Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 307 SW 1,6 16V - šťastná sedmička (08/2002)

Po nedávném testu třistasedmičky s označením Break a motorem 1.6 16V jsme pro vás chtěli připravit lahůdku v podobě testu verze SW s motorem 2.0 HDI 80 kW.

Bohužel tento vůz byl těsně před zapůjčením poškozen, takže jsme museli vzít zavděk esvéčkem s zážehovou šestnáctistovkou, tedy se stejným motorem jako při testu Breaku.

Z toho vyplývá, že zájemce o tento motor mohu klidně odkázat na tři týdny starý test verze Break a budu se soustředit pouze na pozoruhodnosti vnitřního uspořádání verze SW.

V minulém testu se mimo jiné dozvíte, že prodloužená verze má oproti hatchbacku o plných 100 mm delší rozvor, který tak dosahuje úctyhodné hodnoty 2708 mm. Avšak hlavním trumfem v boji s konkurencí je výška SW a Breaku, která například o 87 mm převyšuje Octavii Combi. A právě tento parametr umožňuje provádět v interiéru 307 SW kouzla, která byla doposud vyhrazena jen větším empévéčkům. Jde totiž o to, že model SW dokáže pojmout až sedm cestujících, což v této třídě vozů nemá obdoby. Jsou zde ale dvě omezení. Prvním je skutečnost, že v sériové výbavě sedm sedadel nedostanete (sedadla si musíte přiobjednat - každé za 9750 korun) a druhým problémem je nedostatek místa ve třetí řadě. Reálný vzrůst osoby sedící vzadu by neměl přesáhnout 160 cm. Místo nad sedadlem je totiž omezeno výškou 810 mm (ve druhé řadě sedadel je výška nad sedadly 930 mm) a místa pro nohy je taktéž málo. To však samo o sobě nemusí být vůbec problém, protože se sedadly ve třetí řadě se počítá spíše pro děti.

Všechna tři sedadla druhé řady jsou samostatná, každé zvlášť vyjímatelné, přičemž prostřední sedadlo je užší (o 50 mm) a po sklopení opěradla může posloužit jako odkládací stolek. Sedadla jsou posuvná v rozmezí 90 mm a mohou být přemístěna i do třetí řady, protože jsou shodná s těmi, které se za příplatek dají dokupovat. Velikost zavazadlového prostoru v sedmimístné verzi je však zcela symbolický. Dozadu je možné přesunout i prostřední užší sedadlo, ale pasuje do úchytů pouze na levé straně třetí řady. Zbylá dvě sedadla v prostřední řadě je potom možné přehodit do úchytů, které jsou více uprostřed a vznikne tím maximálně pohodlné uspořádání 2-2-1 (ovšem pokud bude ve třetí řadě dítě). Sedadla je pochopitelně možné všechna vyjmout a uvolnit tímto prostor pro stěhování ledničky, jízdních kol nebo podobných bumbrlíčků... Pochvalu zaslouží přijatelná hmotnost sedadel i jednoduchý mechanismus vyjmutí i opětovného vsazení zpět do úchytů.

Poslední dosti vyjímečnou odlišností SW od Breaku je obrovská panoramatická skleněná střecha, která dokáže působivě prosvětlit interiér i v přítmí zapadajícího slunce nebo za deště. Také výhled nahoruze všech tří řad sedadel je fantastický. Jistá nepraktičnost a až zbytečnost tohoto "superokna" vynikne za slunečného dne, kdy po několika minutách smažení na slunci přijde vždy na řadu elektricky ovládaný třídílný kryt. Jen pro upřesnění - toto okno nelze otevřít.

Cena SW začíná na 580 tisících za námi testovanou šestnáctistovku a přesně o sto tisíc korun výše je nejdražší verze 2.0 HDI s výkonem 80 kW. Seznam výbavy, kterou za tuto cenu dostanete je a kromě možnosti dokoupení sedadel do třetí řady, metalízy, ESP a hliníkových kol již není prakticky za co připlácet. Peugeot 307 SW ukazuje konkurenci, jak se dá pomocí jednoduchých hrátek s rozměry karosérie přitáhnout pozornost potenciálních zájemců o kombi...

Zvláštní přílohu věnovanou Peugeotu 307 SW a Break najdete zde.

Cena základní sestavy 580 000 Kč
Výbava základní sestavy airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil (REF) + podpora brzdění v kritických situacích (EVA), samočinná aktivace výstražných světel, automatické stěrače, samočinná aktivace světlometů, mlhové světlomety, automatická klimatizace, variabilní posilovač řízení, centrální zamykání + radiové dálkové ovládání, elektrické sekvenční ovládání oken, elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, otáčkoměr, palubní počítač, rádio RD3 + CD přehrávač + ovládání u volantu, imobilizér, tónovaná skla, reflexní čelní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, loketní opěrky vpředu, zásuvky pod sedadly vpředu, 3 oddělená samostatná sedadla ve 2. řadě, výškově a osově nastavitelný volant, aktivní přední opěrky hlavy, 3 výškově nastavitelné zadní opěrky hlavy, osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, zásuvka 12V vpředu i v zavazadlovém prostoru, síťka k uchycení zavazadel, plnohodnotné rezervní kolo, nárazníky, ochranné lišty, kliky dveří a zrcátka v barvě karosérie, podélné střešní nosiče Kč
Cena testované sestavy 594 100 Kč
Výbava testované sestavy elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+2.600,-), metalický lak (+11.500,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.9 / 6.3 / 7.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 676 / 2082
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1399 / 524
Rozměr pneu: 195/65 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4419
b) šířka (mm): 1757
c) výška (mm): 1544
d) rozvor (mm): 2708
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano