Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot: Nový motor 1,6 HDi FAP 112 nejprve pro řadu 308

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 1. 2010 • 22:56
49
11
Zobrazit náhledy (49)
Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308 Peugeot 308
Peugeot rozšiřuje paletu svých přeplňovaných vznětových motorů o nový agregát 1,6 HDi FAP 112.

Jak již jeho název napovídá, motor je vybaven filtrem pevných částic, splňuje emisní normu Euro 5, číslo 112 pak znamená jeho výkon v koňských silách. Je to zároveň o 2 k (1,5 kW) více, než měla předchozí verze 110. Přitom nová pohonná jednotka je méně hlučná a za své služby žádá menší množství nafty.

Osmiventilový čtyřválec objemu 1560 cm3 poskytuje největší výkon 82 kW ve 3600 min-1. Maximální točivý moment vzrostl na 270 Nm mezi 1750 a 2000 min-1, krátkodobě je k dispozici dokonce 285 Nm. Automobilka udává také jeho hodnoty při různých otáčkách. Při 1000 min-1 je k dispozici 135 Nm, o 500 otáček výše již 242 Nm, při 3500 min-1 může řidič využít ještě 224 Nm.

Více než polovina dílů prošla rekonstrukcí, a to včetně spalovací komory, Peugeot její úpravy nazývá ECCS (Extreme Combustion Chamber System). Kompresní poměr se snížil ze 17,5 : 1 na 16 :1. Spalovací prostor byl v průměru zvětšen o 10 %, což snižuje podíl nespáleného paliva. Zredukován byl také pohyb vzduchu uvnitř, což znamená méně tepelných ztrát.

Nový vstřikovací systém common-rail (dodavatelem je Continental Automotive System) pracuje při vyšším tlaku (1650 bar), solenoidové vstřikovače s pěti tryskami byly nahrazeny piezo-elektrickými se šesti. Přeprogramován byl také software řídicí jednotky. Motor používá menší turbodmychadlo s variabilní geometrií rozvaděcích lopatek. Vylepšena byla i recirkulace výfukových plynů (EGR).

Již v úvodu zmíněný filtr pevných částic by měl vydržet 180.000 km. Nový turbodiesel bude zatím k mání v kupé-kabrioletu 308 CC, kde je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Otevřená třistaosmička s pevnou skládací střechou s ním není žádným trhačem asfaltu, zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,2, z 80 na 120 km/h pak za 13,9 s s a jede maximálně 192 km/h, ale v kombinaci spotřebuje jen 5,3 l nafty na 100 km.

Je pravděpodobné, že se v nejbližší době nový agregát objeví i v ostatních karosářských variantách řady 308 a zřejmě také i v menší 207.

Témata
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2010 22:20
Re: Spatnej motor
Trubci. Prectete si nejprve, co jsem napsal na toto tema drive a az potom masturbujte. :-!
Avatar - WinDiesel
21. 1. 2010 13:42
Re: Spatnej motor
Blahoslaveni budiž chudí duchem... Amen...
21. 1. 2010 09:57
Re: Spatnej motor
Blbost. PD je minulostou prave koli emisnym normam! Nedokaze totiz presne casovat okamih vstreknutia paliva. Preto bol aj VW nuteny opustit ten "vyspely" sposob vstrekovania, a prejst na CR...
Avatar - Perun
21. 1. 2010 09:47
Re: Spatnej motor
Nějakou nevysvětlitelnou souhrou náhod nejsi šéfkonstruktérem motorů u Peugeota ty, Adolfe, ale nějakej neználek. Jak totiž jinak označit někoho, kdo nerozezná kvality systému čerpadlo-tryska :yes:
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2010 08:29
Spatnej motor
Ucinnost motoru a tim i mnozstvi CO2, ktere zpusobuje globalni oteplovani, ale take subjektivni chovani motoru se jednoznacne zlepsuje se ZVETSOVANIM, ne zmensovanim kompresniho pomeru. To ovsem vyzaduje vyspely zpusob vstrikovani paliva pod opravdu vysokym tlakem. Napriklad system TDI PD... Ovsem takovy motor nektere firmy vyrobit neumi. :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud