reklama


Test Auto.cz

Peugeot 508 SW GT – Grand Tourer de France

20.3. 2015
Verdikt
 

Elegantní vzhled a silný turbodiesel, přesně taková je vrcholná verze kombi Peugeot 508 SW s označením GT.

Peugeot 508 je jednou z ukázek, že mainstreamovým modelům střední třídy se v Evropě moc nedaří. Francouzský výrobce se však klesající prodeje pokusil zastavit modernizací 508, která přinesla především atraktivnější vzhled. Peugeot láká také na vrcholnou verzi GT, kterou jsme se rozhodli vyzkoušet s karoserií kombi.

Evropské prodeje modelu Peugeot 508 loni meziročně klesly o 26 procent, mezi mainstreamovými zástupci střední třídy patří vozu s 41.797 registracemi pátá příčka. Před Peugeot se ale dostaly i mnohé vozy luxusních značek, které aktuálně hrají ve střední třídě prim. V takovém případě je 508 ve svém segmentu rázem až na 11. místě, když se před něj přehnaly i takové vozy jako BMW 4 a Audi A5. V českém prostředí je to podobná písnička, 508 skončila loni ve své třídě s 394 prodanými exempláři desátá.

Elegantní tvary

V rámci faceliftu se 508 dočkala vylepšené masky chladiče, která navazuje na ostatní nové modely francouzské značky. Úzká maska vůz opticky rozšiřuje, její součástí je nápis Peugeot. Jiné jsou také vespod „nakousnuté“ světlomety, které jsou v případě vrcholné verze GT diodové. Světlomety nesvítí špatně, ve srovnání s ostatními diodovými světly ale mají výrazný fialový nádech. Vrcholná varianta GT se vzhledově od slabších modelů příliš neliší – nejvýraznější změnou je jiná mřížka masky chladiče s decentním znáčkem GT.

Interiér se proti verzi před faceliftem tolik nezměnil, novinkový je displej multimediálního a navigačního systému. Ten je nadále umístěný hezky na vrchu středového panelu, aby byl dobře na očích, je však již dotykový, pročež ze středového panelu zmizel joystick a ovládací tlačítka. V této části se sice objevil další odkládací prostor, který je však natolik titěrný, že se do něj dá vložit vlastně jenom klíček od auta (startuje se tlačítkem). I nadále tak v 508 zůstává minimum odkládacích prostor. Multimediální systém se pak chlubí i méně tradičními funkcemi jako kalendář nebo kalkulačka, což někomu jistě přijde vhod.

obrázek [600 x 307]  

Zachován naopak zůstal volant se záplavou tlačítek (celkem jich je 14), analogový ukazatel teploty motorového oleje nebo rozměrný a dobře čitelný displej palubního počítače. Standardem verze GT je také head-up displej, přičemž se jedná o jednodušší řešení s promítáním údajů na sklíčko nad kapličkou s přístroji. Kvůli použitému tmavému sklíčku jsou zobrazované bílé číslice dobře čitelné – na druhou stranu se informace jeví příliš blízko, a tak je na ně nutné přeostřovat. Head-up displej tak náhle postrádá smysl – řešení Mazdy nebo Mini je v tomto ohledu lepší.

Výhrady máme také k umístění některých ovladačů – motor se startuje tlačítkem vlevo od volantu, ovládání head-up displeje se skrývá uvnitř kastlíku rovněž vlevo od volantu. Použité plasty by pak mohly působit o chlup hodnotnějším dojmem, a to včetně dekoru imitujícího kov.

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI – Bez baterií se jezdí líp

Polokožené sedačky jsou vcelku pohodlné, u předních potěší možnost manuálního prodloužení sedáku. Vzadu je v oblasti kolenou méně prostoru, stejně tak prostor nad hlavou je spíše průměrný. Díky rozměrné panoramatické střeše (s plochou 1,6 m2) však kabina působí i ze zadní lavice vzdušným dojmem. Osobně bych si tuto položku odpustil, omezuje totiž prostor pro hlavu na zadních sedadlech a zdá se, že napomáhá ke kroucení karoserie. Peugeot ji ale u lépe vybavených verzí 508 SW dodává standardně, takže nezbývá než se s ní smířit a sžít.

Zavazadlový prostor nabízí podle VDA objem 508 litrů (s lepicí sadou 550 litrů). Číslo ukazuje čarování s jednotlivými metodikami měření kufru, před modernizací totiž Peugeot udával číslo 618 litrů. Velikost kufru se přitom fakticky nezměnila. Zavazadelník je dlouhý 1.010, široký 1.110 a pod plato vysoký 500 milimetrů. Velikost daného prostoru je dostatečná, prudce se snižující tvar zádě však znamená, že s převozem rozměrnějších nákladů může být problém.

obrázek [600 x 308]  

Potěšily gumové držáky na tašky nebo síť na zavazadla, po sklopení zadních sedadel nevznikne schod. Průvlak na lyže by nicméně mohl být rozměrnější. Zvykat jsme si museli na příplatkové elektricky ovládané víko zavazadelníku – chvilku mu trvá, než celý proces započne, což nakládání zbytečně zdržuje.

Silný motor

Vrcholná verze by mohla naznačovat použití silného benzinového motoru pod kapotou, možná dokonce šestiválce. Nicméně v útrobách 508 SW GT zůstává tak jako dosud vznětový čtyřválec 2.2 HDI, což vůbec nevadí, protože se jedná o kvalitní agregát.

Parametry 150 kW a 450 N.m zůstaly zachovány s variantou před modernizací, i přesto motor nadále patří mezi ty nejsilnější turbodiesely nabízené v mainstreamové střední třídě. Síly má opravdu na rozdávání, navíc se chlubí i kultivovaným během – vznětový původ se dá odhalit jenom v nízkých otáčkách. Motor má dostatek síly už od nízkých otáček, předjíždění tak není žádný problém.

Peugeot 508 SW 2,0 HDi – Neue Französische Welle

Vznětová dva dvojka je standardně spárována se šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Převody mění hladce, přece jenom však ukazuje, že dvouspojkové převodovky jsou na tom s hladkostí řazení ještě o chlup lépe.

obrázek [600 x 300]  

Automat nabízí celkem čtyři módy řazení. Vedle výchozího nastavení je tu ještě sportovní režim, který motor nechává často vytáčet do vyšších otáček, mód Sníh pro jízdu ve sněhu, který v nízkých rychlostech drží co nejvyšší stupeň, a manuální řazení. Nejvíce nám seděl standardní mód, který při klidné jízdě držel otáčky co nejníže, při svižné ale motor vytočil až k omezovači.

Spotřeba není nejnižší, s ohledem na objem a výkon motoru ale vcelku slušná. Na dálnici si vůz řekl přesně o sedm litrů na 100 kilometrů, klidná jízda po okresní silnici znamenala spotřebu 6,5 litru na 100 kilometrů. Naopak ve městě spotřeba vzrostla k devíti litrům. Palivová nádrž má skvělý objem 72 litrů, a tak je jízdní dosah nadále výborný.

Spíše komfortní než sportovní

Označení GT by mohlo svádět ke sportovní jízdě, 508 SW GT ale zůstává rodinným kombi, jakýmsi gran tourerem, které raději pokoří dálnice, než aby řádilo na okresních silnicích. Osobně mně naladění podvozku vcelku vyhovovalo – je zajímavým kompromisem mezi tuhostí německých aut a houpavostí těch francouzských. Milovníkům plavnosti ale auto přijde přece jenom jako tvrdé a naopak zájemcům o sportovní jízdu zase jako moc houpavé. Podvozek je přitom odlišný oproti ostatním verzím. Přední nápravu v případě varianty GT tvoří dvě trojúhelníková ramena a oddělenou těhlicí, která nahradila vzpěry McPherson.

Peugeot 508 SW GT – srovnání s konkurencí
ModelPeugeot 508 SWCitroën C5 TourerOpel Insignia Sports TourerVW Passat Variant
Motor2.2 HDI2.2 HDI2.0 CDTI BiTurbo2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]2179217919561968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]150/3500150/3500143/4000140/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]450/2750450/2000400/1750-2500400/1750-3000
Převodovka6A6A6A6DS
Max. rychlost [km/h]232225225233
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,48,69,07,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,56,15,84,6
Základní cena [Kč]900.000794.900845.900874.900

Automobil je naladěn spíše na komfortní jízdu než sportování, což se plně projeví na zatáčkovité trati. V oblouku se přece jen „francouzsky“ zhoupne, kvůli čemuž se řidič necítí úplně jistě. V zatáčkách se navíc projeví těžká příď – automobil se ukáže jako silně nedotáčivý. Turbodiesel o objemu 2,2 litru zkrátka něco váží, ostatně 508 SW s tímto agregátem je o 70 kilogramů těžší než s 2.0 HDI (120 kW). Řízení je spíše tuhé, moc informací ale k řidiči od silnice neputuje.

Nerovnosti automobil tlumí s mírným zhoupnutím. Od podvozku se ozývá jen utlumené dunění, vadí však hluk od valících se kol. Ten je nejvíce znatelný na dálnici, kde je jinak auto vcelku tiché – motor je i ve vysokých otáčkách opravdu skvěle odhlučněný, od bočních skel proniká jenom šum.

Závěr

Peugeot 508 SW s motorem 2.2 HDI je velice zajímavou volbou pro zájemce hledající praktický vůz se silným motorem. Za cenu 900.000 korun nabízí opravdu silný turbodiesel pod kapotou, prostornou kabinu a bohatou výbavu, zahrnující polokožené čalounění, navigaci nebo head-up displej. S ohledem na zaměření vozu potěší komfortně naladěný podvozek, mohl by být ale lépe odhlučněný. Rovněž nám vadil nedostatek odkládacích míst v kabině.

Video

Nejlevnější verze modelu561.000 Kč (1.6 VTi/88 kW Access)
Základ s testovaným motorem900.000 Kč (2.2 HDI/ 150 kW GT)
Testovaný vůz s výbavou945.500 Kč (2.2 HDI/ 150 kW GT)

Plusy

  • Silný a kultivovaný motor
  • Bohatá výbava, velká nádrž
  • Komfortní naladění podvozku
  • Hladce řadicí automat
  • Příčný prostor v interiéru

Minusy

  • Nedostatek odkládacích prostorů v kabině
  • Hluk od podběhů
  • Nedotáčivé chování v zatáčkách
  • Méně přehledné rozmístění ovladačů
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 508 SW GT

Cena v základní výbavě: 900 000 Kč Cena v testované výbavě: 945 500 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, tempomat, kožený volant, přední a zadní parkovací čidla, zadní parkovací kamera, elektricky sklopná vnější zrcátka s vyhříváním, kontrola mrtvého úhlu, plně diodové světlomety, adaptivní dálkové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bezklíčový vstup, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná boční okna, panoramatická střecha, dvouzónová klimatizace, podélné střešní ližiny, polokožené čalounění, elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, autorádio s osmi reproduktory, palubní počítač, navigace, head-up displej.

Výbava testovaného vozu:Sluneční clony na zadních bočních oknech (+2.500,-), elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru + síť v zavazadelníku na uchycení zavazadel (+15.000,-), metalický lak (+14.000,-), audiosouprava JBL (+14.000,-).

Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem Komentář Michaela Romancova: Jak se chovat u stolu s Trumpem

S nástupem Baracka Obamy byly spojovány nesmírné naděje.…

Lidé poslali na soukromé projekty desítky milionů. Crowdfunding pomohl i v boji s nemocí Lidé poslali na soukromé projekty desítky milionů. Crowdfunding pomohl i v boji s nemocí

Ochota přispívat na projekty v rámci crowdfundingových…

Zachování volného obchodu je i v zájmu EU, říká britská velvyslankyně Jan Thompsonová Zachování volného obchodu je i v zájmu EU, říká britská velvyslankyně Jan Thompsonová

Spojené království při svém opuštění EU nezůstane se…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 508 SW GT
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 4.5 / 5.5
Emise CO2:144
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1598
Objem nádrže (l):72
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1705 / 500
Rozměr pneu:235/45 R 18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4829
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1476
d) rozvor (mm): 2815
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):975
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1455
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 625
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 508 SW GT – Grand Tourer de France



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude Peugeot: Nová 508 přijde v roce 2017, nástupce RCZ nebude

Zatímco ve střední třídě francouzská značka Peugeot…

Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč Peugeot 508: S plechovými disky od 594.000 Kč

Modernizovaný Peugeot 508 dorazil na český trh. Se…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

20 tipů na víkend: Zimní bitva i extrémní sportování!

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam, nechte se…

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou předposranej národ

Expřítel Lucie Bílé Petr Kratochvíl: Češi jsou…

Muž, který se významně vepsal do života přední české zpěvačky Lucie Bílé (50) a úspěšný podnikatel v jedné…

 

iSport.cz

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci začít od nuly

Švenger je ve Zlíně nadšený a bojuje o smlouvu: Chci…

Vzal telefon a zavolal tátovi, bývalému prvoligovému brankáři: „Je to tady super,“ hlásil mu Milan Švenger ze…

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič ještě může Zlínu pomoct

VIDEOBLOG: Slavia se nemusí hroutit, Vukadinovič…

Zlínský rychlík Vukadin Vukadinovič setrvá i na jaře na Moravě, jeho námluvy se Slavií padly. Samotný hráč se…

 

Reflex.cz

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně vychovává. Bez ní bychom zvlčili

Děkujeme Sobotkově vládě, že nás tak pěkně…

Stačí už jen prezidentův podpis a začneme žít zdravě, moderním životním stylem. Po poslancích i ctihodní…

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

 
 
reklama