Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Patenty naznačují, jakým směrem vykročí nová Mazda 6. Předzvěsti jsou hodně slibné

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Řadový šestiválec, zbrusu nový automat a pohon zadních kol. Jestli tohle všechno klapne, máme důvod se na novou Mazdu 6 obzvlášť těšit.

Patentové snímky občas naznačí, co automobilky s tím kterým modelem chystají. A Mazda není výjimkou. Pravda, ne vždy se patent dočká realizace, jako například nápad Japonců na spoiler implementovaný do zadních světel, jehož vize se objevila v roce 2017. Nejnovější patenty jsou však podstatně zajímavější a naznačují, jakým směrem by mohla vykročit příští Mazda 6.

Automobilka si totiž nechala patentovat nový řadový šestiválec, stejně jako novou osmistupňovou samočinnou převodovku. A říká se, že tyto technologie se objeví právě v novém provedení šestky. Pokud daná technika skutečně bude sekundovat dříve avizované zadokolce, rozhodně se máme na co těšit!

Mazda o chystaných inovacích informovala už na jaře minulého roku ve zprávě pro investory. Společnost tehdy potvrdila řadové šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D, i když nebylo uvedeno, kdy a ve kterém modelu se prvně objeví. O novém osmistupňovém automatu tehdy řeč nebyla, první zmínka padla až v souvislosti s patentovými snímky.

Šestiválec a automat jsou další novinky, které chce Mazda implementovat do svých vozů v průběhu příštích pěti let. Kromě toho se hovoří o vylepšené architektuře s možností mild hybridního a plug-in hybridního pohonu, stejně jako dalším rozvoji designového jazyka Kodo.

Zatím nevíme, kde si na časové ose příjezd nové generace Mazdy 6 poznamenat. Spekulace některých médií říkají, že je to otázka několika příštích měsíců. Jen připomeňme, že poslední omlazovací procedurou šestka prošla závěrem roku 2017, nástupce už by tedy klidně mohl dorazit!

Video: Prohlédněte si nejnovější multimediální systém ve vozech Mazda

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (33)

Doporučujeme

7. 2. 2020 16:55
Re: netreba sa tesit priskoro
tak v blave sa predava najviac a najlahsie. Kolko novych sa preda uvideme tak o rok, v CZ mala mazda za januar pokles cez 50 percent:D

Ked pozriem na mazdaihned.sk, tak tam niektore auta stoja peknych par mesiacov. O celkových predajoch v EU aj tak rozhodnu ine trhy ako Nemecko, ale celoslovensky bez BA to nebude podla mna ziadna slava, tak o rok sa uvidi.

Teraz maju akoze akciu do konca marca nezmenene ceny, podla mna ju predlzia do konca roka, lebo uz tie stare vela ludi neakceptuje/nie je ochotnych zaplatit, u novych to bude este horsie...
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:53
Re: Mám Mazdu 6 v nejvyšší palbě
Ja to zas vidím tak, že každé ďalšie auto bude plné "zbytočnosti". K radosti z auta potrebujem hlavne dobrý pocit z jazdy. Ak bude auto pripojené na internet, bude mať desiatky asistentov, ktorí mi budú kecať do riadenia, tak to už ani nebude radosť šoférovať :(.
Ak už si polepšiť, tak jazdou. Nie je isté, že drahšie, vybavenejšie auto bude jazdiť lepšie ako to menej vybavené...
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:50
Re: netreba sa tesit priskoro
Veľa ľudí kupuje pekné autá a práve tu má v súčasnosti Mazda čo ponúknuť. Je to pekné, červené... zákazník to berie. Dnes málokoho zaujíma výkon, technické detaily...
7. 2. 2020 13:46
Re: netreba sa tesit priskoro
Chápu to správně, že Superb je lepší svezení? S tím bych si troufl nesouhlasit. Měl jsem spousty možností se s ním projet (2.gen), ale vždy po přesednutí do Mazdy 6 (r.v.2014) jsem se utvrdil ve svojí volbě. Škoda obecně je naleštěná bída. Což není chyba úplně automobilky, ale spíše koncernová politika. Mazda kompromisy dělat nemusí.
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:46
Re: netreba sa tesit priskoro
Dnešná 6-ka ešte nie je prémiové auto, aj keď je veeeeľmi dobrá. Ak by prišla s pohonom zadnej nápravy, 6 valcovým motorom + nádherným dizajnom a skvelým spravovaním, tak k prémii by mala ďaleko bližšie ako napr Passat.

"cudzinec11" - s limitom na Mazdu je to pravda. Moja 3-ka bola za cca 18 000€ a má úplne všetko, čo som chcel v aute, nič mi to nechýba. Lenže predošlá generácia začínala niekde na 15 000€, súčasná na 20 000€.