Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI – Ideál pod kapotou

Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla 3. 8. 2015 • 18:24
32
75
Zobrazit náhledy (32)
Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508 Peugeot 508
Po okrajových verzích RXH a GT jsme vyzkoušeli také zlatý střed nabídky kombi Peugeot 508 SW, dvoulitrový turbodiesel s manuálem.

Peugeot 508 SW v nás vyvolal již mnoho různých pocitů: zvýšená verze RXH trpěla na příliš tvrdý podvozek, zatímco vrcholný model GT byl až překvapivě pohodlný. Vždycky se jednalo o vůz, se kterým se dobře cestuje, nebylo ale obtížné najít chyby, zejména vzhledem k cenám blížícím se milionu korun.

Zajímalo nás, jak vlastně funguje kombi verze, kterou můžete vidět na silnicích nejčastěji, tedy s prostředním turbodieselem o výkonu 110 kW a manuální převodovkou, to všechno bez speciálních bodykitů a hlavně za přijatelnější peníze. Takové auto je vhodné pro obchodního cestujícího i rodinu, a podle nás se jedná o onen pověstný zlatý střed a zároveň prubířský kámen celého modelu.

V první řadě je třeba říct, že s tmavou barvou a na sedmnáctipalcových kolech je tento Peugeot 508 SW vrchol nenápadnosti, což může mnohým zájemcům vyhovovat. Když si koupíte tento automobil jako nový, jenom těžko tím někoho naštvete. Samozřejmě, pak jsou zde lidé, kterým bude chybět větší vizuální drama a chtějí jezdit něčím výraznějším, na ty ale 508 SW minimálně v této specifikaci nemíří.

peugeot testy nizsistredni peugeot testy nizsistredni
 

Za nás pak musíme říci, že varianta po loňském faceliftu s pozměněnou přídí, které dominují chromovaná maska a diodové světlomety, nevypadá vůbec zle. Škoda, že vzadu se toho mnoho nezměnilo a najdete tam vzhledově stejné svítilny jako dříve.

Pokud jde o interiér, až na několik ergonomických přešlapů se jedná o příjemné místo k pobytu, zejména vpředu. Palubní deska je na danou třídu dostatečně kvalitní a příjemná. Nechápeme ale několik věcí: tlačítka head-up displeje, vypínání kontroly trakce a systému stop-start umístěná v malém kastlíku u levého kolena řidiče, na rodinný vůz málo odkládacích prostorů a startovací tlačítko nalevo od volantu.

Na poslední zmíněnou věc si člověk časem zvykne, první dvě ale mohou otravovat soužití s vozem, pokud tyto věci chcete či potřebujete využívat. Pochválit musíme slušnou výbavu, byť některé nejmodernější prvky (automatické parkování, kamery kolem celého vozu atd.) nejsou k dispozici. To však z hlediska běžného použití bude trápit málokoho.

V zátěžovém testu se čtyři dospělí muži s tímto vozem vydali na dlouhou cestu po Evropě a jejich hlavní stížnost směřovala k omezené prostornosti na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor pak má 508 litrů s rezervou a 550 l s lepicí sadou.

Když Peugeot, tak diesel

Naftové motory nabízí zástupce Peugeotu ve střední třídě tři – jednu šestnáctistovku a dva dvoulitry, přičemž všechny nesou označení BlueHDI a splňují přísnou emisní normu Euro 6. V nejvyšší výbavě Allure, kterou měl i námi testovaný exemplář, pak najdete jenom agregáty se 110 a 133 kW, první s manuálem a druhý s automatem. My jezdili se slabší jednotkou, která má točivý moment 370 N.m a „zázračnou“ udávanou spotřebu čtyři litry na sto kilometrů.

