Piráti chtějí vypudit auta z centra Prahy. Jeď jinudy, nebo zaplať, navrhuje Hřib
Inspiraci pro „zklidňování centra Prahy“ hledají Piráti v Karlových Varech. Za své nápady však zatím schytávají spíš výsměch a kritiku.
Náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib má plodné období. Nejprve informoval o reformě parkovacího systému v Praze, jehož cílem má být zvýhodnění místních. Ruku v ruce s tím však přichází i konec jedné z hlavních výhod pro majitele elektromobilů – parkování na modrých zónách v centru zdarma. „Je to věc, která měla smysl v minulosti, ale teď už ho nedává,“ uvedl v jednom z rozhovorů.
Výhody pro místní a omezení pro elektromobily
Že jde Hřibovi spíše o plošné vystrnadění automobilů z Prahy dokazuje i další nápad, kterým se pochlubil na Twitteru. Pod „zklidňováním Prahy“ se totiž schovává prostá myšlenka – zpoplatnění vjezdu aut do centra. Čekali byste, že jako příklad fungujícího systému uvede nějakou evropskou metropoli? Kdepak, vybral si Karlovy Vary.
„Na obrázku můžete vidět, jak se v ulici Vřídelní během let pěkně proměnil veřejný prostor k lepšímu. Za komunistů vyasfaltovaná silnice pro auta je teď vydlážděnou a zazeleněnou promenádou. Prokouklo to, co myslíte?“ uvádí na svém profilu. Lidem si však při takovém přirovnání klepou na čelo a nabádají Hřiba, aby se do Varů vyrazil osobně podívat i mimo filmový festival. Rozhodně to totiž není město tepající životem podobně jako Praha.
Plány na zpoplatnění centra Prahy
„Řidiči, kteří v oblasti nežijí, mají svobodně na výběr: buď jet jinudy, nebo zaplatit poplatek. To je zvažovaná varianta i pro pražské nábřeží a jejich okolí,“ dodává Hřib, načež se dočkává další vlny kritiky za srovnání nesrovnatelného. „V Praze se o podobných dopravních opatřeních zatím akorát jen 15 let mluví. Je na čase s tím konečně pohnout,“ dodává závěrem.
Inu, nejen pražští motoristé se mají na co těšit…