Plastové pružiny slibují nižší váhu a větší odolnost, zkoušky vychází skvěle
Německý dodavatel dílů vyvinul plastové pružiny. Na jejich vývoji spolupracuje s několika výrobci a výsledky testů jsou slibné. Dokonce už má na nový typ pružin první objednávku.
Společnost Rheinmetall AG je německým dodavatelem automobilových dílů, která vyvinula prototyp pružiny vyrobené z polymeru zpevněného skelnými vlákny. Rheinmetall zdůrazňuje, že ve srovnání s tradičními kovovými pružinami jsou tyto „plastové“ výrazně odolnější proti rzi, nabízí vysokou úroveň inherentního tlumení (pohlcují hluk a vibrace) a příkladnou únavovou pevnost.
Nedávné prohlášení Rheinmetallu se zmiňuje o tom, že nové pružiny již byly představeny veřejnosti na testovacím prototypu, a to v rámci spolupráce s nejmenovaným výrobcem prémiových vozidel. Následně prý daná automobilka podrobila pružiny dalším důkladným testům a po úspěšných zkouškách se rozhodla zadat na díl objednávku.
Přestože Rheinmetall nezmiňuje konkrétní jméno, téměř jistě se jedná o automobilku Mercedes-Benz. Nedávný koncept elektromobilu s dlouhým dojezdem, Vision EQXX, totiž využívá řadu netradičních řešení, právě včetně polymerových pružin od společnosti Rheinmetall. V době uvedení konceptu se sám Mercedes o spolupráci zmiňoval.
Důvodem pro použití polymerových pružin v konceptu Vision EQXX byla jejich nízká hmotnost. A čím nižší hmotnost, tím delší dojezd (nejen) elektromobilu. Ani jedna společnost nezmiňuje konkrétní hmotnost použitých pružin, ale dle výpočtů Rheinmetallu by se mělo jednat o úsporu až 75 % neodpružené hmotnosti ve srovnání s klasickými vinutými pružinami.
Kromě spolupráce s Mercedesem prý společnost Rheinmetall začala spolupracovat také s dalšími výrobci. To by mohlo značit, že se nejedná jen o pouhou technickou zajímavost, ale že bychom se s „plastovými“ pružinami skutečně mohli začít potkávat na produkčních autech.