Jednoznačně říkáme, že se jedná o nejlepší volbu z nabídky motorů. Dvoulitr vyniká klidným během, kdy je typické dieselové klepání omezeno na vzdálený hluk. Jednotka spolupracuje se šestistupňovým manuálem, který má spíše delší převody, ale ty na sebe i přesto pěkné navazují, takže to není žádný problém.

peugeot testy nizsistredni peugeot testy nizsistredni
 

Samotné řazení svou kvalitou neurazí, páka se v kulise pohybuje hladce, ale dorazy jsou gumovější a mírnou vůli rovněž naleznete. Nicméně celkově se s řadičkou spolupracuje dobře a oproti dřívějším dobám sledujeme v tomto ohledu citelné zlepšení.

Spolupráce manuálu a turbodieselu nebývá v dané třídě vždy harmonická, ne však v tomto případě. Ano, na chod spojky si musíte chvíli zvykat, pak ale objevíte automobil, jehož motor se dá přesně ovládat a má příjemně hbité reakce. Díky slušnému točivému momentu rovněž potěší chuť jednotky do života. Pro plnou dynamiku musíte do vyšších otáček, ale na běžné jezdění je naladění motoru velmi příjemné a potěší i ty, kteří častěji spěchají.

Velkou výhodou je kombinace nádrže na 72 litrů a tohoto úsporného agregátu. Na jedno natankování tak můžete jet opravdu daleko i svižnějším stylem. My jsme jezdili v průměru za šest litrů, dalo by se však jistě i za méně. Ve městě počítejte se sedmi litry, mimo něj není problém vidět číslo začínající dokonce čtyřkou, při dálniční rychlosti to je okolo šesti litrů. Tento agregát nás tedy přesvědčil po všech stránkách a splňuje tak heslo jednoho z dřívějších českých dealerství Peugeotu, že když vůz této značky, tak diesel.

Talent hledejte jinde

Zatímco dříve testovaná varianta GT používá pro přední zavěšení složitou lichoběžníkovou nápravu, která zlepšuje jak komfort, tak chuť vozu zatáčet, běžné verze modelu 508 nic takového nemají, což je škoda. Musíme říci, že zkoušené kombi bylo naladěno pohodlněji než varianta RXH, stále jsme z něj ale neměli nejlepší pocit.

Auto samo o sobě není nekomfortní, pravdou ale zůstává, že naladění podvozku je spíše „německé“, tedy tužší. Zde se objevuje ještě problém, který měla i některá starší Audi, tedy že vůz tlumí nerovnosti zvláštně strnule, v souvislosti s automobily se často objevuje spíše synonymum v podobě slova prkenný. Není to znát tolik jako u RXH, ale stále auto s nerovnostmi vlastně trochu bojuje, než aby je žehlilo.

peugeot testy nizsistredni peugeot testy nizsistredni
 

Všechno se však zlepší s přibývající rychlostí, což ostatně značí rovněž skutečnost, že tomuto Peugeotu nejvíce svědčí cestování na dlouhé trasy. V tu chvíli se totiž dokáže pohybovat relativně kultivovaně, motor má dostatek síly pro pružné zrychlení a tedy i nenucenou jízdu, podvozek se nesnaží pořád něco dělat, ale trochu se uvolní a automobil pluje stovky a stovky kilometrů. Nebýt omezeného prostoru uvnitř, byl by to výtečný cesťák, byť konkurence se v tomto ohledu také snaží zapůsobit.

Máte-li u takovéhoto vozu choutky svézt se svižněji po okreskách, pak vás musíme upozornit, že i přes dobrou stabilitu se na to Peugeot 508 SW hodí ještě méně, než většina konkurentů. Při zdolávání nerovností v zatáčkách se mohou od podvozku ozývat rázy, řízení je spíše tupějšího dálničního ladění a i když se přední kola snaží, tak ta zadní za nimi v zatáčce jenom táhnou, místo toho, aby se snažila rovněž pomoci s vykroužením oblouku, a vůz přechází poměrně brzy do nedotáčivosti. Chtělo by se říci, že takovéto úkoly nejsou pro kombi střední třídy vhodné, ale na druhou stranu, mnohé jiné vozy dané kategorie umějí dobře fungovat při cestování i při rychlejší jízdě na okresce.

