Peugeot HR1: Crossover s přeplňovaným tříválcem (81 kW)
Peugeot pokračuje v rozvíjení svého nového designového směru prostřednictvím konceptu HR1. Návrháři se při vývoji jeho designu inspirovali vozy mnoha kategorií a tento koncept v sobě spojuje prvky městského vozu se sportovním kupé a SUV schopným jízdy mimo zpevněné vozovky.
Koncept HR1 je zaměřen především na mladé páry, jimž usnadní pohyb v městské džungli. Právě pro využití především v ulicích velkoměst je karoserie dlouhá jen 3694 mm, široká 1755 mm, vysoká 1492 mm a má rozvor náprav 2311 mm.
Na karoserii HR1 je řada detailů odkazujících na nedávné koncepty značky Peugeot i současné sériové modely. Provedení předních partií a hlavních světlometů je inspirováno konceptem SR1, A sloupky odkazují na městské vozítko BB1, tvar střechy je připomínkou kupé RCZ a zadní svítilny z LED svým tvarem připomínají model 3008.
Přístup do interiéru s čtveřicí samostatných sedadel usnadní i ve stísněných prostorách elektricky ovládaný pár dveří. Ty se vyklápějí směrem nahoru podobně jako u italských Lamborghini. Interiér zaujme tvarem palubní desky i volantu. Řidič má možnost si navolit, které informace (otáčky motoru, rychlost, teplota chladicí kapaliny a podobně) se mají zobrazovat na přístrojovém panelu a head-up displeji.
Výbava konceptu obsahuje digitální klimatizaci, satelitní navigaci a audiosystém. K ovládání všech těchto prvků může sloužit přenosný tablet PC. Pro něj je připraveno místo před předním spolujezdcem a ten si může na jeho obrazovce vedle ovládání výše zmíněných prvků nechat zobrazit i provozní údaje vozů, které jsou dostupné i na přístrojích před řidičem.
Interiér HR1 vyniká i svou variabilitou, i když ji dosahuje zcela jiným způsobem než na jaký jsme zvyklí u současných vozů. Jeho zadní sedadla se totiž v případě potřeby většího zavazadlového prostoru nevyjímají, ani neskládají do podlahy, ale jednoduše se posunou do předu. Jejich sedáky se zasunou pod přední sedadla, zatímco opěradla se přitisknou k zadní straně sedadel předních.
Při plném obsazení interiéru nabízí zavazadelník objem 180 litrů. Po zasunutí jednoho ze zadních sedadel dopředu se zvětší na 457 litrů a při dvoumístné konfiguraci nabízí 734 litrů.
K pohonu Peugeotu HR1 slouží systém HYbrid4 v kombinaci s robotizovanou šestistupňovou převodovkou, kterou lze ovládat pádly pod volantem.
Vpředu má HR1 umístěný přeplňovaný tříválec o objemu 1197 cm3 s elektromotorem uloženým u zadní nápravy. Malý zážehový motor disponuje výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 195 Nm. Elektromotor má stálý výkon 20 kW (27 k) a maximální 27 kW (37 k). Nejvyšší hodnota točivého momentu je 200 Nm. Celkový maximální výkon pohonného systému je 108 kW (147 k).
Podle tiskových materiálů spotřebuje HR1 v kombinovaném cyklu 3,5 litru benzinu na 100 km. Čistě na elektrický pohon ujede 2,5 km.