Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot e-308 dorazí v roce 2023. Na souboj vyzve VW ID.3

David Bureš David Bureš 1. 4. 2021 • 09:30
70
15
Zobrazit náhledy (70)
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308

Značka Peugeot původně v kompaktní třídě s elektromobilem nepočítala. Doba si ale takové modely žádá, a tak nová 308 dorazí i s čistě elektrickým pohonem.

Peugeot před pár lety razil strategii elektromobilů v segmentu B a plug-in hybridů v segmentu C. Vysvětloval, že čistě elektrický pohon se hodí hlavně pro městská auta, která nepotřebují takový dojezd, zatímco plug-in hybridní pohon je plusem u vozů pro jízdu na delší vzdálenosti. Vývoj techniky jde ale rychle kupředu, a tak Peugeot chystá už i kompaktní elektrovůz.

Odvozen bude od letos představené nové generace Peugeotu 308, a tak dle logiky názvosloví dříve uvedených elektromobilů ponese označení e-308. Produktový ředitel značky Jerôme Micheron přitom přiznává, že čistě elektrická 308 na trh dorazí v roce 2023.

Důvodem je vývoj techniky elektromobilů i rostoucí zájem o ně. „Elektrické verze 208 a 2008 patří mezi nejžádanější auta své kategorie. Jedno z deseti aut je elektrické a tento podíl poroste. Už vidíme rostoucí zájem o elektroauta i v třídě 308,“ vysvětluje Micheron.

video

Příchod čistě elektrické 308 umožňuje její technický základ. V útrobách 308 je inovovaná platforma EMP2, která je vedle plug-in hybridního pohonu připravena také pro zástavbu elektropohonu. Stejnou architekturu používá také luxusní kompakt DS 4, ještě letos s ní přijede také nový Opel Astra. Elektrické deriváty se tak očekávají také v jejich případě.

Čistě elektrickému derivátu EMP2 Peugeot říká eVMP. Debutovat má právě v roce 2023, přičemž ji použijí i další vozy segmentu C. K dispozici bude třeba pro třetí generaci Peugeotu 3008.

U eVMP se počítá s bateriemi s kapacitou minimálně 60 kWh a maximálně 100 kWh. Konkrétně na metr rozvoru má kapacita akumulátoru činit až 50 kWh, což v případě největší sady má zajistit dojezd až 650 kilometrů na jedno nabití podle metodiky WLTP. Zároveň umožní zástavbu pohonu všech kol díky dvojici elektromotorů s kombinovaným výkonem až 250 kW.

Takové parametry se zřejmě budou týkat větších modelů. Přesto naznačují, co případně od Peugeotu e-308 očekávat.

Podobně jako je pro Peugeot 308 hlavním rivalem Volkswagen Golf, vyzve e-308 na souboj Volkswagen ID.3. Aktuálně přitom není jasné, zda si zachová stejný design jako výchozí 308 jen s minimálními úpravami. Dosud sice značka razí  strategii, že se elektrické deriváty od těch konvenčních neliší, když ale proti původním plánům uvede elektrovozy i ve větších segmentech, může se měnit i tato strategie.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2021 16:41
Re: Re: To bude hezký souboj.
Na dotykové mobily jsme si zvykli, protože mají mnoho výhod. Jezdit po dálnici 110 km/h mě nikdy nebavilo a bavit nebude. Takže ne, díky, to si radši koupím nějakou solidní ojetinu a dojezdím ji, kromě toho nemám ve zvyku si zvykat na to, že je mi něco zakazováno. To se radši zařídím nějak jinak.
Avatar - xxc
2. 4. 2021 19:21
Re: Re: To bude hezký souboj.
Ano, ale najazdilo za rok 25 000 km a diesel mozno 2 000 km. V pandemii sa vsak velmi necestovalo dialkovo. Pri nejakej 80 kwh baterke by som sa e308ky nebal. Pokial nejazdi denne stovky km po dialnici. Ale casom zakazu a zvykneme si jazdit 110 km/h a robit nabijacie prestavky, rovnako ako sme si zvykli na dotykove mobily a pod.
2. 4. 2021 18:24
Re: Re: To bude hezký souboj.
Tak ještě chybí ta férová cena.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2021 16:35
Re: Re: To bude hezký souboj.
Ale ty sis to koupil jako druhé nebo třetí auto do města.
Avatar - xxc
2. 4. 2021 12:54
Re: Re: To bude hezký souboj.
Suhlasim, na pravidelne dlhe cesty to velmi vhodne nie je. Pri obcasnych cestach by som sa toho nebal. Len to nabijanie musi byt rychle.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku