Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
21 Fotogalerie

Peugeot 208 R: Lev připravuje nejostřejší verzi malé řady

Aleš Dragoun

Peugeot si je dobře vědom obchodního úspěchu řady 208 a sportumilovným zákazníkům chystá lahůdku v podobě verze R.

Kdekdo si řekne, že francouzská automobilka už má portfoliu svého zástupce variantu GTi. Jenže finančním problémům zmítanému koncernu PSA hothatch, který si vysloužil prakticky jen slova chvály, jaksi nestačí. 208 R bude mít pod kapotou větší stádo a zhubne! Generální ředitel Peugeotu Maxime Picat příchod ostrého lvíčete potvrdil serveru Automotive News Europe. Je to logické, tahle řada se totiž prodává poměrně dobře hlavně ve vyšších výbavách.

„Pro Peugeot 208 představují dva nejvyšší stupně výbavy asi 40 procent prodejů. Máme speciální verze jako GTi. Nad ní budeme mít brzy ještě sportovnější 208 R,“ řekl doslova. O přesném datu příchodu „erka“ řeč nepadla, zřejmě se tak stane nejdříve v roce 2015. Tedy na trh, světová výstavní premiéra se nabízí skoro sama: příští rok je přece sudý a koná se autosalon v Paříži! Současná 208 GTi má pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec THP 1,6 l, který dostal i koncept 308 R a sériové kupé RCZ R. O tom, jaké „stádo“ se bude v motoru prohánět, můžeme spekulovat, zatím je vrcholem 147 kW (200 k). Dvěstěosmička s pořádnými drápy však bude určitě lehčí než současné GTi, které váží 1265 kg.

Peugeot se chce dle Picatových slov posunout na trhu výše. Sesterský Citroën rozšíří svou luxusnější řadu DS. Služebně starší koncernový partner však nepůjde touto cestou, ani vytvořením další značky, či znovuobnovením nějaké historické. Myslí hlavně na „prémiové verze“ jedné každé modelové řady. Potřebuje se ale co nejrychleji dostat do zisku, v tom mu má pomoci 308 v nové generaci T9. Levné sedany 301 nezmizí, ty jsou určeny pro východní Evropu, Rusko, severní Afriku a Turecko, jejich výroba a prodej se rozběhnou také v Číně a v latinskoamerických zemích. Celosvětově má vznikat až 150 tisíc kusů ročně.

Je pravdou, že ten má zatím své dvojče v Citroënu C-Elysée, konkrétně o jeho budoucnosti se však Picat nezmínil. Řekl jen, že příští Peugeoty se od sesterských Citroënů budou lišit ještě více. Ano, o kolínských minivozech a jejich druhé generaci to platí rovněž.