Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plachtové valníkové návěsy: Kögel

AutoProfi
Diskuze (0)
Valníkovým návěsům je ze strany společnosti Kögel Trailer dlouhodobě věnována mimořádná pozornost, protože jde o velmi významný druh přepravy.

Firma nabízí, vyrábí a dodává nejčastěji žádané třínápravové návěsy s valníkovou podlahou v provedení s posuvnou střešní konstrukcí a bočními plachtami i zadními dvoukřídlými vraty.

Kögel byl v nedávné minulosti vícekrát oceněn za přínos v oblasti vývoje a pokroku. V poslední době představil celou řadu inovativních projektů.

Euro Trailer: o 1,3 m prodloužené návěsy Cargo, Mega a Cool poskytují větší podlahovou plochu pro tři palety navíc a s tím související zvětšený objem nástavby.

Mega perfekt height: velkoobjemový návěs s výškově redukovaným profilem sedla na 65 mm a maximálním snížením podvozku s výkroji nad koly. Řešení nabízí vnitřní výšku 3000 mm při dodržení zákonné celkové výšky vozidla 4000 mm.

Mega superlight: odlehčený velkoobjemový návěs s pohotovostní hmotností od 5500 kg při zachování všech parametrů pro velkoobjemovou přepravu.

Flexi use: adaptabilní návěs na rozdílnou výšku točny tahače v rozmezí 965–1150 mm. Volbou ze dvou vzduchových přípojek je určen režim plnění tlakovým vzduchem. Tím se dosahuje požadovaných rozdílných výšek sedla pro určený tahač a podvozku pro možnou vnitřní výšku nástavby. Ta je nastavitelná v šesti rozměrech vpředu a ve třech vzadu až do 3050 mm.

CNG modul: unikátní řešení bylo poprvé k vidění na loňském IAA v Hannoveru. Atraktivní možnosti pohonu soupravy levným zemním plynem jsou díky uložení jímek na plyn na návěsu ještě zajímavější. Dosud možný dojezd 300-500 km se prodlouží v dálkovém provozu na přijatelných 1000 km. Pozitivní dopad na životní prostředí v podobě snížení emisí CO2 o 70 % je jasným argumentem pro perspektivu tohoto řešení.

LongPlex: prodloužený kontejnerový návěs přepraví dvě výměnné nástavby C745, plně tak nahrazuje soupravu tažného vozidla a přívěsu. Tím snižuje provozní náklady, zatížení silničního provozu a emise.

Lang: souprava tažného vozidla s nástavbou, taženého Dolly návěsového podvozku a třínápravového návěsu nabízí maximální možný objem a ložnou plochu v jediné soupravě.

Multi: novinka pro přepravu ve stavebnictví s variabilní možností použití s bočnicemi 600, 800 či 1000 mm nebo jako plošina, kde jsou bočnice a sloupky uloženy ve schránce umístěné na podvozku. Pro snadnější manipulaci jsou bočnice v počtu pěti párů namísto obvyklých čtyř a tím skladnější i lehčí.

Ocenění

Hybrid-rychlouzavírací mechanismus: pneumatické zařízení umožňuje rychlé uvolnění všech uzavíracích plachtových přezek na spodním rámu vozidla v jediném okamžiku. Plachta může být shrnuta natolik, že pro nakládku uvolní prostor jedenácti metrů, což je rekordní hodnota.

Po zpětném vodorovném vypnutí plachty ji uzavírací systém znovu zajistí. Celou operaci je možné zvládnout během 36 sekund. Kögel za tento systém získal cenu Trailer Innovation Award 2013.

Integrované vyztužení střešní plachty: nahrazuje dříve používanou výztuhu popruhy. Ocelová lanka implementovaná do plachty, se shrnují spolu s ní. Nezasahují tak do prostoru nástavby jako u popruhů.

TIR uzávěr i bez bočnic: zvýšením podélného střešního nosného profilu na 220 mm a zvětšením výšky bočního obvodového profilu sloužícího zároveň jako paletová zarážka je možné celně uzavřít i návěsy s posuvnými plachtami a zadními vraty.

Celý sortiment

Poptávka určuje skladbu výrobního programu a ten na jejím základě expeduje návěsy Cargo se standardními objemovými a výškovými parametry. V odlehčených variantách Light, Coil k přepravě ocelových svitků, TIR s bočnicemi i celním uzávěrem najdeme také provedení Rail pro rozvíjející se intermodální přepravu. Stejně významná je produkce velkoobjemových s maximální vnitřní výškou vozidel Mega. Jsou k dostání rovněž ve variantách Light, Coil, TIR a Rail, vždy s mechanicko-hydraulickým přizvedáváním a výškovým nastavení střešní konstrukce.

Pro kombinovanou přepravu jsou připraveny i unifikované výměnné valníkové nástavby s plachtami, zadními vraty nebo bočnicemi.

Rámy valníkových vozidel jsou žebřinové konstrukce s příčnými nosníky,svařují se z kvalitní oceli. Jako antikorozní ochrana se používá nejpokrokovější systém KTL, kde vrchní nanokeramická vrstva vytvoří povlak, který vylučuje vznik koroze.

Podlaha na míru

Ložná plocha z lepených, vícevrstvých desek, šroubovaných ke konstrukci rámu odpovídají požadavkům EN 283 o zatížení nápravou vozíku v hodnotě 7200 kg v sérii. Případně podle typu a provedení lze požadovat odolnost proti zatížení 9000, nebo jen 5460 kg.

Všechny nástavby valníkových vozidel značky Kögel plní požadavky normy DIN EN 12642 XL (VDI 2700) pro zajištění nákladu zesílenou konstrukcí už v sériovém provedení.

AutoProfi
Diskuze (0)