Peugeot 908 HDi FAP: Evoluce pro novou sezónu
Peugeot již tím, že zůstává věrný označení 908 HDi FAP, dává jasně najevo, že letošní speciál pro vytrvalostní závody je evolucí loňského vozu. Nejviditelnějšími změnami na exteriéru francouzského vytrvalce jsou kromě nových válečných barev, vstup vzduchu za kabinou, ploutev nad motorovým prostorem a uchycení zadního přítlačného křídla.
Vzhledem ke zcela novým pravidlům pro letošní sezónu se největší změny odehrály v motorovém prostoru. Podobně jako Audi s novým R18 i Peugeot musel opustit přeplňované vznětové vidlicové dvanáctiválce o objemu 5,5 litru, které poskytovaly výkon okolo 540 kW (730 k).
Nově bude zadní kola Peugeotu pohánět vidlicový osmiválec o objemu 3,7 litru se sevřením válců 90 stupňů. Tato pohonná jednotka, jejíž výkon by se měl pohybovat okolo 404 kW (550 k) samozřejmě nese označení HDi FAP a spaluje naftu.
Další informace o technice evolučního Peugeotu prozatím nebyly zveřejněny, ale fanoušci vytrvalostních závodu se již nyní mohou těšit na souboje s Audi R18 v seriálu Intercontinental Le Mans Cup (ILMC) tvořeném celkem sedmi vytrvalostními závody na třech kontinentech včetně 24 h Le Mans.