Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pininfarina Nido EV: Funkční prototyp k 80. narozeninám

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
16 Fotogalerie
V Itálii oprášili šest let starý projekt microcaru Nido a přivedli jej do stádia funkčního prototypu.

V roce 2004 se na pařížském autosalonu představila italská alternativa Smartu ForTwo. Hezčí microcar měl na svědomí Pininfarina, který se v mezičase začal orientovat na přípravu projektů elektromobilů BlueCar s francouzskou společností Bolloré. Termín spuštění sériové výroby v rámci francouzsko-italského projektu se blíží, ale Nido EV má ukázat, že nejde o jedinou aktivitu italské designérské a konstrukční kanceláře.

Nido EV se přiblížilo produkční podobě, ale detaily o výrobci ani konkrétní termíny zatím nepadly, a tak lze předpokládat, že Pininfarina celý projekt nabídne některému výrobci na komerční bázi.

První funkční prototyp má ještě prostorový rám s ocelových trubek, sériové provedení ale dostane hliníkovou konstrukci. Dvoumístná karoserie má vnější rozměry 2905 x 1683 x 1507 mm.

Elektromotor (30 kW, 125 Nm), který je umístěn vzadu, pohání zadní kola. Vývojový program Nido počítá s uvedením dalších verzí: hybridní s elektromotorem vzadu a spalovacím motorem vpředu a elektrickou s uspořádáním vše vpředu. Nabídka karoserií by měla zahrnovat tento dvoumístný hatchback, prodloužené provedení s uspořádáním interiéru 2+2, pick-up a lehkou dodávku.

Eletrická energie je skladována v akumulátorech ZEBRA Z5 (Ni-NaCl), které jsou podle výrobce plně recyklovatelné. Pracují s napětím 278 V a jejich hmotnost činí 182 kg, plné nabití trvá 8 hodin. Kapacita 21,2 kWh vystačí na 140 km jízdy. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,7 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 120 km/h. Pohotovostní hmotnost celého automobilu je pouze 900 kg.

Vývoj projektu Nido se zaměřil taky na vedlejší skupiny automobilu, které vyžadují speciální pozornost. Klimatizace proto dostala elektrický kompresor, topení naopak vysokonapěťovou topnou jednotku, brzdová soustava je připravena pro multifunkční využití se zapojením systému rekuperace energie při brzdění.