Peugeot 208 HYbrid FE: Stovka za 8 s se spotřebou 2 l na 100 km
Peugeot se snaží s využitím know-how své divize Peugeot Sport zkombinovat sportovní vlastnosti a úsporný provoz v konceptu 208 HYbrid FE.
Hybridní technika ve sportovních autech je dnes v kurzu, stačí se podívat na právě vyvíjené projekty značek McLaren, Honda, Posche, BMW a Ferrari, vesměs se ale jedná o drahé supersportovní modely, v kategorii malých aut se o totéž zatím pokoušela pouze Honda CR-Z a je třeba říci, že nijak úspěšně. Ale patrně je to jen otázka času, protože vidina zážitků z jízdy a nízké spotřeby zjevně láká i značku Peugeot.
Ta na autosalonu ve Frankfurtu ukáže studii 208 HYbrid FE, která vznikla za přispění divize Peugeot Sport a petrochemického koncernu Total. Výchozím modelem byl pochopitelně malý hatchback 208, jenž dostal hybridní ústrojí, jehož elektromotor pochází ze světa motorsportu a je zkombinován s turbodmychadlem přeplňovaným tříválcem 1,2 l. Zatímco samotné hybridní ústrojí je uloženo v motorovém prostoru, akumulátory našly své místo pod podlahou pod zadními sedadly.
Peugeot zatím nezveřejnil technické parametry hybridního systému, ale pochlubil se, že 208 HYbrid FE zrychlí z klidu na stovku za slušných 8 s a ačkoli není známa aktuální spotřeba, podle Francouzů by ale tento vůz měl představovat cestu, jak dosáhnout kombinované spotřeby 2,0 l benzinu na 100 km.
Nejde ale pouze o pohonné ústrojí. Díky použití kompozitních materiálů je 208 HYbrid FE o 20 % lehčí, než konvenční dvěstěosmička. Současně má vůz aerodynamický bodykit včetně výrazně odlišné zadní části, kamery místo zpětných zrcátek, speciální design litých kol a odstraněné kliky dveří, což mu zajistí o 25 % menší součinitel odporu vzduchu.
Další informace budou k dispozici patrně na IAA, je ale zřejmé, že se s výrobou zatím nepočítá, to ale může být už jen otázkou času...