Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 přežije! Populárním SUV neustoupí, spalovacím motorům ale musí dát sbohem

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Francouzská limuzína i kombík se dočkají nástupce. Také Peugeot 508 se ale do budoucna stane výhradně elektromobilem.

Automobilka Peugeot se připravuje na čistě elektrickou budoucnost, jen elektromobily chce v Evropě prodávat od roku 2030. Za dva roky přezbrojí první auta ze současné architektury PSA na modulární platformu koncernu Stellantis (STLA), která slibuje výrazně pokrokovější technologie elektromobilů. Jedním z prvních modelů, které se této techniky dočkají, bude nástupce Peugeotu 508. Ten se zároveň kvůli výše zmíněnému zcela rozloučí se spalovacími motory.

Prakticky nad každým zástupcem tohoto segmentu visí v posledních letech otazník. Tradiční limuzíny a kombíky už tolik netáhnou, podstatně lépe se prodávají nejrůznější SUV a crossovery. Francouzi nás nicméně ujišťují, že 508 v paletě zůstane i nadále.

„Máme několik skvělých modelů a chceme zachovat stejně rozsáhlé portfolio i do budoucna. Budeme se tedy snažit osvěžit naše stávající modely dle aktuálních potřeb,“ uvedla šéfka Peugeotu Linda Jackson.

Video se připravuje ...

Zatím není jisté, zdali 508 zůstane věrna svým tvarům zcela, nebo se dočká nějakých crossover prvků, podobně jako třeba kříženec Peugeot 408. „Nemyslím si, že SUV zmizí, protože jsou populárnější než kdykoliv předtím. Ale všichni hledáme způsoby, jak je udělat co nejaerodynamičtější, proto věřím, že jejich silueta se v příštích letech značně změní,“ dodala Jacksonová.

Rozhodně nehrozí, že by se Peugeot stal v příštích letech výrobcem jen a pouze SUV. „Existuje život i mimo kategorii SUV. V příštích letech hodláme udržet rovnováhu mezi SUV a dalšími karosářskými variantami,“ uvedl produktový ředitel Jérôme Micheron. Rozumný krok, vždyť městský prcek Peugeot 208 se stal v loňském roce nejprodávanějším automobilem Evropy!

Vraťme se ještě k nové platformě STLA, jíž nasadí Peugeot a postupem času i dalších 13 značek automobilového koncernu. Součástí této architektury prý bude zbrusu nový hardware, pokročilé funkce autonomního řízení, výkonnější elektromotory i větší baterie s rychlejším nabíjením. Pravděpodobně i nějakou formou bezdrátového dobíjení, nebo alespoň přípravy na něj. Co si budeme, taková vylepšení potřebují současné elektromobily Stellantisu jako sůl!

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
10. 2. 2023 18:57
Re: Vysvetlí mi niekto?
Bavíme se tady konkrétně o 508. Ve střední třídě diesel pořád táhne. Přesto samozřejmě s klesajícím rozdílem mezi dynamikou a spotřebou benzínu a dieselu roste podíl benzínových motorizací. 508 nemá klasickou benzínovou motorizaci. Žádnou. To si opravdu, ale opravdu nevysnili zákazníci.

Ne, nepsal jsem nic o tom, že bych volil 1.5 HDI. Jak ho asi můžu "volit", když nemám rád PHEV a žádný jiný motor v nabídce není? Mně teď přijde nesmyslná celá 508. Že tam Peugeot místo 2.0 HDI dává diesel ve všech směrech horší, je jeho debilita. Ale podle tebe si to asi vysnili zákazníci.
10. 2. 2023 13:13
Re: Vysvetlí mi niekto?
To som povedal kde? Mne sa paci, ako si zijete vo svojich vlastnych predstavach. Ja som videl tvrde cisla v case, ked este dvojlitre boli na vyber. Cim vecsi model, tym logicky vecsi podiel, ale s rapidne klesajucou tendenciou. Jednoducho zakaznici volili mensie motory. Nie zla EU, nie fuj fuj vyrobca, ale zakaznici => zarezanie dvojlitra "lebo emisie" bola len otazka casu, pretoze by ho vyradili tak ci tak.

A s odstupom casu zrazu je ten dvojliter podla tvojich slov otupely so znacnou spotrebou a "volil by si" 1.5hdi, ktory je na tom rapidne horsie ako dynamikou, tak spotrebou. Boze to su kecy.
9. 2. 2023 10:35
Re: Jasan
Občas ale politici zareagují správně... :-) :yes:
https://www.novinky.cz/…bruselu-40422372
9. 2. 2023 06:34
Re: Vysvetlí mi niekto?
Aby sme im úplne nekrivdili, tak známy má novú DS4 s 224-koňovou benzínovou 1,6-kou bez plug-inu. Ale tých asi bude ako šafranu. :-)
Avatar - twistedTSD
8. 2. 2023 19:31
Jasan
Moc se těším, až bude Stellantis brečet, že to nikdo nekupuje, a vlády musí přitlačit na pilu. Ostatně už současná 508 musí být úspěch sám.