Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina H600 zvládne 1000 km na jedno nabití díky turbíně

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 3. 2017
38
29
Zobrazit náhledy (38)
Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina Pininfarina
Studio Pininfarina si pro autosalon v Ženevě připravilo koncept velkého luxusního vozu, jehož karoserie okouzlí jemnými liniemi a pohonný systém ohromí použitou technikou i výkony.

Slavné designérské studio Pininfarina, které je od konce roku 2015 součástí indického koncernu Mahindra, neopouští své tradice a již tradičně představuje na ženevském autosalonu koncept, jehož prostřednictvím nahlíží do budoucnosti.

Pininfarina H600 míří mezi velké luxusní sedany, čemuž odpovídají proporce jeho karoserie v kombinaci s elegantními liniemi a moderními prvky v podobě LED osvětlení i provedení interiéru přístupného prostřednictvím dvou párů dveří, z nichž ten zadní se otevírá proti směru jízdy.

Interiér konceptu nadchne svou prostorností, za níž vedle samotných rozměrů vozu vděčí i provedení palubní desky, konzole mezi sedadly i samotných předních a zadních sedadel. Všechny tyto prvky působí dojmem, že se vznáší ve vzduchu.

Samozřejmostí je armáda displejů, jejichž prostřednictvím jsou řidiči poskytovány všechny důležité informace související s jízdou a provozem vozidla, zatímco jeho spolucestující na předním i zadních sedadlech mohou využívat schopností multimediálního systému pro zábavu i práci.

Hlavní pozornost Pininfarina H600 ovšem přitahuje svým pohonným systémem, který pochází z vývoje společnosti Hybrid Kinetic Group a tvoří jej elektromotor, který v podobě generátoru elektrické energie podporuje malá turbína. Maximální výkon, který tento pohonný systém posílá na kola, je přes 600 kW (815 k) a koncept je vybaven i systémem vektorování točivého momentu na jednotlivá kola.

Pininfarina H600 s celkovou délkou 5200 mm, šířkou 2000 mm, výškou 1494 mm a hmotností 1870 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a jeho maximální rychlost je 250 km/h. Dojezd na jedno nabití a plnou nádrž paliva pro turbínu se podle NEDC má pohybovat okolo 1000 km.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Tohle technické řešení
_MT_
| 10. 3. 2017
Palivové články bych do toho nemíchal, protože jejich výstup není mechanický. Tam jiná možnost není. Palivové články bych viděl rád, na konvenční uhlovodíková paliva.

O malých turbínách mám své pochybnosti. Pístový motor umí být v tomhle měřítku velmi účinný. Problém s vyššími rychlostmi je v tom, že konverze energie z mechanické na elektrickou a zpět na mechanickou přináší velké ztráty v porovnání s čistě mechanickým přenosem. Ve městě se to dá celkem snadno nahnat (hodně příležitostí k rekuperaci, hodně špatný profil pro spalovací motor). Na dálnici už je to horší. Problém je, že existují i paralelní hybridy, které umí jak rekuperaci a pohon nezávislý na spalovacím motoru (město), tak mechanický přenos (dálnice). Dohnat tu ztrátu zbytečných konverzí oproti paralelnímu hybridu je hodně těžké, ne-li nemožné. Proto v téhle aplikaci nevěřím v sériové hybridy.

Problém je, že ve výrobě syntetických paliv je jedním z kroků výroba vodíku. Nejsem si jistý jejich kapalnými palivy, ale v případě e-gas (tedy syntetického metanu, na který má Audi továrnu u Werlte) tomu tak je. V takovém případě by byl provoz na vodík efektivnější. Ty další kroky, které z vodíku dělají složitější palivo, akorát zhoršují energetickou bilanci.
Tohle technické řešení
zlysoused
| 9. 3. 2017
Jenomže omezení pro větší rychlosti v současné době platí především pro uspořádání s klasickým spalovacím motorem, jenže generátorem můžou být například i palivové články, zde zmíněná turbína, atd. Ve vodíku budoucnosti nevidím s ohledem na komplikovanost vodíkového hospodářství a energetickou náročnost jeho výroby. Ale pokud se podaří doladit výrobu uhlovodíků z CO2 a vody, jako to například zkouší Audi se svým e-dieselem, tak v kombinaci účinným generátorem, elektromotorem a bateriemi s kapacitou pro příměstský provoz to podle mě může být řešení budoucnosti pro většinu aut.
Tohle technické řešení
starý_kluk
| 9. 3. 2017
No jo, 50 % to je s využitím odpadního tepla a to nás nezajímá.
Tohle technické řešení
Papezja
| 9. 3. 2017
U tech 60% jsem psal, ze se jedna o stacionarni turbiny - byl to jen priklad moznosti technologie.

Tech 50% se mi nedari dohledat - nejspise to byl neozdrojovany udaj a byl vymazan. Toto tvrzeni tedy beru zpet. Pamatuji si ale, ze se jednalo o vicestupnovou turbinu s tepelnym vymenikem vyfuk/sani. K tomu se mi podarilo pouze najit zminku o prototypu Roveru pro le mans, kde vymenik srazil spotrebu na polovinu - cca 17l/100 pri prumeru 160km/h - tezko rict, jak je to ucinne v porovnani s pistovym motorem

Rozhodne te ucinnosti nelze dosahnout u jednoduche mikroturbiny.
Tohle technické řešení
_MT_
| 9. 3. 2017
Jakých 50 %? Výrobce u téhle turbíny udává 29 % a graf ukazuje 25 a klesá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku