Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GT se ukáže v Paříži, dostanete THP i turbodiesel

Jan Mička
Diskuze (24)

Peugeot si pro pařížský autosalon připravil alternativu ke Golfu GTI, případně Focusu ST.

GT, GTI, ST a další zkratky značí modely, kterým automobilky věnují speciální pozornost z hlediska sportovnosti. Peugeot není v tomto okruhu nováčkem, vždyť je přece autorem legendární 205 GTI a nejnovější 208 GTi, která už více než rok řeže naše silnice. Pro pařížský autosalon si však automobilka připravila také speciální vydání hatchbacku a kombi 308, tentokrát s přídomkem GT.

Co je nového? Na první pohled skoro nic. Auto dostalo vylepšená osmnáctipalcová kola (v nabídce již jsou, jen nemají kruhový výbrus), chromovanou masku chladiče, plakety GT na předních blatnících a atraktivní zadní nárazník s dvojicí plochých koncovek výfuku. Celek vypadá vyváženě, navíc v příjemném modrém laku karoserie a s černými kryty vnějších zpětných zrcátek.

Peugeot 308 GT bude stejně jako konkurence dostupný s dvojicí pohonných jednotek. Benzinovou variantu představuje čtyřválec THP o výkonu 150 kW (standardní 308 má 115 kW) a točivém momentu 285 N.m, který je dostupný v rozmezí 1750 až 4500 otáček za minutu. Stejně jako v případě standardní verze je vrcholný zážehový motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Alternativou k zážehovému čtyřválci je vznětový agregát 2.0 BlueHDi. Zatímco ve standardní verzi generuje 110 kW, 308 GT má výkon 133 kW a točivý moment dosahuje rovných 400 N.m. Ani v tomto případě nemáte možnost volby převodovky - turbodiesel v útrobách 308 GT spolupracuje pouze s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Peugeot si bližší technická data nechal pro sebe, ale v tiskové zprávě uvádí, že si pohrál s podvozkem a reakcemi motoru na povely pedálu plynu díky standardně dodávanému Driver Sport paketu. Základní výbava tedy zřejmě nebude lidová, o ceně však zatím nepadla ani zmínka.

Všechno potřebné se dozvíme již na začátku října v Paříži, kde si vůz odbude svou oficiální premiéru. Kdy přesně se tenhle vůz představí v Česku zatím nevíme, podle zákulisních informací se zájemci dočkají v první polovině příštího roku.

Jan Mička
Diskuze (24)
30. 9. 2014 20:54
Re: Krásná kabina
Taky jsem si projel 208 GTI a po něm RCZ-R . 208GTI skvělé a s budíky nad volantem žádný problém , zpočátku trochu nezvyk s malým volantem posazeným poměrně nízko , ale rychle jsem si zvyk . Sice na českém tankodronu tvrdé , ale na hladkým povbrchu skvělé . Jenže pak jsem měl objednanou jízdu s RCZ-R , trochu jsem měl strach z těch 199kW ve spojení s pohonem na předek , říkal jsem si , mohla to být čtyřkolka . Ale naprosté překvapení , i s mojí značně nekonfekční , prostorově náročnou postavou i se sportovníma sedačkama bylo krásně pohodlný , jízda plavná bez pocitu tvrdosti , v nízkých otáčkách motoru krotké jak beránek a když se za to vzalo tak se probudil ďábel . Ale největší překvapení , to neočekávané pohodlí , hned bych ho bral na normální ježdění , radši než tvrdou 208GTI . No a k těm budíkům a ovládání třeba klimy v 208 a 308 . Naprosto v pohodě , budíky pěkně vysoko nemusíš k nim sklánět zrak a klima , kdo z vás si furt ladí klimu , vy ji nemáte nastavenou prakticky na furt na jednu teplotu ? V mý 406ce jsem si ji nepřenastovaval už kolik let
9. 9. 2014 18:58
Re: Krásná kabina
No hele mě 208GTi sedla. Neříkám, že to nejde lépe, jen nemám rád hloupé keci jako předvedl Dinar. Dost by mě zajímalo, jestli si to zkusil - já jo a s mými 188cm výšky jsem žádný problém jsem s tím neměl, kdo si umí nastavit volant a sedačku, je v pohodě. Tohle auto mi vykouzlilo úsměv na rtu, stejně jako jeho ikonický předek P205GTi :yes:
Avatar - miromen
9. 9. 2014 09:32
Re: Krásná kabina
No možna je to kus od kusu ale když jsem usedal do RCZ-R tak jsem očekaval problem pravě s polohou za volantem. Jenže světe div se ale zřejmě diky klasickemu uspořadani jsem polohu našel během par sekun u sportovně zaměřeneho auta. Pak jsem usedal do 308 a diky inženirum z Francie najednou nastal problem. Polohu jsem sice našel ale trvalo mi to značně dele než u RCZ-R a navic s ustupkem v podobě vyše posazeneho sedadla než bych si přal.
Takže ja ti naopak doporučuju ať se koukneš ke konkurenci aby jses přesvědčil že to opravdu jde udělat lepe.
Avatar - woody-alien
8. 9. 2014 23:51
Re: Krásná kabina
Pro tebe možná OK, pro mě třeba nikoliv. ;-) 208 GTi jsem projížděl, dokonce vícekrát, a musel jsem si kvůli těm budíkům upravovat posez jinak než bych chtěl. Jo, taky na ně třeba nemusíš čumět a užívat si jízdu, jenže bohužel ani v tomhle ohledu mě 208 GTi nepřesvědčila. Nesedla mi v jednotlivostech a nesedla mi ani celkově.
Avatar - white label
8. 9. 2014 23:46
Re: Krásná kabina
Prostě: "Peugeot..., (poslední) jízda vašeho života!":
[odkaz]
:-O >:-[] ;-)