Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Patenty naznačují, jakým směrem vykročí nová Mazda 6. Předzvěsti jsou hodně slibné

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 6. 2. 2020 • 23:15
18
33
Zobrazit náhledy (18)
Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe Mazda Vision Coupe

Řadový šestiválec, zbrusu nový automat a pohon zadních kol. Jestli tohle všechno klapne, máme důvod se na novou Mazdu 6 obzvlášť těšit.

Patentové snímky občas naznačí, co automobilky s tím kterým modelem chystají. A Mazda není výjimkou. Pravda, ne vždy se patent dočká realizace, jako například nápad Japonců na spoiler implementovaný do zadních světel, jehož vize se objevila v roce 2017. Nejnovější patenty jsou však podstatně zajímavější a naznačují, jakým směrem by mohla vykročit příští Mazda 6.

Automobilka si totiž nechala patentovat nový řadový šestiválec, stejně jako novou osmistupňovou samočinnou převodovku. A říká se, že tyto technologie se objeví právě v novém provedení šestky. Pokud daná technika skutečně bude sekundovat dříve avizované zadokolce, rozhodně se máme na co těšit!

Mazda o chystaných inovacích informovala už na jaře minulého roku ve zprávě pro investory. Společnost tehdy potvrdila řadové šestiválce Skyactiv-X a Skyactiv-D, i když nebylo uvedeno, kdy a ve kterém modelu se prvně objeví. O novém osmistupňovém automatu tehdy řeč nebyla, první zmínka padla až v souvislosti s patentovými snímky.

Šestiválec a automat jsou další novinky, které chce Mazda implementovat do svých vozů v průběhu příštích pěti let. Kromě toho se hovoří o vylepšené architektuře s možností mild hybridního a plug-in hybridního pohonu, stejně jako dalším rozvoji designového jazyka Kodo.

Zatím nevíme, kde si na časové ose příjezd nové generace Mazdy 6 poznamenat. Spekulace některých médií říkají, že je to otázka několika příštích měsíců. Jen připomeňme, že poslední omlazovací procedurou šestka prošla závěrem roku 2017, nástupce už by tedy klidně mohl dorazit!

Video: Prohlédněte si nejnovější multimediální systém ve vozech Mazda

video

Související články

Témata
7. 2. 2020 16:55
Re: netreba sa tesit priskoro
tak v blave sa predava najviac a najlahsie. Kolko novych sa preda uvideme tak o rok, v CZ mala mazda za januar pokles cez 50 percent:D

Ked pozriem na mazdaihned.sk, tak tam niektore auta stoja peknych par mesiacov. O celkových predajoch v EU aj tak rozhodnu ine trhy ako Nemecko, ale celoslovensky bez BA to nebude podla mna ziadna slava, tak o rok sa uvidi.

Teraz maju akoze akciu do konca marca nezmenene ceny, podla mna ju predlzia do konca roka, lebo uz tie stare vela ludi neakceptuje/nie je ochotnych zaplatit, u novych to bude este horsie...
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:53
Re: Mám Mazdu 6 v nejvyšší palbě
Ja to zas vidím tak, že každé ďalšie auto bude plné "zbytočnosti". K radosti z auta potrebujem hlavne dobrý pocit z jazdy. Ak bude auto pripojené na internet, bude mať desiatky asistentov, ktorí mi budú kecať do riadenia, tak to už ani nebude radosť šoférovať :(.
Ak už si polepšiť, tak jazdou. Nie je isté, že drahšie, vybavenejšie auto bude jazdiť lepšie ako to menej vybavené...
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:50
Re: netreba sa tesit priskoro
Veľa ľudí kupuje pekné autá a práve tu má v súčasnosti Mazda čo ponúknuť. Je to pekné, červené... zákazník to berie. Dnes málokoho zaujíma výkon, technické detaily...
7. 2. 2020 13:46
Re: netreba sa tesit priskoro
Chápu to správně, že Superb je lepší svezení? S tím bych si troufl nesouhlasit. Měl jsem spousty možností se s ním projet (2.gen), ale vždy po přesednutí do Mazdy 6 (r.v.2014) jsem se utvrdil ve svojí volbě. Škoda obecně je naleštěná bída. Což není chyba úplně automobilky, ale spíše koncernová politika. Mazda kompromisy dělat nemusí.
Avatar - palix
7. 2. 2020 13:46
Re: netreba sa tesit priskoro
Dnešná 6-ka ešte nie je prémiové auto, aj keď je veeeeľmi dobrá. Ak by prišla s pohonom zadnej nápravy, 6 valcovým motorom + nádherným dizajnom a skvelým spravovaním, tak k prémii by mala ďaleko bližšie ako napr Passat.

"cudzinec11" - s limitom na Mazdu je to pravda. Moja 3-ka bola za cca 18 000€ a má úplne všetko, čo som chcel v aute, nič mi to nechýba. Lenže predošlá generácia začínala niekde na 15 000€, súčasná na 20 000€.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku