Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 3008: Máme ceník francouzské (prý) SUV novinky!

David Bureš
Diskuze (53)
Základní výbava nové 3008 zahrnuje tempomat, manuální klimatizaci nebo digitální přístrojový štít.

Peugeot v listopadu uvede na český trh druhou generaci modelu 3008, který se v rámci mezigenerační výměny proměnil z crossoveru do SUV. Již s předstihem automobilka zveřejnila jeho české ceny. Se základním benzinovým tříválcem 1.2 PureTech (96 kW) stojí 510.000 korun.

Už základní výbava přitom bude mnoha zákazníkům stačit. Základní výbavový stupeň Access nabízí šest airbagů, ocelová 17palcová kola, tempomat, rádio s ovládáním na volantu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. V základu nechybí ani digitální přístrojový štít nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný ve dvou osách, které jsou v případě nekonvenční kabiny i-Cockpit potřeba.

Všechny nabízené motory jsou v základu spárované se šestistupňovým manuálem, jedinou výjimkou je benzinový čtyřválec 1.6 THP (121 kW), který standardně nabízí automat. Samočinnou převodovkou je možné dokoupit i k jednotkám 1.2 PureTech (96 kW) a 1.6 BlueHDi (88 kW), a to za 50.000 korun.

Za druhý stupeň Active se připlácí 50.000 korun. Za tuto částku přitom výbavu rozšíří přední mlhovky, dvouzónová automatická klimatizace, kožený volant, rádio ovládané prostřednictvím osmipalcového dotykového displeje nebo výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Dále nechybí ani 17palcová kola z lehkých slitin, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor nebo zadní parkovací asistent.

Třetí stupeň se jmenuje Allure a proti Activu je o 40.000 korun dražší. V tomto případě výbavu rozšíří 18palcová kola, přední parkovací čidla, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, rádio s WiFi nebo sklopné sedadlo spolujezdce.

K dispozici je samozřejmě i příplatková výbava. Připlatit si je možné za adaptivní tempomat (20.000 Kč), navigaci (v závislosti na výbavovém stupni 23.000 až 30.000 Kč) nebo systém Grip Control upravující nastavení vozu (12.000 až 22.800 Kč).

Funkci vrcholné verze bude hrát model 3008 GT, který se vedle vzhledu odliší také turbodieselem 2.0 BlueHDi (133 kW) pod kapotou. Česká cena tohoto modelu ale zatím zveřejněna nebyla.

Peugeot 3008 – technická data nabízených motorů
Motor1.2 PureTech1.6 THP1.6 BlueHDi2.0 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]1199159815601997
Největší výkon [kW/min]96/5500121/600088/3500110/4000
Točivý moment [N.m/min]230/1750240/1400300/1750370/2000
Převodovka6M (6A)6A6M (6A)6M
Max. rychlost [km/h]188 (188)191189 (195)207
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,8 (10,5)8,911,2 (11,6)9,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,15,74,0 (4,2)4,4
Provozní hm. [kg]1325 (1345)-1375 (1390)1500
Cena Access [Kč]510.000-570.000-
Cena Active [Kč]560.000645.000620.000655.000
Cena Allure [Kč]600.000685.000660.000695.000

David Bureš
Diskuze (53)
Avatar - Jopino
1. 11. 2016 18:15
Test
Na Slovensku si tohle auto docela chválí

[odkaz]
Re: Proč (prý)??
S názorom nesúhlasím, ale za prístup :yes: . Naučte to všetkých svojich kolegov.
Avatar - Emel
1. 11. 2016 10:41
Re: Proč (prý)??
Spojené Arabské Emiráty? :-)
1. 11. 2016 10:27
Re: Proč (prý)??
Vzhledem k tomu, že je to marketingový výmysl (předpokládám, že pointou bylo odlišit na silnici schopnější auta), tak těžko najdeme autoritativní definici. Možná by člověk mohl hledat například u SAE. Předpisy pojem SUV neznají, jen terénní vůz. A řada SUV se vejde do definice terénního vozu. Několik SUV pak mělo (a dodnes se nějaké najde, třeba RRS) v nabídce redukční převodovku. Tolik k té "tvé" definici.
Avatar - Emel
1. 11. 2016 10:01
Re: Konfigurátor
Auto je pěkné, konfigurátor nic moc... jsou tam nějaké pakety, ale žádná šance zjistit, co obsahují.

Další co jsem si všiml - nikde tam nejsou lepší světla. Znamená to, že jsou jen halogeny? FullLed jsou až u GT... ale to na fotce tady vypadá jako LED.