Závěr

Zcela upřímně, střední třída je dobrými automobily vyloženě našlapaná a je těžké se v ní prosadit. Peugeot na špičku úplně nedosahuje, ale v této testované verzi je lepší, než kdy dříve. Dvoulitrový turbodiesel nás přesvědčil po všech stránkách a jeho koupi rozhodně doporučujeme, pokud vás 508 SW zaujalo.

Auto dále umí přesvědčit cestovními schopnostmi, až na detaily příjemnou kabinou i bohatou výbavou, podvozek je však pouze průměrný, stejně jako prostor uvnitř. Když už ale kupovat Peugeot 508 SW, tak rozhodně tento.

peugeot testy nizsistredni peugeot testy nizsistredni
 

Nejlevnější verze modelu612.000 Kč (508 SW 1.6 BlueHDI Active/88 kW)
Základ s testovaným motorem660.000 Kč (508 SW 2.0 BlueHDI Active/110 kW)
Testovaný vůz s výbavou836.500 Kč (508 SW 2.0 BlueHDI Allure/110 kW)

Plusy

  • Úsporný, živý a kultivovaný motor
  • Komfort na delších cestách
  • Kvalitní interiér
  • Bohatá standardní výbava

Minusy

  • Nedostatek odkládacích míst v kabině
  • Tlačítka ukrytá v kastlíku
  • Oproti verzi GT méně komfortní i obratný podvozek

Foto: Petr Homolka

Témata
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Cena základní sestavy 660 000 Kč
Výbava základní sestavy ESP, šest airbagů, litá 17” kola, zadní diodové svítilny, diodové mlhovky, paket Viditelnost (dešťový a světelný senzor, elektrochromatické vnitřní zrcátko), dvouzonová klimatizace, vyhřívaná přední sedadla s elektricky stavitelnou bederní opěrkou, palubní počítač, tempomat, zadní parkovací senzory, atd. Kč
Cena testované sestavy 836 500 Kč
Výbava testované sestavy Přední parkovací čidla, kontrola mrtvého úhlu, elektricky sklopná zrcátka a couvací kamera (+16.500,-), plně diodové světlomety (+30.000,-), polokožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla (+12.000,-), elektrické víko zavazadelníku (+15.000,-), navigace a head-up displej (+27.000,-), metalíza (+14.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 3.6 / 4
Emise CO2: 125
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1598
Objem nádrže (l): 72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 495
Rozměr pneu: 215/55 R 17
Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4829
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
16. 8. 2015 09:19
súhlas
:yes:

presne o tom to je. Vždy rozhodujem, čo za akých podmienok dostanem ja a podľa toho hodnotím. My vozidla nakupujeme, nakoľko máme vlastné servisné strediská, operák je pre nás zbytočne drahý. Sú firmy, kde menia autá každý rok (naozaj), lebo sú obrovský koncern a majú tak neskutočne veľkú flotilu po Európe, že majú ceny nižšie ako naši predajcovia bez marží - majú vlastnú leasingovku a pod. A keď sa rozhodnú, že pôjdu do renaultov tak asi nie kvôli radeniu, riadeniu a podvozku ale jednoducho preto, že to auto dostanú za neskutočne dobrý peniaz...

BMW 3 je lepšie ako passat, ten je lepší ako P508.... lenže za to slovo lepší, si každý jeden z nás priplatí a je len otázkou osobných priorít, komu to za to stojí. Ak budem mať na výber rovnaké výbavy v rovnakej cene u M-B a VW - iste pôjdem do mercedesu... teda v globále tu porovnávame aj tak neporovnateľné :-)

A keby sa do fór mali vyjadrovať iba ľudia, čo majú skúsenosti s vozidlom od novoty - fóra by tvorilo 5 - 10 príspevkov od 2 - 3 ľudí ;-) ...lebo je iné mať auto od novoty so 120 tis km a iné auto z bazáru po nemeckom dôchodcovi so 120 tis km - a kto si myslí, že nie je, tak je bohužiaľ nekompetentný v tejto oblasti. ;-\
13. 8. 2015 11:12
Re: Skús mondeo v cene 508...
K cene......nejprve jsem zasl...za jakych cenovych podminek se nam podarilo P 508 vytendreovat...a samozrejme....."za ty prachy...zlate auto" (operak)

..jenze ted se spustila vlna levnych leasingu(operak).....a do druhe firmy Mondea v lepsi vybave..se silnejsim motorem..za stejne prachy :-) ...byt jsem na primo neporovnaval vsechny podminky....

V kazdem pripade je P508 kvalitni auto za vyborne penize (kdyz ho vytendrujes)...ale proste me to zklamalo par blbostma...zejmena ovladanim "radia, tel a spol" a pak ulozne prostory .....
9. 8. 2015 11:23
Skús mondeo v cene 508...
Manažéri sú super, aspoň tí naši: každý jeden žije v predstave, že je nenahraditeľný a zaslúži si len a len to najkvalitnejšie na tejto zemeguli, čo to stojí firmu nerieši, veď on je jednotka, čo zarobí firme miliardy miliárd >:D

Reálna cena proti cenníkovej je niekde inde a ak človek dokáže zjednávať podmienky na úrovní, tak sa môže stať, že rovnako nakonfigurované vozidlo od peugeotu stojí o 25 - 30 % menej ako od VW. Teda, takmer každé 4. auto je pre firmu akoby grátis. Samozrejme, treba spočítať aj všetky veci okolo: dĺžku užívania vozidla, kilometrový nábeh,servis, spotrebu, odpredajnú cenu, záruky, ale aj požiadavky užívateľa a i majiteľa (investora). Prestíž je to, čo vybudovalo VW group v nás a dokonale vymylo mozgy všetkým východoeurópanom svojim marketingom - tu nemajú reálne konkurenciu.

P508 iste nie je tak dospelé auto ako passat alebo mondeo, ktoré sú etalóny v triede. Na druhej strane, neviem, či by si tak ospevoval mondeo, keby si ho mal v tej cene ako dobre nakonfigurovanú 508. Ja som si hneď vybavil jedného priateľa, ktorý sa ponosoval, že musí v robote jazdiť na passate, čo sa to nedá porovnať s jeho BMW 3, čo má doma ... ;-) To sú smradi, tí jeho šéfovia, keď sú pre nich tak rozhodujúce i peniaze pri výbere vozidla >:D

A nakoniec, keď človek zistí pozadie toho, ako sa nakupujú vozidlá v autoparkoch firiem, príde na smutný fakt, že korupcia vládne svetom. Mnohé veci sú zazmluvnené na tak vysokej úrovní, hlavne v nadnárodných firmách, že výber vlastne uskutočnuje majiteľ firmy pri golfe so svojím priateľom, majiteľom VW (členom vrcholového manažmentu) ...
7. 8. 2015 15:24
Moje zkušenosti se sluz. 508
...poslední dobou se na různých www strankách vyrojili testy P 508......všude rozebírají prkennost podvozku (to je pravda), kvalitu interieru....(taky pravda)...pridam par svých postrehu.
- ovladani palubnich systemu je absolutni tragedie...ovladani radia jak by smet...nikde o tom ani zminka...napr. ovladani telefonu..lze jen pres displej...hovor nejde ani prijmout ani ukoncit tlacitkem...listovani v radiu...jedna velka tragedie...dokonce pri toceni volantem jednou rukou (napr. pri parkovani), bezne preladite stanici (jemne kolecko na volantu o ktere se neustale "brnka"
- kapsy ve dverich...dalsi tragedie...jak jednou do ni date 1,5 lahev..tak jiz ji nevytahnete...tedy s velkym usilim a za spousty sprostych nadavek...
- drzaky na male napoje....jsou akurat takove..co vyjedou z pristrojovky a dovnitr vsadite bud 0,5 l vody a nebo maly kavovy plastak....vetsi kovovku (termohrnek) jiz ne....u radici paky zadny prostor pro piti neni.....a krom toho...napoje v tech jejich drzazich..prekazeji ovladani :))
- neni kam dat slunecni bryle? (ok je tam sklenena strecha..ale preci...
- razeni (Focus z roku 2005 je na tom lepe), nesmyslne dlouhe prevody (nez se auto rozhybe. a hlavne ve meste je to nepohodlne...to aby clovek jezdil na 1. ci 2...mam FL 2,0 HDI s 162 koni)
- podvozek..prkeny..ani netlumi ani nesportuje...pokud chcete jet rychle na okresce prudsi zatacky...tak at nutite auto sebevic..proste to nejde..(v porovnani s predeslym mondeem 2,0 EB) auto rovnou na takovou jizdu rezignuje.
- jak bylo zmineno v testu...dobre auto na kvalitni cesty a pokud mozno jezdit rovne.
- kvalitni a pekny interier...velmi kvalitni sedadla, dobre reseny kufr
- uz bych to auto ale nechtel..zlaTE MONDEO :)))

