Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina H2 Speed: Vodíkový supersport vznikne v deseti kusech

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 8. 2016
13
4
Zobrazit náhledy (13)
Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina
Ženevský koncept Pininfarina H2 Speed nezůstane osamocen. Bude postaven další prototyp a ještě deset malosériových kusů.

Studie elektrické střely, napájené ovšem nikoli klasickými bateriemi, nýbrž palivovými články měla premiéru letos v březnové Ženevě. Šlo o poctu bezpečnému monopostu budoucnosti Pininfarina Sigma Grand Prix z roku 1969, H2 Speed sdílel stejnou barevnou kombinaci, ale kladl důraz na techniku a alternativní paliva.

Pininfarina postaví deset kusů pro vážné zájemce. Alespoň takový je plán. Na Concours d'Elegance v kalifornském Pebble Beach to řekl serveru Automotive News současný ředitel Silvio Pietro Angori. Záleží také na objednávkách. Pininfarina rozhodně nebude vyrábět H2 na sklad, to si rozhodně nemůže dovolit, i když slavné italské studio zachránil indický průmyslový gigant Mahindra. Zákazníky ale už údajně má. „Je to příklad toho, co chceme dělat v budoucnu,“ řekl Angori.

Se silniční homologací ale nelze počítat, proces by byl příliš dlouhý a finančně náročný. Auta budou určena pro bohaté „gentleman drivers“, tedy ti, kdo mají na tom aby mohli závodit pro zábavu. Design exteriéru se nezmění, Italové využijí blíže nespecifikovaného šasi prototypu třídy LMP2 (Oreca nebo Ligier?). To samozřejmě dále sníží náklady. Pohonné ústrojí dodá GreenGT, hlavně dva elektromotory o celkovém výkonu nejméně 503 koní (370 kW), točivý moment půjde samozřejmě dozadu. Supersport zrychlí z klidu na stovku za 3,4 s a maximálně dosáhne trojnásobku. Bez jedovatých spalin, jediné, co z něj vychází, je vodní pára.

Plně funkční pracovní prototyp (ženevský jím zřejmě nebyl) by měl být podle Angoriho hotov do začátku příštího roku, další vývoj potrvá 12 až 14 měsíců. Pokud tedy vše půjde dle plánu, mohli bychom finální verzi vidět v Ženevě 2018. Cenovka kolem 2,5 milionu dolarů (60,6 milionu kroun dle aktuálního kurzu) za jeden každý kus umožní Turínu i vydělat.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - fostek
No
fostek
| 31. 8. 2016
Jj já vím, mám ho jako tapetu. >:D
Ale i tak mi tohle přijde takový fórový - a kdoví, jestli to AMG nebude jezdit dřív...
No
Sleeper
| 31. 8. 2016
H2 Speed se nezmění. Hypersport od AMG vidělo možná pár zasvěcených, fotky použíté k článku je ve skutečnosti studie AMG Vision pro Gran Turismo.
Avatar - fostek
No
fostek
| 31. 8. 2016
vedle toho hypersportu od AMG (další článek) to vypadá jako pětikorunová plečka....
9 pro dubaj, 1 pro rusko
nasua23
| 31. 8. 2016
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku