Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot HR1: Crossover s přeplňovaným tříválcem (81 kW)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 9. 2010 • 14:05
45
6
Zobrazit náhledy (45)
Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1 Peugeot HR1
Francouzská značka se lvem ve znaku si pro autosalon na domácí půdě připravila řadu novinek. Mezi ně patří i koncept HR1 spojující design a vlastnosti městského vozu, kupé a SUV.

Peugeot pokračuje v rozvíjení svého nového designového směru prostřednictvím konceptu HR1. Návrháři se při vývoji jeho designu inspirovali vozy mnoha kategorií a tento koncept v sobě spojuje prvky městského vozu se sportovním kupé a SUV schopným jízdy mimo zpevněné vozovky.

Koncept HR1 je zaměřen především na mladé páry, jimž usnadní pohyb v městské džungli. Právě pro využití především v ulicích velkoměst je karoserie dlouhá jen 3694 mm, široká 1755 mm, vysoká 1492 mm a má rozvor náprav 2311 mm.

Na karoserii HR1 je řada detailů odkazujících na nedávné koncepty značky Peugeot i současné sériové modely. Provedení předních partií a hlavních světlometů je inspirováno konceptem SR1, A sloupky odkazují na městské vozítko BB1, tvar střechy je připomínkou kupé RCZ a zadní svítilny z LED svým tvarem připomínají model 3008.

Přístup do interiéru s čtveřicí samostatných sedadel usnadní i ve stísněných prostorách elektricky ovládaný pár dveří. Ty se vyklápějí směrem nahoru podobně jako u italských Lamborghini. Interiér zaujme tvarem palubní desky i volantu. Řidič má možnost si navolit, které informace (otáčky motoru, rychlost, teplota chladicí kapaliny a podobně) se mají zobrazovat na přístrojovém panelu a head-up displeji.

Výbava konceptu obsahuje digitální klimatizaci, satelitní navigaci a audiosystém. K ovládání všech těchto prvků může sloužit přenosný tablet PC. Pro něj je připraveno místo před předním spolujezdcem a ten si může na jeho obrazovce vedle ovládání výše zmíněných prvků nechat zobrazit i provozní údaje vozů, které jsou dostupné i na přístrojích před řidičem.

Interiér HR1 vyniká i svou variabilitou, i když ji dosahuje zcela jiným způsobem než na jaký jsme zvyklí u současných vozů. Jeho zadní sedadla se totiž v případě potřeby většího zavazadlového prostoru nevyjímají, ani neskládají do podlahy, ale jednoduše se posunou do předu. Jejich sedáky se zasunou pod přední sedadla, zatímco opěradla se přitisknou k zadní straně sedadel předních.

Při plném obsazení interiéru nabízí zavazadelník objem 180 litrů. Po zasunutí jednoho ze zadních sedadel dopředu se zvětší na 457 litrů a při dvoumístné konfiguraci nabízí 734 litrů.

K pohonu Peugeotu HR1 slouží systém HYbrid4 v kombinaci s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, kterou lze ovládat pádly pod volantem.

Vpředu má HR1 umístěný přeplňovaný tříválec o objemu 1197 cm3 s elektromotorem uloženým u zadní nápravy. Malý zážehový motor disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 195 Nm. Elektromotor má stálý výkon 20 kW (27 k) a maximální 27 kW (37 k). Nejvyšší hodnota točivého momentu je 200 Nm. Celkový maximální výkon pohonného systému je 108 kW (147 k).

Podle tiskových materiálů spotřebuje HR1 v kombinovaném cyklu 3,5 litru benzinu na 100 km. Čistě na elektrický pohon ujede 2,5 km.

Témata
Avatar - gld
30. 9. 2010 21:14
Re: Ž el é' terén
v tejto krátkej verzii mi to pripomenulo suzuki x-90, ak si na to niekto pamätá..
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 16:52
Re: 208
Konkurence pro Juke a Soul by nezaškodila
Avatar - iudex
30. 9. 2010 15:25
Re: 208
Nemýliš sa. Podľa mojich info z trnavského závodu PSA (kde sa už na výrobu 208 pripravujú) v tomto koncepte možno vidieť dizajnové prvky budúcej 208čky. Nie je ale úplne vylúčená aj výroba malého cross-overu, ale to len v prípade obzvlášť pozitívneho prijatia štúdie.
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 15:23
208
Pletu se, nebo se podobných řešení dočkáme u P208?
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2010 12:33
Ž el é' terén
Nic moc. Po pár úpravách by to byla pěkná Toyota RAV4.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku