Peugeot HR1: Crossover s přeplňovaným tříválcem (81 kW)

Peugeot HR1
Peugeot HR1
Peugeot HR1
Peugeot HR1
45 Fotogalerie
Diskuze (6)
Francouzská značka se lvem ve znaku si pro autosalon na domácí půdě připravila řadu novinek. Mezi ně patří i koncept HR1 spojující design a vlastnosti městského vozu, kupé a SUV.

Peugeot pokračuje v rozvíjení svého nového designového směru prostřednictvím konceptu HR1. Návrháři se při vývoji jeho designu inspirovali vozy mnoha kategorií a tento koncept v sobě spojuje prvky městského vozu se sportovním kupé a SUV schopným jízdy mimo zpevněné vozovky.

Koncept HR1 je zaměřen především na mladé páry, jimž usnadní pohyb v městské džungli. Právě pro využití především v ulicích velkoměst je karoserie dlouhá jen 3694 mm, široká 1755 mm, vysoká 1492 mm a má rozvor náprav 2311 mm.

Na karoserii HR1 je řada detailů odkazujících na nedávné koncepty značky Peugeot i současné sériové modely. Provedení předních partií a hlavních světlometů je inspirováno konceptem SR1, A sloupky odkazují na městské vozítko BB1, tvar střechy je připomínkou kupé RCZ a zadní svítilny z LED svým tvarem připomínají model 3008.

Přístup do interiéru s čtveřicí samostatných sedadel usnadní i ve stísněných prostorách elektricky ovládaný pár dveří. Ty se vyklápějí směrem nahoru podobně jako u italských Lamborghini. Interiér zaujme tvarem palubní desky i volantu. Řidič má možnost si navolit, které informace (otáčky motoru, rychlost, teplota chladicí kapaliny a podobně) se mají zobrazovat na přístrojovém panelu a head-up displeji.

Výbava konceptu obsahuje digitální klimatizaci, satelitní navigaci a audiosystém. K ovládání všech těchto prvků může sloužit přenosný tablet PC. Pro něj je připraveno místo před předním spolujezdcem a ten si může na jeho obrazovce vedle ovládání výše zmíněných prvků nechat zobrazit i provozní údaje vozů, které jsou dostupné i na přístrojích před řidičem.

Interiér HR1 vyniká i svou variabilitou, i když ji dosahuje zcela jiným způsobem než na jaký jsme zvyklí u současných vozů. Jeho zadní sedadla se totiž v případě potřeby většího zavazadlového prostoru nevyjímají, ani neskládají do podlahy, ale jednoduše se posunou do předu. Jejich sedáky se zasunou pod přední sedadla, zatímco opěradla se přitisknou k zadní straně sedadel předních.

Při plném obsazení interiéru nabízí zavazadelník objem 180 litrů. Po zasunutí jednoho ze zadních sedadel dopředu se zvětší na 457 litrů a při dvoumístné konfiguraci nabízí 734 litrů.

K pohonu Peugeotu HR1 slouží systém HYbrid4 v kombinaci s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, kterou lze ovládat pádly pod volantem.

Vpředu má HR1 umístěný přeplňovaný tříválec o objemu 1197 cm3 s elektromotorem uloženým u zadní nápravy. Malý zážehový motor disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 195 Nm. Elektromotor má stálý výkon 20 kW (27 k) a maximální 27 kW (37 k). Nejvyšší hodnota točivého momentu je 200 Nm. Celkový maximální výkon pohonného systému je 108 kW (147 k).

Podle tiskových materiálů spotřebuje HR1 v kombinovaném cyklu 3,5 litru benzinu na 100 km. Čistě na elektrický pohon ujede 2,5 km.

Vstoupit do diskuze (6)