Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plug-in hybridy opět pod palbou kritiky: Nejsou tak zelené, jak tvrdí tabulky, připomíná studie

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 20. 10. 2020 • 16:26
37
197
Zobrazit náhledy (37)
Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300 Peugeot 3008 Hybrid4 300

Vozy kombinující spalovací a elektrický motor se v tabulkách vyznačují skvělými hodnotami emisí CO2 na kilometr. Realita je ale značně za očekáváními, uvádí studie.

Není to přitom první podobně nelichotivá studie, která na konto vozů s plug-in hybridními pohony vznikla. Před časem skupina Transport&Environment s podporou hnutí Greenpeace U.K. zveřejnila výzkum, podle kterého plug-in hybrid vyprodukuje až 2,5x více emisí, než kolik slibují oficiální technická data. Průměrný vůz kombinující spalovací motor a kabel do zásuvky prý avizuje 44 gramů CO2/km, zatímco v reálu je to až 117 g CO2/km.

„Vyšetřování ukázalo, že plug-in hybridy často přepínají na spalovací motor i ve chvílích, kdy by měly být bezemisní,“ stojí mimo jiné ve studii, která vozy s tímto typem pohonu označuje za vlka v rouše beránčím.

Názor výše zmíněných aktivistů nyní podporují i vědci z institutu Fraunhofer ISI a Mezinárodní rady pro čistou dopravu (ICCT). Ti zkoumali údaje získané z více než 100.000 plug-in hybridů a 66 různých modelů prodávaných v Evropě, USA, ale třeba i Číně. A přišli na to, že v nejlepším případě plug-in hybrid produkuje dvakrát více emisí CO2 než kolik slibují metodiky NEDC a WLTP.

V nejhorším případě je pak produkce CO2 dokonce čtyřikrát vyšší než predikují oficiální čísla. To znamená, že plug-in hybrid s emisemi 50 gramů CO2/km (tedy takový, který by u nás ještě dosáhl na „elektrické“ registrační značky), produkuje ve skutečnosti až 200 gramů!

Hlavním důvodem je podle studie fakt, že vozy s plug-in hybridním pohonem jsou často „fasovány“ coby firemní vozy, které jejich provozovatelé z různých důvodů nenabíjejí. Řidiči denně jezdí dlouhé vzdálenosti a dobíjení by je zdržovalo, snazší a časově výhodnější je pro ně dotankování paliva. To zabere nanejvýš několik minut a oni mohou ihned pokračovat ve své cestě.

„Pokud chceme v reálném životě vidět nižší spotřebu paliva a emisí CO2, je třeba snížit výkon soustavy a zvýšit dojezd na elektřinu,“ uvedl přední autor studie Patrick Plotz. Aby byl plug-in hybrid podle něj efektivnější, musel by mít dojezd na jedno nabití mezi 80 a 90 kilometry, zatímco dnes se průměr pohybuje mezi 30 a 60 km.

Plug-in hybridy se dnes v řadě evropských zemí těší z mnoha výhod. Jen u nás drtivá většina z nich dostane zmiňované „elektrické“ registračky, díky nimž nepotřebují dálniční známku a v Praze na modrých zónách parkují zdarma.

Co se ale stane, když se vlády rozhodnou tento typ pohonného ústrojí dále nepodporovat a preferovat čisté elektromobily? Zářným příkladem je Nizozemsko, které v posledních letech snížilo pobídky pro nákup plug-in hybridů. Zatímco v roce 2015 se jich v zemi prodalo přes 40.000 kusů – nejvíce v celé EU – o dva roky později bez výhod a dotací už to bylo jen 1150 aut. Jen dodejme, že Evropa je i nadále prodejním lídrem plug-in hybridů, v těsném závěsu zůstává Čína.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 12:09
Re: měření
Nerozumíme = běžný průměrný den běžný průměrný nájezd evropana = třeba jako DS7 běžný průměr 2,7 litru

Když budeš prohánět 300-400 koní tedy ne moc realita ale ten EXTRÉM = prostě spotřeba odpovídající 300-400 proháněným koním

Ale vidím že se SNAŽÍŠ přiblížit se realitě = jen nevím proč tam furt opakuješ NE-hnané nápravě, když v textu je HNANÁ zadní náprava
26. 10. 2020 12:07
Re: měření
Důležitý jestli si rozumíme. Ty radši ty extrémy já tu realitu. V extrému dokážeš jet z hybridem za 2litry na 100 a dokážeš v extrému používat gumy na zadní nehnaný nápravě 70000 km. Běžný to ale není a v průměru jsou reálný čísla diametrálně odlišný.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 12:01
Re: měření
No takže za a)

VŮBEC NEchápeš psaný text v odkazech = no v zásadě lepší než za b)

I když ty to b) rád a s chutí doháníš = viz TUPAN KRETÉN PÓVL atd.

A i když ti pak nakonec občas dojde že *** nejsou ti ostatní https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit tak se NIKDY NIKDY NIKDY neomluvíš = denně desítky vulgarit při běžné diskuzi a NIKDY ale fakt NIKDY sorry

Prostě dneska sou letní pneu na ZADNÍ HNANÉ nápravě vydrží... 79 tisíc km
26. 10. 2020 11:59
Re: měření
že vydrží gumy na zadní vlečené nápravě jednou tolik co na přední hnaný není nic novýho. To se ale v praxi běžně nedělá. Gumy se v rámci náprav točí, takže pak nedojde k takové anomálii, že na jedny zadní spotřebuješ 2 sady předních. Pokud potřebuješ dosáhnout úžasných výsledků výdrže dané pneumatiky je samozřejmě lepší test udělat tak, že gumy nepřehazuješ a necháš je jen na zadní nápravě a pak se prsíš užasnýma číslama nájezdu. Pak přijde takový tupan jako ty a interpretuje takový výsledek naprosto špatně.
Avatar - Hammunasakra
26. 10. 2020 11:56
Re: měření
Ad roušky na jaře = TO sou ty chvíle kdy je na místě mluvit o ZBABĚLOSTI a UBOHOSTI
Jsou tedy vlastně 2 možnosti:
a) buď si nejen lehce mentálně retardovaný a ani po odkazech a kritice médií a senátorovi co mě shodou okolností skoro citoval a ty co to vládní paka vymyslela DOTEĎ fakt NECHÁPEŠ
b) si křivej zbabělec a ubožák (neschopný říct = aha sorry

No a pro tu spotřebu platí to samé = viz test DS7 plug-in hybrid 300 koní = spotřeba 2,7 litru

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku