Peugeot 508 přežije! Populárním SUV neustoupí, spalovacím motorům ale musí dát sbohem
Francouzská limuzína i kombík se dočkají nástupce. Také Peugeot 508 se ale do budoucna stane výhradně elektromobilem.
Automobilka Peugeot se připravuje na čistě elektrickou budoucnost, jen elektromobily chce v Evropě prodávat od roku 2030. Za dva roky přezbrojí první auta ze současné architektury PSA na modulární platformu koncernu Stellantis (STLA), která slibuje výrazně pokrokovější technologie elektromobilů. Jedním z prvních modelů, které se této techniky dočkají, bude nástupce Peugeotu 508. Ten se zároveň kvůli výše zmíněnému zcela rozloučí se spalovacími motory.
Prakticky nad každým zástupcem tohoto segmentu visí v posledních letech otazník. Tradiční limuzíny a kombíky už tolik netáhnou, podstatně lépe se prodávají nejrůznější SUV a crossovery. Francouzi nás nicméně ujišťují, že 508 v paletě zůstane i nadále.
„Máme několik skvělých modelů a chceme zachovat stejně rozsáhlé portfolio i do budoucna. Budeme se tedy snažit osvěžit naše stávající modely dle aktuálních potřeb,“ uvedla šéfka Peugeotu Linda Jackson.
Zatím není jisté, zdali 508 zůstane věrna svým tvarům zcela, nebo se dočká nějakých crossover prvků, podobně jako třeba kříženec Peugeot 408. „Nemyslím si, že SUV zmizí, protože jsou populárnější než kdykoliv předtím. Ale všichni hledáme způsoby, jak je udělat co nejaerodynamičtější, proto věřím, že jejich silueta se v příštích letech značně změní,“ dodala Jacksonová.
Rozhodně nehrozí, že by se Peugeot stal v příštích letech výrobcem jen a pouze SUV. „Existuje život i mimo kategorii SUV. V příštích letech hodláme udržet rovnováhu mezi SUV a dalšími karosářskými variantami,“ uvedl produktový ředitel Jérôme Micheron. Rozumný krok, vždyť městský prcek Peugeot 208 se stal v loňském roce nejprodávanějším automobilem Evropy!
Vraťme se ještě k nové platformě STLA, jíž nasadí Peugeot a postupem času i dalších 13 značek automobilového koncernu. Součástí této architektury prý bude zbrusu nový hardware, pokročilé funkce autonomního řízení, výkonnější elektromotory i větší baterie s rychlejším nabíjením. Pravděpodobně i nějakou formou bezdrátového dobíjení, nebo alespoň přípravy na něj. Co si budeme, taková vylepšení potřebují současné elektromobily Stellantisu jako sůl!