Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 301: Levný sedan na oficiálním videu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 10. 2012
18
Levný sedan, dvojče Citroënu C-Elysée a konkurent naší Škody Rapid i Seatu Toledo, má za sebou pařížskou světovou premiéru a zanedlouho se začne prodávat.

Peugeot 301 stylisticky navazuje na větší sedan 408, maskou připomíná zejména menší hatchbacky 208, je prost extravagancí, prostě usedlá klasika. Pod kapotami najdeme zážehový tříválec 1,2 VTi s výkonem 52 kW. Tento motor může spolupracovat s manuální nebo robotizovanou pětistupňovou převodovkou. Druhým benzinovým agregátem v nabídce je atmosférický čtyřválec 1,6 VTi s výkonem 88 kW, který je spřažen s přímo řazenou či samočinnou transmisí. Třetí pohonnou jednotku představuje turbodiesel 1,6 HDi naladěný na 68 kW, který bude dostupný pouze s manuálním ústrojím.

Vůz je 4,44 m dlouhý a je postaven na platformě s rozvorem 2,65 m. Komfortně naladěný podvozek odolá i nástrahám cest se špatným povrchem, má totiž zvýšenou světlost. Peugeot se to v docela vtipném propagačním videu nezdráhá zdůraznit. Zavazadelník nabídne objem 506 l, otevírání tlačítkem vlevo od volantu, ale bohužel nepravidelný tvar. Víko z vnitřní strany postrádá čalounění, ale ve vyšších verzích je ovládané elektricky, což automobilka se lvem ve znaku rovněž připomíná obrazem. Nevýhodu představuje i samotné karosářské provedení, vždyť Rapid i Toledo jsou praktičtější liftbacky.

Nový Peugeot 301 se bude vyrábět v továrně ve španělském Vigu. Na místní trh se ovšem překvapivě nedostane, pro západní Evropu není vůbec určen. Od 1. listopadu 2012 bude zahájen jeho prodej v Turecku a poté v řadě dalších zemí: ve střední a východní Evropě, Rusku, na Ukrajině, v Řecku, na Blízkém východě, státech Perského zálivu, v severozápadní Africe a na některých trzích Latinské Ameriky.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

kúsok komfortu
| 9. 10. 2012
To je ale hustý >:D :yes:
Avatar - nalimer
kúsok komfortu
| 9. 10. 2012
na margo navigácie - ide o princíp, že priama konkurencia auta - Škoda Rapid - Seat Toledo - Dacia Logan - Renault Fluence majú v opcií multimediálne zariadenia s navigáciou.
zo sveta príplatkových "luxusných prvkov" je asi najďalej z týchto áut Renault. v opcií sú koženné sedadlá a xenony. ale ani
z môjho pohľadu mi dizajn 301 príde príjemným, veľmi podobný mojej 508.
mimochodom, platforma 301 je totožná s čínskym sedanom Dongfeng-Peugeot 308. [odkaz]
Avatar - nalimer
kúsok komfortu
| 9. 10. 2012
to som naschval
ahaaa...
| 9. 10. 2012
To znám jednoho, který tvrdí, že zpětná zrcátka jsou zbytečná.
Ovšem ten jezdí v Roomsteru (předtím měl Citroena).
Liftbuck
| 8. 10. 2012
Vy ste nenormalni alebo co? chapete ironii? alebo tu kazdy cita diskusiu namiesto clankov???

Ved som reagoval na tvrdenie z clanku a nicomu sa nedivim. 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku