Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 605 SV24: Nenápadný bonviván

Přístrojovka obsahovala jen to nejdůležitější. Všimněte si třeba absence palivoměru. Jeho funkci zastával palubní počítač.
Peugeot 605 SV24
Typický interiér auta z konce osmdesátých let. Všimněte si pěkně tenkého věnce volantu.
Peugeot 605 SV24
28 Fotogalerie
Diskuze (16)

Peugeot 605 je na dnešním trhu velmi lákavou nabídkou. Zaslouží si vaši pozornost?

V osmdesátých letech prožila francouzská automobilka Peugeot období, jaké nikdy předtím a zatím ani potom. Hatchbacky 205 a 309 byly vynikajícími vozy a jejich sportovní verze dodnes platí za ikony. Sedan 405 má zase jednu z nejlepších televizních reklam v historii a dodnes se vyrábí v Íránu pod označením Pars.

V laboratořích značky se pracovalo na unikátních konceptech a v plánu bylo dokonce vyrazit proti Porsche 959 a Ferrari F40 se supersportem Oxia. Dnes jen těžko uvěřitelné. No a když už bylo takhle dobře našlápnuto, tak proč se znovu nepustit do projektu francouzského mercedesu, tedy udělat novou verzi modelu 604 a začít dýchat na krk rozjetému vlaku s prémiovými německými sedany?

Nic nenechat náhodě

Peugeot 605 debutoval na frankfurtském autosalonu v roce 1989. Dokončil tak celkovou modelovou obměnu, kterou začal hatchback 205. Automobilka nechtěla nechat nic náhodě a do vývoje a produkce vozu nastrkala obrovské množství peněz. Mluví se celkem až o jedenácti miliardách franků. Jedním z cílů pak bylo dostat se mezi elitu a konkurovat Němcům, což také vyžadovalo první velkou zástavbu elektrických palubních systémů. Proč dnes tuhle pětimetrovou limuzínu opěvují jen znalci a nepatří jí místo v automobilové síni slávy, nám pomůže zjistit černý exemplář ve verzi SV24.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (16)