Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 SW: Ceny na českém trhu, už žádný Break

Ondřej Láník
Diskuze (186)

4,5 m dlouhé až sedmimístné kombi odvozené od hatchbacku 308 ponese už jen urozenější jméno 308 SW. Jednodušší verze Break, která byla dosud u řady 307 nabízena paralelně, z ceníků zmizí. Alespoň na oko.

Peugeot dnes představil novinářům nabídku nových kombi 308 SW pro český trh. Jeden z největších modelů v nižší střední třídě se bude prodávat za ceny o 17 až 25 tisíc korun vyšší než u podobně vybavených hatchbacků. Prostorné kombi přijíždí stejně jako hatchback s paletou moderních zážehových motorů vyvinutých ve spolupráci s BMW. Pozornost zákazníků ale bude tradičně více přitahovat motory HDi. Verze N1 se připravuje a už během léta by měly být k objednání. Půjde o čtyř i pětimístné varianty.

Místo dvou paralelních verzí 307 SW a 307 Break zůstane tentokrát u jediné 308 SW. Pod písmeny SW se dosud prodávaly verze s velkoplošným prosklením střechy a kdo nic takového nepotřeboval, zvolil jednodušší Break. Teď je takové auto možné vybírat v nabídce dvou prvních výbavových stupňů: Confort a Confort Pack. Vyšší výbavy Premium a Premium Pack jsou plnohodnotným 308 SW, jak jej zákazníci znají.

Peugeot 308 SW na Auto.cz
První jízdní dojmy: Peugeot 308 SW

Základní výbava Confort je v ceníku dočasně, protože zacílení řady 308 směřuje na movitější klientelu, která již dnes volí převážně lépe vybavené verze. Za 439.900,-Kč dostanete u Peugeotu sice 4,5 m dlouhé pětimístné kombi, ale pouze se čtyřmi airbagy, střešními podélníky, elektricky ovládanými a vyhřívanými zrcátky, dálkově ovládaným centrálním zamykáním a elektricky ovládanými okny, ale za klimatizaci i rádio budete muset připlácet.

Snadno se tak dostanete k výbavě Confort Pack, která je sice o 40 tisíc dražší, ale klimatizaci i rádio už máte v ceně a navíc jsou kryty zrcátek a kliky lakovány v barvě karoserie. Až od této výbavy je možné objednávat stabilizační systém, ale je za něj také potřeba zaplatit (15.000,-Kč), tak jako u ostatních dražších výbav. Ze zajímavých příplatkových položek jmenujme dvouzónovou automaticky regulovanou klimatizaci (+11.000,-Kč) a vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-Kč). V cenové kategorii kolem půl milionu korun se ale zdá příplatek za hlavové airbagy (+10.000,-Kč) již nepatřičný.

Peugeot 308 SW - zážehové motory
Motor 1.4 VTi 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 THP 1.6 THP
Zdvihový obj. [cm3] 1398 1598 1698 1698 1698
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Převodovka 5M 5M (4A) 4A 6M 6M
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 70/6000 88/6000 103/5800 110/5800 110/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 136/4000 160/4250 240/1400 240/1400 240 (260)/1600
Max. rychlost [km/h] 178 189 (182) (199) 209 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,4 12,0 (14,0) (12,6) 10,9 9,9
Komb. spotř. [l/100 km] 6,7 7,1 (7,7) (8,2) 7,5 7,8
Cena Confort [Kč] 439.900,- - - - -
Cena Confort Pack [Kč] 479.200,- 504.200,- - - -
Cena Premium [Kč] - 549.900,- 584.900,- 594.900,- -
Cena Premium Pack [Kč] - 604.900,- - 649.900,- 704.100,-

Skokem o 45 tisíc Kč se dostanete na Peugeotovu výbavu Premium. Vedle předchozích položek dostanete v balíčku také velkou prosklenou střechu Cielo, střešní podélníky s chromovanou povrchovou úpravou, rádio s CD i MP3 přehrávačem, trojicí samostatných sedadel ve druhé řadě, elektricky ovládanými skly vpředu i vzadu. Vzhled vylepšuje sportovnější tvarování předního nárazníku a 16palcová kola z lehké slitiny. Za příplatek lze mít kola 17palcová (+6.000,-Kč) i 18palcová (+12.000,-Kč). Uvnitř verze Premium je již standardně kožený volant a loketní opěrka.

Kdo přihodí dalších 55 tisíc dosáhne na výbavu Premium Pack v níž je navíc kolenní airbag pro řidiče, automatické stěrače, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, dvouzónová klimatizace nebo samostatně otevíratelné okno víka zavazadlového prostoru.

Peugeot 308 SW - vznětové motory
Motor 1.6 HDi 1.6 HDi 2.0 HDi
Zdvihový obj. [cm3] 1560 1560 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 5M 6M 6M (6A)
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 66/4000 80/4000 100/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 215/1750 240-260/1750 320-340/2000
Max. rychlost [km/h] 174 185 202 (197)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,0 12,5 11,1 (11,7)
Komb. spotř. [l/100 km] 4,9 5,1 5,9 (7,1)
Cena Confort [Kč] 489.900,- - -
Cena Confort Pack [Kč] 529.200,- 572.700,- -
Cena Premium [Kč] 574.900,- 618.400,- 670.900,-
Cena Premium Pack [Kč] - 673.400,- 725.900,- (760.900,-)

Dnes zveřejněné ceny Peugeotu 308 SW zohledňují zřejmě skutečnost, že na o třídu větší 407 SW sice možná do délky ztrácí 26 centimetrů, ale v zavazadelníku třistaosmičky se budou kufry cítit o poznání volněji. Kdo chce více než pětimístnou verzi, může pro úrovně Premium a Premium Pack přikoupit jedno nebo dvě vyjímatelná sedadla do třetí řady, každé po devíti tisících korun.

Ondřej Láník
Diskuze (186)
28. 6. 2008 13:12
Re: Báječné a pohodlné auto
Az budes potrbovat jezdit dal,pochopis....ale neberu ti to..To je jeden z rozdilu mezi zakaznikama Nemecka,Francie a Japonska..podvozek..
Avatar - Ronault.
27. 6. 2008 22:09
Re: Báječné a pohodlné auto
Já si auto kupuju pro jízdu po ČR, protože jsem Čech. A tvrdý podvozek a la Astra je pro jízdní pohodu asi jako jet na žebřiňáku, ten má taky tuhé odpružení, doporučuji zkusit
Avatar - T613
27. 6. 2008 21:52
Re: Value fo money
takže je to auto na dvě věci :-!
27. 6. 2008 21:46
Re: Value fo money
Na prumerneho retrivra staci, na vlcka je lepsi privesny vozik >:-[]
27. 6. 2008 11:55
Re: Báječné a pohodlné auto
Je pravdou,ze D1ka neni pro Astru zadny med,ale podvozek ocenis,kdyz jezdis po evrope,tam bejvaj dalnice OK a prave tvrdost podvozku jeste pridava jizdni pohode...alespon z meho pohledu,kazdy mame jinej zadek :)