Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot HR1: Crossover s přeplňovaným tříválcem (81 kW)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Francouzská značka se lvem ve znaku si pro autosalon na domácí půdě připravila řadu novinek. Mezi ně patří i koncept HR1 spojující design a vlastnosti městského vozu, kupé a SUV.

Peugeot pokračuje v rozvíjení svého nového designového směru prostřednictvím konceptu HR1. Návrháři se při vývoji jeho designu inspirovali vozy mnoha kategorií a tento koncept v sobě spojuje prvky městského vozu se sportovním kupé a SUV schopným jízdy mimo zpevněné vozovky.

Koncept HR1 je zaměřen především na mladé páry, jimž usnadní pohyb v městské džungli. Právě pro využití především v ulicích velkoměst je karoserie dlouhá jen 3694 mm, široká 1755 mm, vysoká 1492 mm a má rozvor náprav 2311 mm.

Na karoserii HR1 je řada detailů odkazujících na nedávné koncepty značky Peugeot i současné sériové modely. Provedení předních partií a hlavních světlometů je inspirováno konceptem SR1, A sloupky odkazují na městské vozítko BB1, tvar střechy je připomínkou kupé RCZ a zadní svítilny z LED svým tvarem připomínají model 3008.

Přístup do interiéru s čtveřicí samostatných sedadel usnadní i ve stísněných prostorách elektricky ovládaný pár dveří. Ty se vyklápějí směrem nahoru podobně jako u italských Lamborghini. Interiér zaujme tvarem palubní desky i volantu. Řidič má možnost si navolit, které informace (otáčky motoru, rychlost, teplota chladicí kapaliny a podobně) se mají zobrazovat na přístrojovém panelu a head-up displeji.

Výbava konceptu obsahuje digitální klimatizaci, satelitní navigaci a audiosystém. K ovládání všech těchto prvků může sloužit přenosný tablet PC. Pro něj je připraveno místo před předním spolujezdcem a ten si může na jeho obrazovce vedle ovládání výše zmíněných prvků nechat zobrazit i provozní údaje vozů, které jsou dostupné i na přístrojích před řidičem.

Interiér HR1 vyniká i svou variabilitou, i když ji dosahuje zcela jiným způsobem než na jaký jsme zvyklí u současných vozů. Jeho zadní sedadla se totiž v případě potřeby většího zavazadlového prostoru nevyjímají, ani neskládají do podlahy, ale jednoduše se posunou do předu. Jejich sedáky se zasunou pod přední sedadla, zatímco opěradla se přitisknou k zadní straně sedadel předních.

Při plném obsazení interiéru nabízí zavazadelník objem 180 litrů. Po zasunutí jednoho ze zadních sedadel dopředu se zvětší na 457 litrů a při dvoumístné konfiguraci nabízí 734 litrů.

K pohonu Peugeotu HR1 slouží systém HYbrid4 v kombinaci s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, kterou lze ovládat pádly pod volantem.

Vpředu má HR1 umístěný přeplňovaný tříválec o objemu 1197 cm3 s elektromotorem uloženým u zadní nápravy. Malý zážehový motor disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 195 Nm. Elektromotor má stálý výkon 20 kW (27 k) a maximální 27 kW (37 k). Nejvyšší hodnota točivého momentu je 200 Nm. Celkový maximální výkon pohonného systému je 108 kW (147 k).

Podle tiskových materiálů spotřebuje HR1 v kombinovaném cyklu 3,5 litru benzinu na 100 km. Čistě na elektrický pohon ujede 2,5 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - gld
30. 9. 2010 21:14
Re: Ž el é' terén
v tejto krátkej verzii mi to pripomenulo suzuki x-90, ak si na to niekto pamätá..
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 16:52
Re: 208
Konkurence pro Juke a Soul by nezaškodila
Avatar - iudex
30. 9. 2010 15:25
Re: 208
Nemýliš sa. Podľa mojich info z trnavského závodu PSA (kde sa už na výrobu 208 pripravujú) v tomto koncepte možno vidieť dizajnové prvky budúcej 208čky. Nie je ale úplne vylúčená aj výroba malého cross-overu, ale to len v prípade obzvlášť pozitívneho prijatia štúdie.
Avatar - Glaukos
30. 9. 2010 15:23
208
Pletu se, nebo se podobných řešení dočkáme u P208?
Avatar - Pekelná Micinka
30. 9. 2010 12:33
Ž el é' terén
Nic moc. Po pár úpravách by to byla pěkná Toyota RAV4.