Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini SC18
Lamborghini SC18
Lamborghini SC18
Lamborghini SC18
13 Fotogalerie

Lamborghini zvažuje účast v Le Mans. Bude následovat Toyotu a Aston Martin?

Speciál italské značky pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans by mohl vycházet z modelu SC18, postaveného na bázi Aventadoru SVJ.

V roce 2021 čeká slavný závod 24 hodin v Le Mans zásadní změna, ve vrcholné kategorii budou nově nasazeny tzv. hypersportovní prototypy, postavené na bázi sériových aut. Díky tomu má stavba závodního prototypu zlevnit, což má přilákat více značek než dnešní LMP1, v níž kvůli vysokým nákladů v letošním Le Mans startovala z továrních týmů jen Toyota. A zatím se to daří, stále více automobilek zvažuje účast v této disciplíně.

 

Už dříve potvrdily Toyota a Aston Martin, že v Le Mans 2021 nasadí svůj speciál. Ten japonský vznikne na bázi loni prezentovaného konceptu Gazoo GR Super Sport, zatímco ten britský využije techniku chystaného modelu Valkyrie. Přidat by se k nim mohlo i Lamborghini, jehož šéf potvrdil, že italská značka nad účastí v Le Mans skutečně uvažuje.

„Probíhají diskuze a snažíme se porozumět pravidlům, abychom zjistili, zda je to pro nás zajímavé. Dokud vyhodnocení nebude hotovo, není v tuto chvíli doba říkat, zda ano, či ne. Prozatím je to zkrátka možné,“ prohlašuje generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicali.

 

Domenicali v minulosti působil jako šéf týmu Ferrari ve Formuli 1, a tak je nasnadě, že automobilovým závodům má blízko. Stáj Lamborghini F1 kvůli vysokým nákladům odmítá, Le Mans by ale pro automobilku ze Sant‘ Agaty mohlo být zajímavé, díky návaznosti na sériovou produkci.  Sám zakladatel firmy, Ferruccio Lamborghini, přitom účast svých aut v závodech odmítal, tvrdil, že mají být skvělá na silnici a ne na okruhu. 

 

Speciál Lamborghini pro slavný vytrvalostní závod by prý mohl vycházet z modelu SC18. Jedná se o vůz vyrobený v jediném exempláři, který byl speciálně postaven pro použití na závodních okruzích. Technicky vychází z dvanáctiválcového Aventadoru SVJ, což je poznat i na designu, oproti němu se však zapracovalo na aerodynamických prvcích. Stavbu měla na starosti závodní divize Squadra Corse.

 

„Nemáme rozpočet na investici do zcela nového projektu, SC18 nicméně ukazuje, že máme základ pro něco, co může být zajímavým projektem,“ říká k tomu Domenicali. Nepochybně se ale nabízí i limitka chystaná na podzim, která bude mít plug-in hybridní pohon.

Pravidla nové kategorie Le Mans Hypercar Prototype začnou platit pro sezonu 2020/2021 vytrvalostního šampionátu WEC, jehož součástí bude i slavná čtyřiadvacetihodinovka na francouzském okruhu La Sarthe. Minimálně v první sezoně bude otevřena vozům s konvenčním i hybridním pohonem.

 

Jako základ bude moci posloužit jak šasi sériového auta, tak šasi vyvinuté speciálně pro závodní účely. Podmínkou je však to, že během dvou let budou muset týmy postavit alespoň 20 exemplářů silniční verze závodního prototypu.

 

Svoji účast v nové kategorii již vedle automobilek Toyota a Aston Martin potvrdila též americká společnost Glickenhaus a tým ByKolles, za nějž v minulosti jezdil i Jan Charouz. Zájem o disciplínu pak projevuje též Koenigsegg, McLaren nebo Porsche. Naopak Ford a Ferrari prý účast odmítají.