Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308TCR má 350 koní a lepší aerodynamiku. A slušnou cenu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Peugeot 308TCR vychází z modelu 308 Racing Cup a jak napovídá jeho označení je připraven pro dynamicky se rozvíjející závody série TCR.

Peugeot Sport rozšiřuje svou nabídku silničních závodních automobilů o model 308TCR, jímž doplňuje stávající modely 208 Racing Cup a 308 Racing Cup, které zůstávají i nadále v prodeji.

Podvozek, motor, převodovka a aerodynamika této nové závodní verze vozu Peugeot 308 jsou určeny pro TCR a pro mezinárodní závody cestovních vozů, jako je VLN (Německo), CER (Španělsko), CITE (Itálie), BGDC (Belgie) a vytrvalostní závody typu série 24 hodin.

Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport, k novince uvedl, že pro TCR již byl vhodný i Peugeot 308 Racing Cup, ale velmi rychlý vývoj mistrovství vycházejících z předpisů TCR přiměl sportovní divizi automobilky k tomu, aby se snažila výkony vozu ještě zlepšit a uspokojit tak touhy zákazníků dostat se až na nejvyšší mezinárodní úroveň, kterou bude od roku 2018 představovat FIA World Touring Car Cup (WTCR).

Peugeot 308TCR vzešel z modelu Peugeot 308 Racing Cup a využívá přeplňovaný čtyřválec THP o objemu 1,6 litru, který je naladěn na nejvyšší výkon 257 kW (350 k) a točivý moment 420 N.m při 3000 min-1. Provozní potenciál je podle materiálu automobilky 5000 km, což je téměř dvojnásobek potřebného množství pro celou sezónu WTCR.

Peugeot 308TCR je vybaven speciálně konstruovanou a oproti modelu 308 Racing Cup posílenou sekvenční šestistupňovou převodovkou s ovládáním páčkami na volantu.

Peugeot Sport vyzdvihuje u své novinky řešení podvozku s rozšířeným rozchodem kol, specifickým řešením jejich zavěšení a nastavitelnými stabilizátory vpředu i vzadu. Široké možnosti nastavení (výška karoserie, rozchod a přední i zadní odklon) mají umožnit optimalizaci nastavení podvozku pro jakýkoliv okruh tak, aby vyhovoval každému jezdci.

Brzdový systém využívá vpředu kotouče o průměru 378 mm s vnitřním chlazením v kombinaci se šestipístkovými třmeny, zatímco vzadu jsou použity kotouče o průměru 270 mm a dvoupístkové třmeny. Pro model 308TCR jsou určená 18palcová kola.

Karoserie novinky, která je společným dílem inženýrů týmu Peugeot Sport a Designového centra Peugeot, v sobě má spojovat atletickou konstituci, optimalizovanou aerodynamiku – zejména díky využití numerické simulace proudění (CFD) – a působivý design.

Příjem objednávek na Peugeot 308TCR byl zahájen 3. ledna 2018 a dodávky prvních vozů budou probíhat v dubnu 2018. Cena je stanovena na 109.000 € bez DPH (zhruba 2.800.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
4. 1. 2018 18:00
pekne
som zvedavy ako bude pretekat..