Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet aut v Evropě vzroste na 273 milionů, pak začne klesat. Tvrdí studie

ČTK ČTK 27. 11. 2019 • 23:52
39
11
Zobrazit náhledy (39)
Nevlastnit, sdílet. Má to cenu? V Paříži a velkých městech se elektromobily uplatňují v programech sdílené mobility. Na trhu mají podíl jen 1,6 %. VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 VW chce nabídnout plně autonomní řízení již v roce 2025 Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Autonomní Hyundai Sonata Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Mercedes-Benz spouští první plně autonomní parkovací systém Waymo bude autonomní vozidla testovat pomocí Jaguaru I-Pace Waymo bude autonomní vozidla testovat pomocí Jaguaru I-Pace Waymo bude autonomní vozidla testovat pomocí Jaguaru I-Pace Waymo bude autonomní vozidla testovat pomocí Jaguaru I-Pace Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo Autonomní autobus Volvo

Počet aut v Evropě se do roku 2025 zvýší z loňských 263 milionů na 273 milionů vozů. Poté začne kvůli sdílení a nástupu autonomních vozů klesat a za dalších pět let se sníží o 15 milionů. Vyplývá to ze studie Digital Auto Report poradenské společnosti PwC Strategy&.

"Posun k autonomním a sdíleným vozům sebou přinese vyšší využitelnost aut. To znamená, že bude potřeba k ujetí stejného počtu kilometrů méně aut. Nicméně frekvence obnovy aut se tím pádem zvýší," uvedl partner PwC Česká republika Pavel Štefek.

V souvislosti s vývojem nových technologií i zpřísněním regulací výrazně vzrostou i náklady na výrobu součástek a tím i celých vozidel. Jen následkem regulace podraží součástky k sestavení průměrně vybaveného auta v roce 2030 o 18 procent ve srovnání s dnešním základním vozidlem bez konektivity (okamžité propojení aut s aplikacemi). Přidání povinných prvků konektivity a základní prvky autonomní technologie zvýší dohromady cenu vozu přibližně o zhruba dvě procenta. O zdaleka největší růst nákladů se postará přechod ze spalovacího motorů na elektromotory, ke kterému jsou automobilky emisní regulativou nuceny.

Vozidlo plně vybavené dostupnými technologiemi bude v roce 2030 obsahovat součástky o 42 procent dražší ve srovnání se základním modelem roku 2018, plyne ze studie. O nárůst dvě až tři procenta v ceně součástek se postará přídavná konektivita, 12 až 22 procent na ceně potom přidají autonomní prvky.

Globální automobilový průmysl zaznamená podle studie do roku 2030 růst tržeb přibližně tempem čtyři procenta za rok a tři procenta v ziscích. Dojde ale k zásadním změnám v podílech jednotlivých segmentů na celkovém objemu. Podíl tradičních odvětví (prodej nových a ojetých aut a prodej dílů) se ale zmenší z aktuálních 70 na 55 procent. Naopak podíl na celkovém zisku nových hráčů vzroste z dnešních pěti procent na 26 procent.

Související články

Témata
27. 11. 2019 21:34
Re: Zapeklitá situace
Nejsem si jistej jestli to mocipanum v EU co vymejslej hovadiny a tvori zakony a vyhlasky ovsem dochazi. Presne tak to totiz bude. Lidi si budou drzet ve vetsi mire stary auta a budou se bat koupit novy spalovaci a na novy elektricky mit nebudou.
Avatar - lyon667
27. 11. 2019 17:49
Re: Zapeklitá situace
Tohle je dobrá pointa. Nucená obměna automobilkám vyhovuje, jenže jen z krátkodobého hlediska. Dlouhodobé se však pro ně může změnit v noční můru, bohužel to dnešní rychlomanažery zpravidla nezajímá.
Avatar - lyon667
27. 11. 2019 17:46
Re: Zapeklitá situace
Takže se v zájmu svých sousedů zbavíš svého auta, nebo jak jsi to myslel?
Avatar - pradeda777
27. 11. 2019 17:08
Re: Zapeklitá situace
Bohužel to bude naopak. Tato situace bude ekologii škodit a to tím, že většina lidí si bude držet stará neekologická auta. A nikdo s tím nic neudělá, protože ten kdo s tím bude chtít něco udělat, přijde o voliče. :-!
Avatar - pradeda777
27. 11. 2019 17:01
Re: Zapeklitá situace
Přesně tak to vidím i já. Možná....pouze možná, že nástup elaut s tím vším má něco společného. Trh se spalováky byl téměř saturován (kdyby nebylo Číny, tak už dávno), a automobilky špekulovaly co bude dál. Dalo by se říct, že tlak na zákazníky via emise a elauta v tomto případě automobilkám vyhovuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku