Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plastové pružiny slibují nižší váhu a větší odolnost, zkoušky vychází skvěle

Filip Melich
Diskuze (13)

Německý dodavatel dílů vyvinul plastové pružiny. Na jejich vývoji spolupracuje s několika výrobci a výsledky testů jsou slibné. Dokonce už má na nový typ pružin první objednávku.

Společnost Rheinmetall AG je německým dodavatelem automobilových dílů, která vyvinula prototyp pružiny vyrobené z polymeru zpevněného skelnými vlákny. Rheinmetall zdůrazňuje, že ve srovnání s tradičními kovovými pružinami jsou tyto „plastové“ výrazně odolnější proti rzi, nabízí vysokou úroveň inherentního tlumení (pohlcují hluk a vibrace) a příkladnou únavovou pevnost.

Nedávné prohlášení Rheinmetallu se zmiňuje o tom, že nové pružiny již byly představeny veřejnosti na testovacím prototypu, a to v rámci spolupráce s nejmenovaným výrobcem prémiových vozidel. Následně prý daná automobilka podrobila pružiny dalším důkladným testům a po úspěšných zkouškách se rozhodla zadat na díl objednávku.

Přestože Rheinmetall nezmiňuje konkrétní jméno, téměř jistě se jedná o automobilku Mercedes-Benz. Nedávný koncept elektromobilu s dlouhým dojezdem, Vision EQXX, totiž využívá řadu netradičních řešení, právě včetně polymerových pružin od společnosti Rheinmetall. V době uvedení konceptu se sám Mercedes o spolupráci zmiňoval.

Důvodem pro použití polymerových pružin v konceptu Vision EQXX byla jejich nízká hmotnost. A čím nižší hmotnost, tím delší dojezd (nejen) elektromobilu. Ani jedna společnost nezmiňuje konkrétní hmotnost použitých pružin, ale dle výpočtů Rheinmetallu by se mělo jednat o úsporu až 75 % neodpružené hmotnosti ve srovnání s klasickými vinutými pružinami.

Kromě spolupráce s Mercedesem prý společnost Rheinmetall začala spolupracovat také s dalšími výrobci. To by mohlo značit, že se nejedná jen o pouhou technickou zajímavost, ale že bychom se s „plastovými“ pružinami skutečně mohli začít potkávat na produkčních autech.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (13)

Doporučujeme

27. 5. 2022 13:47
Re: ČJ!
Dobrý den, děkuji za komentář. Zmíněné pravidlo již neplatí. Pravidla českého pravopisu z roku 1993 zjednodušila tvoření tvarů 3. os. množného čísla a umožnila užití obou, tj. krátkého (-í) i dlouhého (-ejí).
27. 5. 2022 11:00
Re: Až taková novinka to však není.
Jistě, byla listová, ale byla to plastová pružina. Až tak důležité to není. Jen jsem poukázal na to, že plastové prvky odpružení jsou známé roky.
Avatar - wakantanka
27. 5. 2022 08:09
Re: Až taková novinka to však není.
Počkaj, nemala ta Corvetta skôr plastové listové perá? Niečo na spôsob toho čo má aj posledné XC 90?
27. 5. 2022 04:24
listove pruziny su pouzivane
corvette, xc90, ev600
Avatar - WinDiesel
26. 5. 2022 16:56
Re: A kdy někoho napadne dát lehčí
budou brzy, dřevěná, koňmi nebo voly tažená, ta kvalitnější mohou být i okovaná