- pro uplnost mam od unora najeto 25 tis.
5. 8. 2015 13:00
Reálne skúsenosti majiteľa...
Chýbjú mi asi 4 tis. km do 200 000. Auto mám v totožnej motorizácií, 120kw + manuál , kombík. Ročník 2012, absolútne ale absolútne bez problémov - servis pozná iba z garančiek (prisám bohu :-) ), sám som milo prekvapený a myslel som, že i keď bol za naozaj dobré peniaze, že bude s ním viac problémov. Vzhľadom na to, že mám na starosti firemnú flotilu, dovolím si tvrdiť, že poruchovosť vozidiel do 200 tis km a cca 5 rokov je viac-menej totožná medzi všetkými značkami. Najrozhodujúcejším faktorom je článok medzi pedálmi a volantom a prístup k údržbe. Ja robím spotrebu 5,7 - 5,9 a jazdím skôr rýchlejšie ako pomalšie. Úplne inak sa vyjadrujú k téme spoľahlivosti ľudia, čo kupujú nové autá a servisujú ako majú a inak tí, čo si myslia, že kupujú zánovné autá s pár tis. km za dobrý peniaz. Na mojom keby stočím z tých 200 na 60 tis km nikto to nespozná. Autá su dnes na toľko kvalitné v povrchových materiáloch interiéru i exteriéru, že bežný laik rozdiel nepostrehne ani keď sa rozkrája. Mnohí nadávajú na tú, či onú značku, lebo kúpili auto s práve 60 000 km a po 15 tis. km sa im to začne rozpadávať. Nie je problém pre obchodného cestujúceho nastrielať behom 3 - 4 rokov 350 tis km a náš bazárista tomu uberie 300... Nebudte naivní, nemec ani talian nie je hlúpi, aby predával pod cenu práve nám - len to hovorí o hlúposti našich národov a našej naivite ( a naších vlád a zákonov...).
Technicky je 508 iste vozidlom pre pokojnejšieho vodiča, predok je ťažký a nedotáčavosť prichádza veľmi skoro. Vozidlo je veľmi tiché ( tichšie ako passat) podvozok presne ako píše autor - ani ryba ani rak. Na dlhšie cesty výborné auto, na horské priechody nie. Poruchovosť podľa seba výborná (zo skúsenoti s autoparkom rôznych značiek ), priemerná spotreba pri rôznych štýloch jazdy od 5,5 - 6,5 l - veľmi stála. A napr. presklená strecha je pekná vec, ale inak totálna zbytočnosť - v lete teplo, v zime pocit chladu na hlavu...takže je permanentne zatiahnutá. Miesta dosť pre 4 člennú rodinu. Vozidlo jednoznačne doporučujem, tak ako mnoho iných ale všetko záleží na cene. Je scestné glorifikovať spoľahlivosť nejakej značky, lebo vyslovene kvalitné a vyslovene nekvalitné značky neexistujú.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku