Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet aut v Evropě vzroste na 273 milionů, pak začne klesat. Tvrdí studie

Autolib
Vozidlo se po skončení znovu zamyká přes telefon, opisuje se stav baterky (u Re.voltu) a pomocí připojené platební karty se hradí částka podle ujetých minut. Při vracení je třeba dbát na příslušné pásmo.
Zvlášť jízda malinkým elektromobilem platí za zážitek. Navíc parkování na modrých a fialových zónách nestojí ani korunu. Stejné je to i v případě hybridních vozů od Anytime.
Automobil se poté u obou společností otevírá pomocí mobilního telefonu.
40 Fotogalerie
Diskuze (11)

Počet aut v Evropě se do roku 2025 zvýší z loňských 263 milionů na 273 milionů vozů. Poté začne kvůli sdílení a nástupu autonomních vozů klesat a za dalších pět let se sníží o 15 milionů. Vyplývá to ze studie Digital Auto Report poradenské společnosti PwC Strategy&.

"Posun k autonomním a sdíleným vozům sebou přinese vyšší využitelnost aut. To znamená, že bude potřeba k ujetí stejného počtu kilometrů méně aut. Nicméně frekvence obnovy aut se tím pádem zvýší," uvedl partner PwC Česká republika Pavel Štefek.

V souvislosti s vývojem nových technologií i zpřísněním regulací výrazně vzrostou i náklady na výrobu součástek a tím i celých vozidel. Jen následkem regulace podraží součástky k sestavení průměrně vybaveného auta v roce 2030 o 18 procent ve srovnání s dnešním základním vozidlem bez konektivity (okamžité propojení aut s aplikacemi). Přidání povinných prvků konektivity a základní prvky autonomní technologie zvýší dohromady cenu vozu přibližně o zhruba dvě procenta. O zdaleka největší růst nákladů se postará přechod ze spalovacího motorů na elektromotory, ke kterému jsou automobilky emisní regulativou nuceny.

Vozidlo plně vybavené dostupnými technologiemi bude v roce 2030 obsahovat součástky o 42 procent dražší ve srovnání se základním modelem roku 2018, plyne ze studie. O nárůst dvě až tři procenta v ceně součástek se postará přídavná konektivita, 12 až 22 procent na ceně potom přidají autonomní prvky.

Globální automobilový průmysl zaznamená podle studie do roku 2030 růst tržeb přibližně tempem čtyři procenta za rok a tři procenta v ziscích. Dojde ale k zásadním změnám v podílech jednotlivých segmentů na celkovém objemu. Podíl tradičních odvětví (prodej nových a ojetých aut a prodej dílů) se ale zmenší z aktuálních 70 na 55 procent. Naopak podíl na celkovém zisku nových hráčů vzroste z dnešních pěti procent na 26 procent.

Vstoupit do diskuze (11)