinkou byl šestiválcový vznětový třílitr (na obrázku) s výkonem 125 kW, určený pro modely 9-5 v modelovém roce 2002.

Seat

Stánek Seatu byl, jako již tradičně, laděn na sportovní notu a je znát, že si koncern VW na budování image své sportovní značky dává záležet. Kromě obvyklé palety osobních vozů byly k vidění sportovní Ibiza Cupra a světová premiéra agresivního Leonu Cupra. Ten je vybaven šestiválcem 2,8 l s výkonem 150 kW a pohonem všech kol. Největším překvapením však byla evoluce ženevské salsy s názvem Salsa Emoción, která je její variantou pro "všechny cesty". Má stejný motor jako Leon Cupra, avšak s výkonem zvýšeným na 184 kW, pětistupňovou samočinnou převodovku Tiptronic a pneumatiky rozměru 255/55 R 18. Disponuje vzduchovým pérováním, známým z Audi allroad quattro, s možností nastavení světlé výšky. Přebytek výkonu umožňuje zrychlit na stovku za 7,3 s a uhánět rychlostí až 235 km/h. Futuristický Interiér je z voděodolných materiálů a součástí výbavy jsou dva mikroskútry do města ve tvaru koloběžky. Arosa dostala facelift, kterým se designem přídě i interiéru dostala na "současnou" úroveň ostatních modelů. Toledo má nový 1,9 TDI motor naladěný na neuvěřitelný výkon 110 kW.

Subaru

Protože světovou premiéru nového vozu Impreza automobilka Subaru chystá až na autosalon v Birminghamu, jedinou zajímavostí expozice byl nový třílitrový plochý šestiválec s výkonem 154 kW, který se bude nabízet zatím pouze pro model Legacy Outback s označením H6.

Suzuki

Suzuki se asi inspirovalo příkladem Toyoty Yaris a do Paříže přivezlo novinku postavenou na podvozku nového Wagonu R+. Nese označení Ignis a jde o malý vůz s vyšší stavbou karoserie, podobně jako u yarisu. Díky tomu nabízí na malé půdorysné ploše dostatek místa v interiéru. Již od začátku bude k dispozici se třemi a pěti dveřmi ve dvou variantách. První bude klasická verze do města, tu lze "vyšperkovat" i plastovými díly sportovního charakteru a druhou modifikací je varianta se stálým pohonem všech kol a zvýšenou světlou výškou, tedy model určený i do lehčího terénu. K dispozici je jediný motor 1,3 l s výkonem 61 kW. K vidění byla jako studie též verze Ignis Rallye.

Škoda

Českou veřejností nejvíce očekávanou pařížskou novinkou byla bezpochyby Škoda Fabia Combi. Svým elegantním tvarem ve stylu Mercedes-Benz C a malým zadním převisem připomíná spíše liftback, než kombi a lze jí opět zařadit do kategorie těch hezčích kombíků ve světové produkci, i když octavia combi to není. Aby nekonkurovala právě jí v rámci značky, má menší zavazadelník (426 l). V případě sklopení zadních sedadel nabízí také méně - 1225 l. To způsobuje nepříliš praktický systém sklápění zadních sedadel, kdy nelze vyjmout ani sedáky, ani opěradla, ale pouze je složit. Navíc získaná plocha není příliš rovná. S použitím elegantní Fabie Combi coby stěhovacího vozu se asi nepočítá. K dispozici bude shodná paleta pohonných jednotek jako pro hatchback Fabia, s výjimkou nejslabšího agregátu 1,4 l/44 kW, což je stejná strategie, jako u liftbacku a kombi Octavia. Dalším důležitým exponátem vedle kombíku Fabia byla poprvé vystavená sportovní Octavia RS s motorem 1.8T/132 kW. Po víceméně regionálním autosalonu v Nitře se veřejnosti předvedla faceliftovaná řada Octavia s novým, sportovnějším avšak méně přehledným designem analogových ukazatelů, a s opět o něco lepší nabídkou prostoru pro cestující vzadu. K našemu překvapení se na ploše vymezené pro Škodovku nenacházela ani jediná Felicia, s tou se tedy nejspíš již v západní Evropě moc nepočítá. Její existenci dokládala pouze její závodní verze. Automobilovou krásu doplňovala i ta, která zajímá mužskou část populace stejně tak, ne-li více, totiž ženská, reprezentovaná mimo jiných i Kateřinou Stočesovou.

Více informací o Fabii Combi najdete .

Více informací o Octavii RS najdete .

Více informací o faceliftu Octavie najdete .

Toyota

U Toyoty toho bylo k vidění mnoho. Světová výstavní premiéra faceliftovaného modelu Avensis s novým přeplňovaným vznětovým motorem 2,0 l/81 kW a dále novým přímovstřikovým zážehovým dvoulitrem (110 kW). Zajímavá je Celica označená T-sport s agregátem 1,8 l/141 kW a Yaris T-sport, což jsou sportovní varianty těchto modelů, přičemž yaris přišel o své digitální ukazatele, které vystřídaly analogové a dostal motor 1.5/78 kW. Roadster MR2 dostal převodovku s možností sekvenčního řazení. Z opačného konce nabídky pak zaujala výstavní premiéra druhé generace hybridního sedanu Prius s motorem 1.5 VVT-i/35 kW a elektromotorem, disponujícím 33 kW. Ten se nyní bude kromě Japonska nabízet i v Evropě a USA.

Volkswagen

Zaslouženou pozornost budil také stánek Volkswagenu. Hlavní atrakcí byl faceliftovaný Passat. Ten dostal atraktivnější vzhled díky nové masce a předním světlometům a opticky se opět přiblížil svému vzoru Audi, nepříliš vkusně však působí řešení zadních svítilen. Drobných změn dostál i prostorný interiér a pozadu nezůstal ani obsah motorového prostoru. V něm nyní můžeme najít mimo jiné přeplňovaný vznětový agregát se systémem PD, tedy čerpadlo-tryska, který pomohl za asistence skutečně extrémních vstřikovacích tlaků ze zdvihového objemu 1,9 l získat vynikajících 96 kW (a dokonce 110 kW pro Golf a Boru!!). Volkswagen tedy ukázal, že je jeho vstřikovací systém schopný nejen držet krok s Common Railem, ale dokonce jej opět předstihnout. Pod kapotou tohoto i dalších modelů značky a celého koncernu se také objeví šestiválec 2.8 s výkonem zvýšeným na 150 kW.

Více informací o faceliftu Passatu najdete .

Volvo

Světovou premiéru přivezlo do Paříže i Volvo, a to konkrétně svůj nový sedan střední třídy S60, který má namířeno rovnou do extratřídy reprezentované Audi A4, Mercedesem-Benz třídy C, Alfou Romeo 156 a BMW řady 3. S60 má atraktivní tvar karoserie evokující kupé, výjimečnou torzní tuhost a pětici výkonných motorů. Ve všech případech jde o pětiválce, z toho tři přeplňované. Základem je dvoulitr se 103 kW a vrcholem agregát 2,4 l s výkonem 184 kW. Na jaře 2001 přibude ještě přeplňovaný vznětový motor vlastní konstrukce s objemem 2,4 l, který bude k dispozici i pro ostatní modely značky. Třešničkou na dortu expozice byla studie PCC (Performance Concept Car), což není nic jiného než "es-šedesátka" se sportovním paketem, zahrnující motor 2.4/220 kW, modifikovaný podvozek a sadu spoilerů, zdůrazňujících hranatost vozu. Jeho výroba se bohužel nepředpokládá.

Více informací o Volvu S60 najdete ZDE.



Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku