Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot se vrací do Le Mans. Postaví kvůli tomu nový hypersport!

David Bureš
Diskuze (6)

Peugeot opět nasadí svůj speciál v královské třídě Le Mans. To znamená, že bude muset postavit i jeho silniční variantu!

Značka Peugeot hlásí velký návrat. Výkonný výbor skupiny PSA projednal návrh divize PSA Motorsport, podporovaný značkou Peugeot, zahájit sportovní program pro šampionát vytrvalostních závodů FIA WEC, jehož součástí je i čtyřiadvacetihodinový závod v Le Mans. Výbor návrh projednal, což znamená, že se Peugeot vrátí na slavný okruh!

Peugeot se do šampionátu FIA WEC vrátí v roce 2022, a to rovnou v nejvyšší kategorii, označované podle nových pravidel Hypercar. Nové regule mají za cíl snížit náklady na vývoj takového speciálu, zároveň však vyžadují, aby od závodního auta byl odvozen i sériový model. To znamená, že Peugeot bude muset nabídnout silniční hypersport, respektive postavit ho alespoň v 20 exemplářích během dvou let.

Výkonný výbor skupiny PSA návrh schválil právě kvůli snížení nákladů na vznik takového auta a také kvůli potvrzení rozhodnutí o elektrifikaci pohonů, což umožní angažování vozů vybavených hybridním pohonem. Ke schválení návrhu vedl i fakt, že marketingová strategie zapojení značky Peugeot do šampionátu odpovídá standardům skupiny PSA. 

„Jsem nadšený a motivovaný novým projektem, který zmobilizuje naše týmy specializované na motoristický sport a umožní využití jejich schopností. Jsem přesvědčený, že s touto novou výzvou opět předvedou své úsilí a obrovskou touhu vyhrávat,“ říká ředitel divize PSA Motorsport Jean Marc Finot s tím, že bližší informace o účasti Peugeotu ve FIA WEC budou zveřejněny na začátku roku 2020.

Peugeot se může těšit na souboj s týmy značek Aston Martin a Toyota, obě automobilky již svoji účast v Le Mans 2022 v nejvyšší kategorii potvrdily. Britové se závodu zúčastní se speciálem na bázi modelu Valkyrie, Japonci zase s vozem představeným ve formě konceptu Gazoo GR Super Sport. Chybět nebudou ani díla malovýrobce Scuderia Cameron Glickenhaus a týmu ByKolles. Mohlo by se pak připojit i Lamborghini, jehož vedení nasazení vlastního speciálu též zvažuje.

Závodní divize Peugeotu už poněkolikáté mění disciplínu, na kterou se primárně zaměřuje. V minulosti své závodní vozy nasazovala ve světovém šampionátu v rallye, postavila speciál pro závod do vrchu Pikes Peak nebo se účastnila Dakaru. V Le Mans Peugeot naposledy startoval v roce 2011. V roce 2009 francouzský tým dokonce čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans vyhrál, a to s naftovým speciálem 908 HDi FAP. Už tehdy to byl mimochodem návrat, v devadesátých letech na slavné trati la Sarthe závodil Peugeot 905.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

15. 11. 2019 10:49
Pravidla
Dobrá zpráva, snad se najdou i další automobilky a zachrání tuto mrtvou kategorii. Přeci jenom dívat se na Alonsa, který vyhrává či prohrává pouze na základě toho, která ze dvou Toyot má dnes dovoleno zvítězit...
Avatar - xxc
14. 11. 2019 21:52
Re: Takové nadšení...
Na topspeede je mensia sranda ako tu :-) Nehovorim, ze niekto vyhral Le mans seriovym automobilom, len nechapem vyznam kvoli jednej sutazi stavat auto, ktore s produkciou nema nic, ale vobec nic spolocne. Pritom mohli pouzit nejaky ten prototyp, vyhrat to a vsetci by sme ich oslavovali.
14. 11. 2019 19:24
Re: Takové nadšení...
urcite super, a vdaka za nove pravidla, ktore ako to vyzera lakaju automobilky spat. Dufajme, ze to doda le mans novu iskru. Uz teraz sa tesim
Avatar - speedfred
14. 11. 2019 17:31
Re: Takové nadšení...
A ktorá automobilka vyhrala takúto súťaž zo seriovým autom?
Múdra powered by xxc.S takýmito príspevkami si mal ostať na ts.sk aj dalej.

Za mňa palec hore pre Peugeot Sport a papalášov čo to odobrili.
Avatar - xxc
14. 11. 2019 16:31
Re: Takové nadšení...
Úplná blbosť, aj rallye chodil Peugeot a Citroen v prestrojení úplne iného auta. V časoch, keď to vyhrávali, nemali s produktami nič spoločné. Rovnako, ako toto auto. Nech vyhrajú Le mans produkčnou 508 hybridom a potom ich budem mať rád aj ja :-)