Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW) – Profipartner

Ondřej Láník Ondřej Láník 30. 6. 2008 • 00:33
26
Zobrazit náhledy (26)
Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner
Život řidičů rozvážkových a kurýrních služeb, servismanů a obchodních zástupců je zase o něco lehčí.

Novou generaci Peugeot Partner jsme představili už ve srovnávacím testu osobních pětimístných verzí, ale hlavní roli v této modelové řadě budou hrát užitkové verze. Jak se žije s Partnerem v základní výbavě, s nejslabším dieselovým motorem?

Nejnovější designérské dílko tvůrců lvích tlam se od užitkového poslání odchýlilo jen málo. Z praktického hlediska je nesmyslný snad jen přední převis s délkou třičtvrtě metru, který nemáte šanci vidět zpoza volantu přes mohutnou přístrojovou desku a vysoký spodní okraj čelního skla. Předpisy pro ochranu chodců ale asi diktují striktněji, než co hlásá tvarová účelnost, ovlivněná estetičnem. Naštěstí na černé nelakované plastové nárazníky si nikdo zatím netroufá. Obrovské sdružené světlomety zůstávají v uctivé vzdálenosti nad zemí i od obrysů vozu, což platí i o koncových světlech s podstatně větší plochou než u první generace Partnera.

Srovnání rozměrů Partner I Partner II Rozdíl
Délka [mm] 4137 4380 +243
Šířka [mm] 1724 1810 +86
Výška [mm] 1834 1801 -33
Rozvor [mm] 2693 2728 +35

Mezigeneračně Partner vyrostl téměř všemi směry, takže už to není příliš auto do stísněných městských uliček. Obratnost mu nechybí, ale hledání místa k zaparkování, ani samotný manévr není se zaplechovanou skříní nic pro nováčky. Ani výhled vpřed není bezchybný, protože posádka sedí za hradbou materiálu. Dodává to na pocitu bezpečnosti, ubírá na přehlednosti karoserie, hlavně v městském provozu. Odpovědí prodejce na tyto výtky je přítomnost menšího Bippera, který dokáže být mnohem mrštnější, vejde se do minimálních skulin na zaparkování a uveze jen o málo méně, než první Partner.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv

 

Dvouprostorová dodávka, kterou jsme vyzkoušeli, pojme 3,3 m3 nákladu, prostor pro zboží má pravidelný tvar, délku 1,7 m, šířku 1,25 m a výšku minimálně 1,2 m. Křídlové dveře na zádi lze jednoduše odjistit a otevřít o 180°, takže ani nakládání vysokozdvižným vozíkem nebude problematická operace. Výhodné je vyrovnání nakládací hrany se dnem nákladového prostoru a geniální pak šířka vstupního otvoru v zádi, která se shoduje s minimální vnitřní šířkou.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv
Řidič má standardně k dispozici pouze podélně seřiditelné sedadlo, ale průměrně rostlí poslíčci si nemají nač stěžovat. I v základní výbavě je sedadlo s náznakem bočního vedení stehen (v oblasti sedáku) i trupu (v oblasti opěradla). Vnitřní šířka 1480 mm je ve dvoumístné kabině královská a tam, kde je u třímístné lavice prostor pro třetího, máme my místo pro odložení prostorného boxu nebo tašky s laptopem. Nastupování i vystupování je podobně jako u předchůdce velmi snadné díky velkým dveřím a výše umístěnému sedadlu.

Nová širší a delší platforma přispěla ke zklidnění jízdy, posádka má i s prázdným vozem dostatek pohodlí. Z míry vyvedou podvozek jen krátké příčné nerovnosti jdoucí za sebou. To se Partner rozvibruje, stejně jako dříve. Zatáčky zvládá vůz i s užitkovými pneumatikami bravurně, a tak jsme si jisti, že přibude zase počet závodních dodávek na našich silnicích. Plynule dávkovatelný brzdný účinek rychlou jízdu podporuje, nepřesná s skřípající řadička ne. Je sice perfektně po ruce, ale délky drah v kulise jsou na dnešní dobu příliš dlouhé a tento pohyblivý mechanismus kazí kvalitativní dojem z celého automobilu.

peugeot testy mpv peugeot testy mpv
Nejslabší motor 1,6 HDI má 55 kW při 3500 ot./min, ale zásoba 185 Nm již od 1750 ot./min je schopná rozhýbat 1350 kg živé váhy celkem efektivně. Nedostatek síly je cítit snad až za dálničním limitem. Ke zrychlení z klidu na stovku potřebuje nejslabší Partner dlouhých 16,6 s, ale z interiéru 1,8 m širokého Partnera se jako brzda provozu minimálně ve městě cítit nebudete. Dálniční limit 130 km/h drží motor srdnatě i do kopců, jen spotřeba je v tomto režimu již o litry mimo slibovaný kombinovaný průměr 5,8 l/100 km. Reálně lze s částečně zatíženým Partnerem jezdit se spotřebou začínající sedmičkou.

Nový Partner musel být větší než předchůdce, což v užitkovém portfoliu PSA spustilo proces známý jako Škatulata hejbejte se. Hierarchicky pod Partnerem je dnes nejen osvědčený, starší, ale snadno dostupný Partner Origin, ale také Bipper, který nejlépe uspokojí firmy, které jezdí hlavně po městech. Jestliže potřebujete vozit větší objemy na větší vzdálenosti, není nutné investovat do výrazně dražšího Experta. Možná vám bude stačit nový Partner v jedné ze dvou délek karoserie. Posádka se v něm bude navíc cítit asi nejlépe z tria Bipper-Partner-Expert. Kdo vozí spíše objemné a lehčí zboží, vystačí i se základní motorizací.

První cena vozu 304.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 66 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Základní cena testovaného vozu 329.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 336.900,- Kč (Partner Furgon L1, 1.6 HDI 55 kW)

Plusy

  • prostorný a solidně zpracovaný interiér
  • objemný, široký a snadno přístupný nákladový prostor
  • počet a přístupnost odkládacích prostor
  • nastupování a vystupování

Minusy

  • nepřesná převodovka
  • aerodynamický hluk při vyšších rychlostech
  • minimální výkonová rezerva pro jízdu mimo město

Související články:

Témata
Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Cena základní sestavy 329 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS + EBD, airbag řidiče, plnohodnotná rezerva, automatické uzamčení vozu za jízdy, denní světla, zadní dveře křídlové, plechová přepážka s mříží v horní polovině, centrální zamykání s oddělením nákladového prostoru, tónovaná skla, příprava na rádio (anténa + kabeláž), posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a osově nastavitelný tříramenný volant, elektrické ovládání předních oken, manuálně nastavitelná vnější zpětná zrcátka Kč
Cena testované sestavy 336 900 Kč
Výbava testované sestavy Pravé posuvné boční dveře (+7.000,-Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 1750 - 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 148
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 16.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7 / 5.1 / 5.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 3300 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1336 / 624
Rozměr pneu: 195/65 R15
Peugeot Partner 1,6 HDI (55 kW)
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4380
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1801
d) rozvor (mm): 2728
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1554
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1060
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1100
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 610

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku